فرمانده سپاه استان لرستان خواستار شد؛

فرهنگ پدافند غیرعامل در بین مردم استان لرستان نهادینه شود

سردار مرتضی کشکولی گفت: از آنجا که هنوز ذهنیت اقشار مختلف جامعه در بحث پدافند غیر عامل مهیا نیست باید فرهنگ پدافند غیرعامل در میان مردم استان نهادینه شود.
کد خبر: ۲۱۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ - 21December 2016
فرهنگ پدافند غیرعامل در بین مردم استان لرستان نهادینه شود

به گزارش دفاع پرس از خرم آباد، سردار مرتضی کشکولی صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد بحران و پدافند غیر عامل ادارات استان که در سالن جلسات فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز با حضور برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کارگروه سازماندهی مشارکت‌های مردمی در پدافند غیر عامل برگزار شد، تا بتوانیم با برنامه‌ریزی و طراحی در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی توان مردم، بسیجیان و سازمان‌های مردم‌نهاد را به اقتضای تخصص‌هایی که دارند، به کار بگیریم.

وی به وجود 200 هزار بسیجی فعال و 400 هزار بسیجی غیر فعال در استان اشاره کرد و افزود: حدود یک سوم جمعیت کل استان بسیجی است، که اگر یک دهم از این نیروها را در هر نوع بحرانی به کار بگیریم، به طور حتم در پیشگیری و کاهش تلفات و صدمات  می‌تواند موثر باشد.

فرمانده سپاه استان لرستان عنوان کرد: متأسفانه در بحث پیشگیری از حوادث بین دستگاه‌ها هم افزایی نیست و ما نتوانسته‌ایم در این زمینه با دولت هم‌افزایی داشته باشیم؛ اما امروز کارگروه سازماندهی مشارکت‌های مردمی در پدافند غیر عامل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به همین منظور برگزار شد تا بتوانیم با هم‌افزایی در سه بعد آموزش، سازماندهی عمومی و تخصیصی و ساماندهی بسیجیان کارمند به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم برای  این سه سطح برگزار می‌شود بیان کرد: از آنجا در بحث پدافند غیر عامل بخشی از کار به عهده مردم است بنابراین باید به مردم، تیم‌های تخصصی و کارمندان تخصصی که از بسیجیان ما هستند آموزش لازم ارائه شود تا در زمان حوادث برای کمک در اختیار ما باشند.

کشکولی گفت: شرط عقل این است انسان در شرایطی که آرامش دارد و حادثه نیست پیش بینی‌های لازم را داشته باشد تا بتواند از خسارات و صدمات جلوگیری کند.

وی به برگزاری برنامه‌های مختلف پدافند غیر عامل از سوی دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و اظهارداشت: علی‌رغم برنامه و جلسات مختلفی که برگزار شده هنوز ذهنیت اقشار مختلف جامعه در بحث پدافند غیر عامل مهیا نیست و ما هنوز نتوانستیم پدافند غیرعامل را به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه کنیم که باید فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار