نیروهای مسلح عراق: 315 تروریست در سه استان کشته شدند

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که در سه استان الانبار، دیالی و صلاح‌الدین بیش از 315 تروریست کشته شده‌اند.
کد خبر: ۲۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹ - 17June 2014

نیروهای مسلح عراق: 315 تروریست در سه استان کشته شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، سرلشگر «قاسم عطا» دوشنبه شب اعلام کرد که ارتش عراق در مبارزه با گروهکهای تروریستی در این کشور، موفق شده است بیش از 315 فرد مسلح را در سه استان دیالی، الانبار و صلاح الدین از پای در آورد.

«عطا» که در کنفرانسی خبری صحبت میکرد، همچنین خبر داد که نیروهای امنیتی عراق موفق شدهاند 9 تروریست را که در منطقه «العظیم» قصد داشتند با لباس زنانه فرار کنند، بازداشت کنند.
 
به گفته این مقام عراقی، نیروی امنیتی عراق در عملیات «الانبار» 200 فرد مسلح را کشت و همه خودروهای آنان را در منطقه «الصقلاویه» نابود کرد. همچنین 62 فرد مسلح دیگر از گروهک «داعش» را در مناطق متعددی در این استان از پای در آورد.
 
طبق گفته عطا، در صلاحالدین (شمال) نیز نیروی امنیتی عراق موفق شد روستای «الصقور» را پاکسازی و چهار خودرو افراد مسلح و سه خمپارهانداز آنان را نابود کند و 38 فرد مسلح را از پای در آورد. در این منطقه 9 تروریست که قصد داشتند با لباس زنانه فرار کنند بازداشت شدند که یکی از آنان یکی زندانی فراری است.
 
این مقام امنیتی عراق همچنین گفت که 15 فرد مسلح نیز در دیالی کشته شدند و همه نقاطی که افراد مسلح قصد داشتند از آن به نیروهای ارتش حمله کنند، هدف گرفته شد.
 
عراق از 10 ژوئن که نوری مالکی نخست وزیر این کشور اعلام حالت فوقالعاده کرد، شاهد بحرانی امنیتی است که گروهکهای مسلح و در رأس همه آنان گروهک «داعش» مسبب آن هستند.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار