گفت و گوی دفاع پرس با فرزند شهید مولوی «مصطفی جنگی زهی»؛

شهید «جنگی زهی» پیروی از رهبری را برای اهل سنت واجب شرعی می‌دانست

فرزند شهید مولوی مصطفی جنگی زهی با اشاره به نقش پدرش در ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان گفت: ایشان پیروی از فرامین رهبری را برای اهل سنت یک واجب شرعی می دانست و می گفت که «همین آگاهی موجب ما را از شر شیطان حفظ کرده است».
کد خبر: ۲۱۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ - 16December 2016
گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: وحدت و همدلی مسلمانان با یکدیگر به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد که دشمنان ملت ایران نتوانند نقشه های پلید خود را عملی کنند. امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرچمدار وحدت مسلمانان در سراسر جهان اسلام شدند و به همین دلیل دشمنان بشریت و اسلام همواره در تلاش هستند تا به هر وسیله ممکن ازجمله ترور و اقدامات خرابکارانه، این وحدت را خدشه دار کنند. یکی از ترفندهای غرب و جیره خواران منطقه ای آن، ترور افراد موثر و شناخته شده اهل تسنن برای ایجاد تفرقه و شکاف بین شیعه و سنی است؛ اما خوشبختانه با آگاهی هموطنان اهل تسنن، همواره نقشه های شوم و پلید دشمنان نقش برآب شده است و در این راستا علمای متعهد و دلسوز اهل تسنن با اعلام برائت از گروه های ملحد و پیام وحدت آفرین که نبی مکرم اسلام داده اند مردم را به حفظ وحدت و دشمنان را از ترفندهایشان ناامید کرده‌اند.
 
شهید مولوی مصطفی جنگی زهی، یکی از علمای برجسته و متعهدی است که در زمینه حفظ وحدت بین برادران شیعه و سنی و اطاعت از مقام ولایت تلاش وافری داشت و حتی با گذشت چند سال از شهادتش ثمرات فعالیتهای وی قابل مشاهده است و همواره مردم یاد این مولوی نستوه و فداکار را با عمل به خواسته های این شهید گرامی می دارند.
 
مصطفی جنگی زهی فرزند احمد در 6 مرداد 1333 در روستای تیغ آب پشامگ از توابع شهر راسک شهرستان سرباز به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را نزد پدرش گذراند با توجه به انگیزه و علاقه ای که به علوم دینی داشت، برای ادامه تحصیل به حوزه  علمیه ای در پاکستان رفت.
 
عارف جنگی زهی، فرزند شهید مولوی مصطفی جنگی زهی در گفت‌ و گو با خبرنگار دفاع پرس در مورد ویژگیهای پدرش گفت: پدرم همیشه به پیروی از  ولایت تاکید می کرد و با تمام وجود به این مسئله عقیده داشت که «اطاعت از رهبری برای اهل سنت یک واجب شرعی است و همین آگاهی  است که ما را از شر شیطان حفظ کرده است.»
 
وی افزود: پیروی از اوامر حضرت آقا، ایجاد وحدت بین شیعه و سنی، جذب جوانان و مردم به بسیج و نیز رفع مشکلات مردم ازجمله موضوعاتی بود که برای پدرم اهمیت داشت و به آنها می‌پرداخت.
 
فرزند شهید مولوی جنگی زهی بیان کرد: پدرم فعالیت های زیادی برای رفع مشکلات روستا و به ویژه جوانان انجام می داد. ایشان خیلی تلاش کرد تا عقاید برخی افراد را که تحت تاثیر القائات گروهک های وهابی و منحرف قرار می گرفتند، اصلاح کند. شهید جنگی زهی وحدت و همدلی را در بین مذاهب ایجاد کرده و در این زمینه کاملا موفق بود.  
 
 پیروی از رهبری را برای اهل سنت یک واجب شرعی می‌دانست
 
وی با اشاره به تلاش شهید جنگی زهی در برپایی کلاس‌های درس مدرسه حاجی آباد ادامه داد: مدرسه حاجی آباد 14 سال تعطیل بود و به همین دلیل، پدرم چهار سال شبانه‌روز فعالیت کرد، تا مدرسه جایگاه اصلی خود را بازیافت و دوباره رونق گرفت. سپس ایشان که به عنوان امام جمعه «خضراء» منصوب شده بود، اداره مدرسه را به دیگران سپرد و مشغول خدمت در عرصه جدیدی شد.
 
فرزند شهید با اشاره به علاقه پدرش به یادگیری علوم دینی اظهار داشت: پدرم بعد از اتمام دوره راهنمایی به یک مدرسه علوم دینی در پاکستان رفت و در آن‌جا مشغول یادگیری علوم دینی شد. از سن  14 تا 21 سالگی در پاکستان درس خواند. پس از کسب مدرک مولوی به ایران بازگشت و خدمت سربازی اش را در ژندامری گذراند. در صورتی که سایر علمای سنی چنین کاری را نمی کردند.
 
وی بیان کرد: پدرم برای ایجاد صلح و دوستی در بین اقشار مختلف مردم فعالیت و فرهنگ سازی می کرد. ایشان چند سال در نهضت سوادآموزی شهرستان سراوان مشغول تدریس بود و فردی فعال و پیگیر در این زمینه به شمار می رفت.

فرزند شهید افزود: تدریس درس های عقیدتی در پایگاه های بسیج، مساجد و ادارات از جمله فعالیت های شهید جنگی زهی بود و در مراسم مختلف دینی و ملی نیز به سخنرانی می پرداخت. در سال 1389 ایشان به دلیل بیان شیوا و بلاغت کلام در هدایت آحاد مردم از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت به عنوان امام جماعت دائمی مسجد الخضراء راسک منصوب شد و مدتی نیز امام جمعه موقت مسجد ابوبکر ایرانشهر بود.
 
فرزندشهید مولوی مصطفی جنگی زهی با اشاره به صحبت همیشگی وی گفت: پیروی از رهبری را برای اهل سنت یک واجب شرعی می‌دانست
 
وی یادآور شد: علی‌رغم تهدیدهای مکرر مزدوران استکبار جهانی (گروه های مختلف وهابی در سیستان و بلوچستان و خارج از کشور) پدرم اعلام کرده بود که شهادت در راه انقلاب اسلامی را یک افتخار بزرگ برای خود می داند و از افشاگری درباره عوامل تفرقه افکن و وهابیت در سیستان و بلوچستان کوتاه نخواهد آمد. حتی ربودن برادرم به دست عوامل وهابی نیز باعث تزلزل پدرم نشد.
 
فرزند شهید بیان کرد: پدرم فقط در زمینه افشای فعالیت‌های گروهک ریگی و وهابی‌ها افشاگری نمی کرد؛ بلکه درباره آل سعود و آل خلیفه نیز افشاگری می‌کرد و این را از وظایف علمای اهل سنت می دانست.
 
جنگی زهی ادامه داد: پدرم در زمان فعالیت سردار شهید «نورعلی شوشتری» در سیستان و بلوچستان رابطه نزدیکی با وی داشت و در مناطق مختلف استان از جمله سرباز و راسک و پیشین همکاری های گسترده ای انجام می داد.
 
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وضع مالی مناسبی نداشت، چند قطعه از زمین های ارثی خود را برای ساخت مدرسه راهنمایی، بهیاری و پایگاه سپاه اختصاص داده بود و نیز زمین وسیعی را برای ساخت مسجد وقف کرده بود. ساختمان بهیاری و پایگاه مقاومت حاجی آباد در زمان شهادت پدرم نیمه‌کاره بود؛ ولی ساختمان مدرسه راهنمایی در زمان زندگی‌شان ساخته شد و دانش آموزان در مدرسه به فراگیری علم و دانش می پردازند. ان‌شاءالله مسجد را نیز در آینده به همت علما و با نظارت و پی‌گیری خودم می سازیم.
 
فرزند شهید جنگی زهی در پایان گفت: پدرم در راه اعتلای دین مبین اسلام و شکوفایی آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جانش گذشت و در روز جمعه سی ام دی ماه 1390 پس از اقامه نماز جمعه، در راه بازگشت به منزل، همراه با شهید خاکساری توسط ایادی استکبار و وهابیت ترور و به فیض شهادت نائل شد.
 
انتهای پیام/ 191
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار