آیت الله لطفی:

حماسه ۹ دی، حماسه مردم در پاسداری از ارزش‌های انقلاب و نظام بود

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی، حماسه مردم در پاسداری از ارزش‌های انقلاب و نظام بود، گفت: دشمنان از فتنه سیاسی نتیجه نگرفتند، می‌خواهند با متوقف کردن شعار اقتصاد مقاومتی و عمل نشدن آن، نارضایتی عمومی ایجاد ‌کنند.
کد خبر: ۲۱۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ - 24December 2016

به گزارش دفاع پرس از ایلام، آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد گرامی‌داشت حماسه ۹ دی در استان ایلام، اظهار داشت: حماسه نهم دی در واقع یکی از رخدادهای بزرگ مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است.

 وی با بیان اینکه اگر حماسه 9 دی، بسیار بزرگ و پر اهمیت است به خاطر این است که خنثی‌کننده توطئه‌های بسیار بزرگ و یک هجمه بسیار پیچیده بود، ابراز کرد: حماسه 9 دی، را باید هر سال گرامی بداریم و هرسال هم باید با شور و شوق این حماسه برپا شود.

 امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه حماسه 9 دی، درواقع آشکار کردن چهره‌های نقاب زده در رابطه با انقلاب اسلامی است، گفت: فتنه ۸۸ یک جریانی بود که توسط افراد و خواص بی‌بصیرت شکل گرفت و مثلث شوم آمریکا، صهیونیسم بین‌الملل و انگلستان این فتنه را مدیریت کردند و با حضور سران فتنه و حامیان آنان و مجموعه ضدانقلاب چه در داخل و چه در خارج از کشور این فتنه شکل و بروز و ظهور کرد.

 آیت‌الله لطفی، با تأکید بر اینکه باید در بررسی فتنه ۸۸ به پیشینه آن توجه کرد، یادآور شد:  باید ریشه‌یابی شود که فتنه‌ای به این بزرگی چطور شکل گرفت، در داخل کشور هنوز یک عده‌ای هستند که نمی‌خواهند بپذیرند، حماس 9 دی، یک حادثه تاریخی ملی و درواقع در راستای احیای ارزش‌های انقلاب، آرمان‌های امام راحل و پاسداری و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

 وی، افزود: کسانی که در حماسه 9 دی تردید می‌کنند، شبهه افکنی می‌کنند و یا مخالفت می‌کنند باید در باورهای دینی و انقلابی آن‌ها شک کرد، چرا بعضی حماسه ۹ دی را برنمی‌تابند و مخالفت می‌کنند، حرف‌های ناجور می‌زنند، حماسه ۹ دی حماسه‌ای در برابر یک جریان نفاق که هدفی جز براندازی انقلاب اسلامی نداشت، بود.

 امام‌جمعه ایلام، بیان کرد: کسانی که سر سفره  نظام هستند و این حرف‌ها را می‌زنند، بدانند که اگر فتنه در کشور به پیروزی می‌رسید، مگر چیزی باقی می‌گذاشتند، یک کودتای بسیار بزرگی بود که اگر این کودتا به نتیجه می‌رسید  همان چهره‌های نفاقی که باانگیزه مخالفت با امام راحل در مدار فتنه قرار گرفتند، خود آن‌ها در درجه اول نابود می‌شدند.

آیت‌الله لطفی با اشاره به اینکه باید ابعاد مختلف فتنه 88 را برای نسل جوان و دانش آموزان در  دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها بیان کرد، گفت: مدار و محور فتنه‌های  جمل، صفین و نهروان نیز افراد خاص بودند، آن‌کسانی که یک روزی فدایی امام علی(ع) بودند با دنیاخواهی و دنیاطلبی در کنار دشمنان قرار گرفتند و فتنه درست کردند.

وی ابراز کرد: ما در فتنه 88 دیدیدم که برخی افراد خاص فتنه را هدایت و مدیریت کردند و هدف نهایی آنان انتقام از امام راحل و رهبری بوده است، کسانی که فتنه ۸۸ را اختلاف‌سلیقه و تقابل بین دو جناح می‌دانند، در اشتباه هستند، فتنه ۸۸ برای براندازی و مقابله با امام راحل و پایمال کردن خون شهیدان بود و حماسه ۹ دی بود که آمد و این فتنه را ریشه‌کن کرد و چهره‌های نفاق را آشکار کرد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: افرادی که این فتنه را پدید آوردند، ۸ ماه این کشور را آشوب کردند، دشمن را امیدوار کردند، انتخابات ۸۸ را که بزرگ‌ترین انتخابات در طول تاریخ جهان بود، زیر سؤال بردند، آیا این‌ها قابل‌اغماض است، چرا برخی می‌گویند که این‌ها باید رفع حصر شوند، اگر می‌خواهید عدالت را اجرا کنید، کمترین مجازات این افراد اعدام است.

 امام‌جمعه ایلام یادآور شد: چرا برخی از مسئولان بی‌گدار حرف می‌زنند، بی‌منطق موضع‌گیری می‌کنند، این چه منطقی است که اجازه نمی‌دهیم مسئولان در حماسه 9 دی شرکت کنند، شما سر سفره نظام نشسته‌اید و میلیون‌ها تومان از بیت‌المال به‌عنوان حقوق دریافت می‌کنید، چرا حماسه ۹ دی برای شما این‌قدر سنگین است که ناراحت هستید، مگر شما اصحاب فتنه هستید و در فتنه حضورداشته‌اید و در مقابل حماسه 9 دی موضع‌گیری می‌کنید چرا احساسات مردم را جریحه‌دار می‌کندی؟

وی بیان کرد: یک روزی روشن خواهد شد در این فتنه چه کسانی نقش محوری داشتند و چه کسانی دل رهبری را جریحه‌دار کردند، چه کسانی روح امام را جریحه‌دار کردند، وقتی حفظ نظام از اوجب واجبات است، چرا این کارها را می‌کنید؟ اگر واقعاً کسی در فکرش و اندیشه‌اش این باشد که فتنه ۸۸ فتنه براندازانه نبوده است، یا انسان جاهلی است یا اینکه می‌خواهد عملکرد سران فتنه را توجیه کنند.

 آیت الله لطفی گفت: پیش‌بینی می‌شود که فتنه‌های دیگری ازجمله فتنه اقتصادی در پیش باشد، از آن روزی که رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان یک شعار راهبردی برای برون‌رفت از مشکلات مطرح کردند، چقدر فعالیت شده است، بااینکه مقام معظم رهبری مسئولیت را به دولت داد اما این دولت تاکنون چه قدمی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی برداشته است، ما نگران یک فتنه اقتصادی هستیم، از فتنه سیاسی نتیجه نگرفتند، الآن می‌خواهند با متوقف کردن این شعار اقتصاد مقاومتی و عمل نکردن به آن، نارضایتی عمومی فراهم ‌کنند.

امام‌جمعه ایلام بیان کرد: این‌همه فساد اقتصادی که در این سال روی‌داده، در کدام سال دیدیم، این قضیه برجام که برخی چشم‌ها را می‌بندند و می‌گویند که موفقیت‌های بزرگ حاصل‌شده است، ما که ندیدیم، با شجاعت و شهامت ازدست‌رفته‌ها را بگویید، اخراج صدها دانشمند هسته‌ای در دستگاه هسته‌ای را بگوید، این‌ها را برای مردم بگویید.

وی بیان کرد:وزیر خارجه‌ای که مسئول مستقیم مذاکرات هسته‌ای بود، می‌گوید من اشتباه کردم که به وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کردم، این چه حرفی است که می‌زنید؟ اشتباه شما همانند اشتباه دیگر افراد جامعه نیست، این اشتباه ضربات زیادی به‌نظام اسلامی و مردم وارد کرده است.

مام‌جمعه ایلام افزود: اگر بخواهیم با فتنه‌ها مقابله کنیم تنها راه، پیروی از رهبری است که خدا را شاکر هستیم، رهبری آگاه، بصیر و فرزانه در رأس نظام قرار داده است، امیدواریم بیدار شوند و همین‌گونه حرف‌های نامربوط نزنند، حماسه ۹ دی حماسه ماندگاری از که برای همیشه انقلاب و اسلام باقی ماند و ما هم  دوشادوش مردم در مراسمات گرامیداشت حماسه ۹ دی شرکت خواهیم کرد تا مراتب تبعیت از رهبری، امام راحل و شهدا به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار