چهارمین رزمایش محمدرسول الله(ص)-30/ امیر پورشاسب در جمع خبرنگاران:

رزمایش‌های ایران پاسخی به اظهارات عجوزه انگلیسی است

معاون ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: عجوزه روباه پیر (انگلیس) در منطقه حرف‌های بزرگ‌تر از دهان خود زده است و ما با تقویت نیروهای مسلح و برگزاری رزمایش‌ها پاسخ او را با مشت محکم می‌دهیم.
کد خبر: ۲۱۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ - 13December 2016
ایران با برگزاری رزمایش‌ها پاسخ اظهارات عجوزه پیر را می‌دهدبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی رزمایش «محمد رسول الله(ص)-4»، امیر «عبدالعلی پورشاسب» معاون ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) که به منظور نظارت بر این رزمایش در منطقه حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران اجرای رزمایش را موفق ارزیابی کرد و گفت: این رزمایش‌ نشان‌دهنده اقتدار نیروهای مسلح ما و برقراری امنیت در مناطق مختلف کشور است.

وی در ادامه در پاسخ به اظهارات نخست وزیر انگلیس بیان کرد: عجوزه روباه پیر در منطقه حرف‌های بزرگ‌تر از دهان خود زده است و ما با تقویت نیروهای مسلح و برگزاری این رزمایش‌ها پاسخ او را با مشت محکم می‌دهیم.

پورشاسب گفت:‌ ما دیدیم که یک سخنرانی 10 دقیقه‌ای در کشورهای حاشیه خلیج فارس چه میزان بازتاب پیدا کرد. برای همین از رسانه‌ها می‌خواهیم، توان نیروهای مسلح کشور را به خوبی نشان بدهند.

وی تصریح کرد: دنیا باید بداند که جمهوری اسلامی ایران بیدار است و نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده هستند.
 
امیر پورشاسب با بیان اینکه به لحاظ قدرت و توانمندی حرف اول را در سطح منطقه می‌زنیم، گفت: ایران اسلامی امنیت را در منطقه خلیج فارس برقرار می‌کند. برخی کشورهای فرامنطقه‌ای از فرسنگ‌ها راه به این منطقه آمده‌اند و با حضورشان تشنج ایجاد کرده‌اند. امنیت منطقه در گرو خروج آن‌ها از منطقه است.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در عمر چهل ساله خود هیچگاه به دنبال تجاوز به دیگر کشورها نبوده است، تصریح کرد: ما با تمامی کشورهای غیر مستکبر دوست هستیم و برقراری امنیت منطقه را وظیفه خود می‌دانیم. یکی از اهداف این رزمایش ایجاد امنیت در منطقه بود و رزمندگان ما در یگان‌های زمینی، هوایی و دریایی تمام تلاششان در راستای برقراری امنیت انجام داده و می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم موجب شد تا برای رفع نیازهایمان، ایده را به محصول تبدیل کنیم. لذا تجهیزاتی که طی این چند روز در این رزمایش رونمایی، عملیاتی و به نمایش گذاشته شد، نتیجه این امر بوده است.

امیر پورشاسب بیان کرد: اگرچه ما توانایی ورود به ساخت تسلیحات روز را داریم و هم اکنون هم در این رابطه تلاش می‌کنیم و همه روزه شاهد رشد صنعت دفاعی کشور هستیم، اما باید بدانیم که نیروهای مسلح ما انسان محور هستند و تجهیزات محور نیستند. یعنی نیروهای مومن و معتقد ما با حداقل امکانات، حداکثر استفاده را در صحنه نبرد خواهند برد. 
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار