سردار رضایی خبر داد؛

برگزاری رزمایش مرزی ایران و عراق در شمال خلیج فارس

فرمانده مرزبانی ناجا از برگزاری رزمایش مشترک مرزی ایران و عراق با عنوان محمد رسول الله(ص) خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ - 15December 2016
برگزاری رزمایش مرزی ایران و عراق در شمال خلیج فارسبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، رزمايش عمليات و تمرين مشترک گارد ساحلی مرزبانی جمهوری اسلامی ايران و جمهوری عراق با عنوان محمد رسول الله(ص) صبح امروز در منطقه اروند و شمال خليج فارس برگزار شد.

سردار رضايی در حاشيه اين رزمايش و در محل يادمان شهدای والفجر هشت در کنار اروندرود، ضمن تبريک اعياد ماه ربيع الاول و ولادت باسعادت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: اگر در اين مکان حضور داريم، علت آن اين است که شهدا ما را فراخوانده اند؛ اقتدار امروز کشور مديون صلابت و سکانداری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

وی با بيان اينکه ما با کشور عراق، دوست و همسايه هستيم، به برگزاری اين رزمايش مشترک اشاره کرد و گفت: در توافق نشست بغداد مقرر شد به صورت مشترک يک تمرين و عمليات در منطقه اروند برگزار کنيم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اينکه طی سال های 84 و 85 در منطقه اروند مشکلات جدی را در سرقت های دريايی از شناورهای صيادی و تجاری داشتيم، تصريح کرد: هم اکنون با حسن روابط با دولت و مرزبانی عراق و نيز گشت های مشترکی که در منطقه اروند توسط مرزبانی دو کشور انجام می شود، امنيت بسيار مطلوبي در اين منطقه، حاکم است.

سردار رضايی با بيان اينکه در نشست های بعدي، اين روابط را توسعه می دهيم، خاطرنشان کرد: اين عمليات مشترک برای ديگر کشورها که از آن سوی دنيا به اين منطقه آمده اند و قصد ناامنی دارند، اين پيام را دارد که ما هوشيار و آماده هستيم البته اين گونه تمرين ها و عمليات های مشترک بايد مستمر باشد.

اين مقام ارشد مرزبانی ناجا ادامه داد: زمانی در اين منطقه به خاطر توطئه و خباثت بعثی ها و نوکر خودفروخته آنها صدام حسين ما در جنگ بوديم اما اکنون، مرزهای دو کشور، مرزهای دوستی است.

وی ادامه داد: در راستای تحکيم ارتباطات دوستانه بين دو کشور، مصمم هستيم با اين تعاملات اهداف شوم کشورهای توطئه گر را که به خليج فارس آمده و قصد اختلاف بين کشورهای منطقه دارند را خنثی کنيم.

سردار رضايی، يکي از اهداف اين عمليات مشترک را ارتباط دوستانه و حسن همجواری ايران و عراق دانست و گفت: اميدواريم اين عمليات که در هفته گرامی وحدت به نام حضرت محمد رسوالله(ص) مزين است علاوه بر برکاتی برای دو کشور، شروع ارتباطات دوستانه با ديگر کشورهای منطقه باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا در خاتمه با بيان اينکه در اين تمرين مشترک، نشست دو جانبه برگزار می شود، گفت: بايد به سمتی قدم برداريم که نشست های سه جانبه و حتی چهارجانبه با کشورهای همسايه در راستای ارتقای امنيت منطقه داشته باشيم.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها