فاتح دربولی:

اوضاع حومه حمص جای نگرانی ندارد/ تلاش‌های نافرجام داعش برای اشغال «T4»

کارشناس نظامی سوریه با بیان اینکه داعش با کمک اطلاعاتی آمریکا به تدمر حمله کرد، گفت: تا زمانی که فرودگاه نظامی T4 و پیرامون آن امنیت دارد، در مورد اوضاع میدانی در حومه حمص اصلا جای نگرانی نیست.
کد خبر: ۲۱۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ - 18December 2016
اوضاع حومه حمص جای نگرانی ندارد/ تلاش‌های نافرجام داعش برای اشغال «T4»به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «فاتح دربولی»، سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه و کارشناس نظامی اشغال تدمر را ناشی از سرگرمی ارتش سوریه و متحدانش در مدت اخیر به نبرد حلب دانست و گفت: تا زمانی که فرودگاه نظامی« تی 4 » تحت سیطره ارتش سوریه است و پیرامون آن هم امنیت دارد هیچ نگرانی نسبت به اوضاع میدانی در این منطقه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اطلاعاتی که آمریکا درباره مواضع و شمار نیروهای سوری مستقر در نقاط کنترل و حفاظت از تدمر در پیرامون آن در اختیار داعش قرار داد به این گروهک تروریستی در اشغال تدمر کمک کرد.

دربولی گفت: داعشی هایی که به تدمر حمله کردند همان هایی بودند که در پی نبرد موصل از خاک عراق به سوریه گریختند و به جای اینکه طبق توافق بین دولت آمریکا با کردها به رقه منتقل شوند به تلافی پیروزی ارتش سوریه و متحدانش در حلب به سمت ریف حمص تغییر جهت دادند تا با کم کردن دردسر کردها در رقه پیروزی ارتش سوریه در حلب را بی اثر کنند.

دربولی تاکید کرد: طی روزهای اخیر نیروهای سوریه و پشتیبان آن به خوبی در برابر حملات سنگین داعش در محور جنوبی فرودگاه نظامی تی فور برای اشغال این فرودگاه و همچنین حملات آن به منطقه پایگاه المهجوره واقع در هفت کیلومتری شمال جاده مواصلاتی تدمر به حمص قدیم مقاومت کردند.

تحلیلگر سوری با بیان اینکه شرایط جوی طی 2 روز گذشته مانع پیشروی های ارتش سوریه و متحدانش به سمت مواضع داعش در حومه حمص شده است، گفت: پرواز جنگنده های ارتش سوریه و روسیه برای درهم کوبیدن تجمع های تروریست ها نیز به دلیل وجود مه غلیظ و بارش برف متوقف شده است.

دربولی گفت: ماموریت اصلی ارتش سوریه، حفظ محورهای تردد و کمک رسانی به ارتش سوریه و اجازه ندادن به داعش یا دیگر تروریست ها برای قطع این مسیرهاست اگرچه نیروهای سوریه و پشتیبان آن پس از رسیدن تازه ترین تجهیزات نظامی به فرودگاه تی فور در بالاترین سطح آمادگی برای مبارزه با داعش در حومه حمص هستند.

تحلیلگر سوری در پایان سخنان خود تاکید کرد:  ماهیت منطقه صحرایی و باز حومه حمص خود عامل کمک کننده بزرگی برای سرکوب تروریست های نفوذی به آنجاست تا ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن به سوی سخنه و پس از آن دیر الزور پیش روند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار