امیر مشیری در گفت و گو با دفاع مقدس:

توصیه شهید چمران برای حفظ جان مردم در واقعه کردستان/ شهید چمران دارای روحیات معنوی و مردمی بودند

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به خاطراتی از شهید چمران گفت: شهید چمران دارای روحیات معنوی و مردمی بود.
کد خبر: ۲۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ - 18June 2014

توصیه شهید چمران برای حفظ جان مردم در واقعه کردستان/ شهید چمران دارای روحیات معنوی و مردمی بودند

امیر سرتیپ دوم سیاوش مشیری از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش با اشاره به خاطراتی از شهید چمران به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: اولین آشنایی من با شهید چمران در پایگاه سوم همدان شهید نوژه بود که به اتفاق شهید خضرایی به عنوان نماینده نیروی هوایی در وزارت دفاع برای سخنرانی شهید چمران که وزی دفاع بودند حاضر شدیم.

وی ادامه داد: در این سخنرانی شهید چمران گفتند اگر تجاوز به مابشود ما با تمام وجود دفاع می کنیم و این سخنان در زمانی ایراد شد که واقعه کردستان در حال انجام بود.

پیشکسوت هوانیروز تصریح کرد: نیروهای ارتش برای بمباران مناطق مورد نظر آماده بودند اما شهید چمران تاکید داشتند بمباران در مناطقی انجام شود که خانواده هاو مردم آسیب نبینند که این مشخصه یکی از روحیات ویژه او بود.

امیر مشیری با اشاره به خاطره ای دیگر از شهید چمران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امریکا سعی می کرد به شیوه های مختلف جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرد بنابراین در کودتایی با عنوان نقاب قرار بود با همکاری یکی از خلبانان پایگاه همدان این اتفاق بیفتد اما با هدایت و بیداری خلبان مورد نظر و همکاری شهید خضرایی این کودتا خنثی می شود و گزارش چنین توطئه ای از طریق شهید چمران به آیت الله قدوسی و مقام معظم رهبری می رسد و خوشبختانه این کودتا اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به واقعه کردستان و محاصره شهید چمران گفت: در پادگان بانه شهید چمران به همراه چند نفر از هم رزمانشان توسط منافقین محاصره شده بودند برای سرکشی در ارتفاعات غرب لازم بود از ارتفاع بالا پرواز انجام شود اما شهید چمران تاکید داشتند بسیار مراقبت شود تا مردم عادی دچار مشکل نشوند از این رو اگر در ارتفاع پایین پرواز می کردیم احتمال برخورد با کوه وجود داشت اما وظیفه شکستن دیوار صوتی و پرتاب راکت با همکاری هواپیمای اف 4 نیروی هوایی و نیروهای هوانیروزی انجام شد و محاصره در آن مقطع شکسته شد.

امیر مشیری با اشاره به مهمترین ویژگی های شهید چمران گفت: ایشان دارای روحیات معنوی، انسانی و مردمی بودند و با وجود تحصیلات عالی هیچ ادعایی در این زمینه نداشتند و به گونه ای رفتار می کردند که دیگران پروانه وار به گرد شمع وجود ایشان بگردند و خلبان ها نیز با انسجامی که داشتند آماده خدمت و همکاری با شهید چمران در برنامه ها و ماموریت های ختلف بودند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار