گزارش میدانی دفاع پرس از سقوط یک پهپاد در تهران؛

انهدام پرنده ناشناس بر فراز سازمان انرژی اتمی

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) صبح امروز یک پهپاد ناشناس را در آسمان تهران مورد اصابت قرار داد.
کد خبر: ۲۱۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ - 23December 2016
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، بسیاری از ساکنان مرکز شهر تهران صبح امروز را با شنیدن صدای مهیب انفجار و سپس گلوله های پی در پی ضد هوایی آغاز کرده و با اضطراب و نگرانی از خواب بیدار شدند.
 
در پی این حادثه خبرنگار ما با حضور در منطقه نزدیک به صدای انفجار و پرس و جو از مردم، متوجه شد که یک پرنده کوچک توسط سامانه های پدافندی مستقر در انتهای خیابان کارگر شمالی مورد اصابت قرار گرفته است.
 
نتایج حاصل از این تحقیق میدانی، بیانگر حضور یک دستگاه پرنده هلی شات متعلق به یک گروه مستندساز در منطقه پرواز ممنوعه بوده، که می بایست از قبل برای این پرواز مجوزهای لازم را از مراجع ذیربط اخذ می کرد.
 
انهدام پرنده ناشناس در کسری از ثانیه بر فراز سازمان انرژی اتمی 
 
براساس این گزارش، این پرنده پس از انجام فیلمبرداری، از کنترل فرد هدایت کننده، خارج می شود و به طرف ساختمان سازمان انرژی اتمی ایران در انتهای خیابان کارگر شمالی پرواز خود را ادامه می دهد، که پیش از رسیدن به این مرکز حساس، توسط سامانه های راداری شناسایی شده و در کسری از ثانیه مورد اصابت قرار می گیرد.
 
پس از پیگیری های انجام شده و تماس با روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا، انهدام یک شئ پرنده از سوی معاونت عملیات این قرارگاه مورد تایید قرار گرفت و عنوان شد که جزئیات این حادثه در حال بررسی است.
 
ساعتی بعد روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی ضمن تایید این حادثه طی بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به اعلام قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش مبنی بر ضرورت هماهنگی هرگونه اقدام پروازی، صبح امروز یک فروند پرنده که بدون هماهنگی اقدام به پرواز بر فراز شهر تهران کرده بود مورد اصابت سامانه های پدافندی قرارگاه پدافند هوایی قرارگاه پدافند هویی خاتم الانبیا(ص) ارتش قرار گرفت.
 
همچنین پس از بررسی های به عمل آمده، این پرنده یک فروند کواد کوپتر بود که معمولا برای مصارف فیلم برداری و عکاسی مورد استفاده قرار گرفته و در پرواز فوق نیز برای ساخت یک مستند مورد استفاده قرار گرفته بود.
 انهدام پرنده ناشناس در کسری از ثانیه بر فراز سازمان انرژی اتمی

آنچه که در این بین اهمیت دارد توانمندی نیروهای پدافند هوایی کشور است، که هرگونه پرنده ناشناس و پهپادِ دارای کمترین سطح مقطع پروازی را به سرعت رهگیری کرده و در کسری از ثانیه مورد اصابت قرار می دهد.
 
خبرگزاری دفاع مقدس سال گذشته خبری را مبنی بر اتصال توپهای ضدهوایی 23 میلی متری به سامانه های راداری شبکه قرارگاه پدافندهوایی منتشر کرده بود، که حادثه امروز و  اقدام سریع نیروهای پدافندی، مؤید استقرار و اتصال  سامانه های اجرای آتش به سیستم شبکه راداری پدافندی است.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها