ناوسالار پوررضایی به دفاع پرس خبر داد؛

سازمان دانش‌بنیان در نیروی دریایی سپاه تشکیل می‌شود

معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه جنگ آینده مبتنی بر دانش است، گفت:‌ زیرساخت‌های تشکیل یک سازمان دانش‌بنیان در نیروی دریایی سپاه را فراهم کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۱۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ - 20December 2016
سازمان دانش بنیان در نیروی دریایی سپاه تشکیل می‌شود/ جنگ آینده «دانش محور» استناوسالار یکم «نقی پوررضایی» معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه که در جشنواره امام علی(ع) نیروهای مسلح به عنوان یکی از برترین‌های حوزه پژوهش شناخته شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: معاونت دانش و پژوهش در نیروی دریایی سپاه قدمتی پنج ساله دارد؛ البته مرکز مطالعات این نیرو چند سال پس از تاسیس نیروی دریایی و در سال 1368 راه‌اندازی شد.
 
وی با بیان اینکه در گذشته در حوزه‌ دفاعی کارهای بسیار خوبی انجام گرفته و اصول و دکترین‌ها تدوین شده است، افزود: ندسا در بین نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت پنج سال است که رتبه نخست را کسب می‌کند و در حوزه‌های پژوهش‌های راهبردی و کاربردی، راه‌اندازی‌های اتاق فکر و هیات‌های اندیشه‌ورزی برتر شناخته شده‌ایم. این نیرو تاکنون 23 اتاق فکر و حدود 30 هیات اندیشه‌ورز در نیروی دریایی تشکیل داده است، که این‌ها از طریق سامانه اینترانتی با مرکز ارتباط دارند.
 
ناوسالار پوررضایی تصریح کرد: همچنین در این معاونت، زیرساخت‌های تشکیل یک سازمان دانش‌بنیان در نیروی دریایی سپاه را فراهم کرده‌ایم. در حوزه تجربه‌نگاری نیز عملکرد خوبی داشته‌ایم؛ البته اکنون رخدادی کار می‌کنیم؛ اما برنامه داریم در حوزه فردی و گروهی نیز وارد عمل شویم.
 
وی بیان کرد: در حوزه نشر نیز کارنامه خوبی داریم. سه نشریه تخصصی و پنج پیک دانشجویی در حال انتشار داریم. در سال هم هشت تا 10 عنوان کتاب تالیف و هر هفته گزارش راهبردی و موضوعی منتشر می‌شود. در مدت پنج سال اخیر توانسته‌ایم 400 گزارش در حوزه پژوهش منتشر کنیم. در حوزه مطالعات دفاعی و از این قبیل نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم، که با توجه به طبقه‌بندی این موضوعات، قابل انتشار در رسانه‌ها و نشریات نیست.
 
معاون دانش و پژوهش ندسا با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف ما تدوین دکترین‌ها و به عبارتی آیین‌‌نامه‌های رزم است، گفت: تاکنون توانسته‌ایم در سطح نیروهای مسلح رتبه نخست را در این حوزه کسب بکنیم.
 
ناوسالار پورضایی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات ما در سطح ایده و دکترین وارد عمل می‌شویم. پروه ساخت یک سلاح یا سامانه بعد از ایده‌سازی و ایده‌پروری، وارد مرحله اجرا می‌شود، که تحقیقات صنعتی هر نیرو اجرا را بر عهده دارد.
 
وی در ادامه عنوان کرد: امروزه همه به سمت دانش‌بنیان شدن در حال حرکت کردن هستند. ما نیز این تجریه را کسب کردیم که اگر می‌خواهیم در عرصه‌های آینده حضور داشته باشیم لازمه‌اش این است که به این حوزه ورود پیدا کنیم، همچنان که کشورهایی که در تضاد با ما هستند این کار را انجام می دهند.
 
ناوسالار یکم پوررضایی تصریح کرد: ادبیات آینده دنیا، ادبیات دانش خواهد بود. آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند ما در جنگ آینده نیاز تعداد بسیاری رایانه داریم. این نشانگر این است که جنگ آینده یک جنگ دانش‌محور است.
 
وی اضافه کرد: ما باید خودمان را به‌روز کنیم. یکی از مراحلی که لازم است خود را برای آینده آماده کنیم، آینده‌پژوهی است. در عرصه‌های آینده کسی می‌تواند ادامه حیات دهد، که طیف وسیعی از مهارت‌ها را داشته باشد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار