سردار نواب خبر داد؛

تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورزی در سپاه با حضور پاسداران جوان و پیشکسوت/ تلاش برای تولید دانش مورد نیاز آینده سپاه

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تشکیل هیات‌های اندیشه ورزی در رده‌های مختلف سپاه با حضور پاسداران جوان و پیشکسوت با هدف رصد مسائل و پاسخگویی به نیازها خبر داد.
کد خبر: ۲۱۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ - 19December 2016
تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورزی در سپاه با حضور پاسداران جوان و پیشکسوت/ تلاش برای تولید دانش مورد نیاز آینده سپاهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا نواب اصفهانی» معاون دانش و پژوهش سپاه به مناسبت هفته پژوهش به تشریح اهمیت، نقش و جایگاه پژوهش در سپاه پرداخت و با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی به سرعت در حال پیشرفت و تکامل در ابعاد مختلف است، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان قلب تپنده جهان اسلام بایستی در باب اقتدار و قدرت علمی در جهان حرف تازه‌ای داشته باشد و با وجود این شرایط، سپاه در پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نقش مهمی را بر عهده دارد.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری باید پیش رونده و پیش برنده باشد و یکی از مهمترین ابعاد این پیش روندگی و پیش برندگی برخورداری از اقتدار و قدرت علمی است که در این راستا نیازمند دانشی منحصر به فرد برای ایجاد و برقراری تمدن اسلامی و توسعه و رشد انقلاب اسلامی در جهان می‌باشد.

سردار نواب ادامه داد: سپاه در عرصه‌های مختلف ماموریتی از تجربیات زیادی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن برخوردار بوده که این تجربه با هدف رشد و شکوفایی انقلاب و به بهای خون شهدا و جانبازی جانبازان بدست آمده و دانشی را حول ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، خدا محوری، ایثار و از خود گذشتگی و اخلاص بوجود آورده است و این دانش و تجربیات نهال مقدسی است که می‌تواند در آینده شکوفا و درخت تنومندی از علم و دانش اسلامی بر محور ارزش‌های معنوی و دینی برقرار کند.

سردار نواب در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت شکلگیری معاونت دانش و پژوهش در سپاه، گفت: در سال 89 بر مبنای آموزه‌های تحول و تعالی سپاه،‌ معاونتی تحت عنوان معاونت دانش و پژوهش تشکیل شد که این معاونت چهار نقش اصلی و اساسی در سپاه ایفا خواهد کرد.
 
وی افزود: اولین نقش معاونت دانش و پژوهش ثبت تجربیات و تبدیل دانش ضمنی پاسداری از انقلاب اسلامی به دانش صریح و قابل انتقال است.

سردار نواب دومین نقش معاونت دانش و پژوهش را توانایی گسترش پژوهش به صورت کاربردی مبتنی بر مبانی دینی و ولایی در همه سطوح سپاه دانست و گفت: معاونت دانش و پژوهش باید بتواند زمینه تولید و دانش مورد نیاز آینده سپاه را فراهم کند.

وی سومین نقش این معاونت را توسعه شبکه اندیشه‌ورزی و ایده‌یابی در سپاه و برقراری آن در کلیه رده‌های سپاه عنوان کرد و افزود: چهارمین وظیفه معاونت دانش و پژوهش تبادل دانش و حفظ و نگهداری و انتقال دانش بین رده‌های سپاه می‌باشد که این چهار نقش اساسی باید بتواند در قالب یک الگوی علمی زیر ساخت ایجاد قدرت علمی در سپاه را فراهم کند و سپاه بتواند مبتنی بر این الگو پیش رفته و طی برنامه‌های آتی به اهداف علمی خود دست یابد.

سردار نواب اصفهانی در ادامه برگزاری جشنواره‌های امام علی(ع) با تجلیل از برگزیدگان، برگزاری مسابقات تجربه نگاری و همچنین برگزاری جلسات تیم‌های اندیشه ورزی و همچنین تشکیل جلساتی با محوریت نیازسنجی دانشی را از اقدامات معاونت دانش و پژوهش در هفته پژوهش عنوان و تصریح کرد: حفظ و انسجام دانش و اندیشه ورزان در قالب برگزاری جلساتی حول محور پاسداری از انقلاب اسلامی و توسعه و اداره سپاه و نیز برنامه‌هایی نظیر بازدید از مراکز علمی مانند کتابخانه ملی و برخی مراکزی که مرتبط با موضوعات دانشی و پژوهشی هستند از دیگر اقدامات هفته پژوهش در سپاه است.

وی با اشاره به اقدامات سپاه در راه‌اندازی و تقویت حوزه‌های اندیشه ورزی گفت: در این راستا معاونت دانش و پژوهش ابتدا به طراحی و ایجاد شبکه اندیشه‌ورزی در سپاه مبادرت نمود و با ایجاد باشگاه اندیشه‌ورزان پاسدار با توجه به ظرفیت دانشی سپاه در حدود هفت هزار نفر  عضو گیری کرده که در قالب تیم‌ها، هیأت‌ها و کانون‌های اندیشه ورزی در رده‌ها ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه آنچه در سپاه به عنوان مبنای اندیشه ورزی قلمداد شده تفکر جمعی می‌باشد، افزود: کانون‌های اندیشه ورزی به دنبال این هستند که نیازها و مسایل رصد شده در سپاه و رده‌ها را پاسخگویی کنند. تیم‌های اندیشه ورزی در سپاه با ترکیبی از پاسداران جوان و پیشکسوت با ظرفیت سه الی نه نفر تشکیل می‌شود که حول محور یک مسئله و موضوع که توسط شورای عالی سیاست گذاری تصویب و به کانون ابلاغ می‌گردد فعالیت نمایند و بحمدالله تاکنون 500 تیم اندیشه ورز توانسته در حدود 900 مساله درگیر در سپاه را پاسخگو باشد.

معاون دانش و پژوهش سپاه در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه تجربه نگاری در سپاه اظهار داشت: در ابتدا سعی گردید الگوی تجربه‌نگاری در سپاه طراحی شود که پس از بدست آوردن الگو، آموزش لازم داده شده به طوری که تاکنون نزدیک به 30هزار نفر از پاسداران در این زمینه آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

سردار نواب اصفهانی در پایان از برگزاری جشنواره امام علی(ع) سپاه، ویژه تجلیل از برگزیدگان در حوزه‌های دانش و پژوهش در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها