گزارش دفاع مقدس از اعضا و فعالیت‌های «شورای راهبردی روابط خارجی»

جست‌و‌جو از افق‌های نو در روابط خارجی

شورای راهبردی روابط خارجی در یاری رساندن مسئولان برای تصمیم گیریهای کلان و بهره مندی از نخبگان در عرصه روابط خارجی نقش مهمی دارد.
کد خبر: ۲۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۴ - 18June 2014

جست‌و‌جو از افق‌های نو در روابط خارجی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، با حکم مقام معظم رهبری اعضای جدید شورای راهبردی سیاست خارجی تعیین شدند. در این حکم که خطاب به «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی صادر شده، آمده است: آقایان دکتر «سعید جلیلی»، دکتر «ابراهیم شیبانی»، «حسین طارمی»، «مهدی مصطفوی اهری» و سردار «احمد وحیدی» به عنوان اعضای جدید آن شورا منصوب میشوند.

شورای راهبردی روابط خارجی چهارم تیرماه 1385 با حکم حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور «علی اکبر ولایتی»، «محمد شریعتمداری»، «حسین طارمی» و «علی شمخانی» تشکیل شد. ریاست این شورا نیز بر عهده دکتر کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه قرار گرفت.

ترکیبی سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی

ترکیب پیشین شورای راهبردی روابط خارجی متشکل از شخصیتهایی سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی بود که این افراد به نوعی با سیاست خارجی در ارتباط بودند. این بار نیز که تکمیل اعضای شورا صورت گرفته است این ترکیب در مورد شخصیتهای جدید دیده میشود. تلفیق حضور نیروهایی با تجربه طولانی دیپلماسی در کنار مردانی با تجربه اقتصادی و امنیتی نوید حضور شورایی استراتژیکی است که بتواند خروجی موثری در روند تعاملات بین المللی ایران و شاخههای مختلف سیاست خارجی داشته باشد.

کمال خرازی، وزیر امور خارجهی دولت هفتم و هشتم جمهوری اسلامی، سمتهای مدیرعاملی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، مدیرعاملی خبرگزاری ایرنا، مسئولیت ستاد تبلیغات جنگ و نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد را در کارنامه خود دارد.

نظر شما
پربیننده ها