مهندس کریمی:

نباید بی‌مهابا از فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها استفاده کرد

عضو قرارگاه پدافند سایبری سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برای در امان ماندن در برابر سلاح‌های سایبری باید از اینکه فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها را بی مهابا مورد استفاده قرار دهیم، پرهیز کنیم.
کد خبر: ۲۱۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ - 12December 2016
لزوم پرهیز از استفاده بی‌مهابانه فناوری‌ها و تکنولوژی‌هابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، مهندس کریمی عضو قرارگاه پدافند سایبری سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش توسعه دهندگان وب فارسی اظهار داشت: ما در کشور سه نوع مرکز داریم که در پدافند غیر عامل مورد اهمیت است؛ این مراکز عبارتند از: مراکز حیاتی، حساس و مهم.
 
وی در ادامه با تعریف سلاح سایبری، افزود: سلاح سایبری سلاح‌هایی هستند که برای وارد کردن خسارت به زیر ساخت‌ها استفاده می‌شوند که به دو شیوه مستقل و کنترل از راه دور است. به عنوان نمونه ویروس استاکس نت را می‌توان به عنوان اولین سلاح سایبری شناخت.
 
کریمی سپس به جنگ سایبری و نمونه‌های آن اشاره کرد و افزود: جنگ سایبری بالاترین سطح و پیچیده‌ترین نوع از تهاجم سایبری است که علیه زیر ساخت‌های سایبری سایر کشورها بکار گرفته می‌شود به عنوان مثال روسیه در سال 2008 پیش از حمله نظامی به گرجستان، دو یا سه هفته قبل از آن تمام زیر ساخت‌های سایبری گرجستان را از کار انداخت و بعد از آن حمله نظامی خود را انجام داد.
 
وی با بیان اینکه از سال 1994 تا 2016 سلاح‌های سایبری تکامل یافته‌اند، ادامه داد: هزینه یک بمب افکن 1/5 تا 2 میلیون دلار است ولی هزینه یک سلاح سایبری 30 تا 300 هزار دلار است که اولی در زمان بکار کیری تخریب آن در محدوده کمتری با صدای زیادی صورت می‌گیرد ولی در دومی ممکن است طیف زیادی بدون ایجاد سر و صدایی مورد حمله قرار گیرند.

کریمی تاکید کرد: امروز اعلام می‌شود که پروژه نتروزئوس در برابر استاکس نت یک بازیچه‌ای بیش نیست پس برای در امان ماندن در برابر این گونه سلاح‌ها باید از اینکه فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها را بی مهابا مورد استفاده قرار دهیم، پرهیز کنیم.

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار