معاون استاندار مازندران عنوان کرد؛

داعش، فرآورده ای جهانی برای ظهور خشونت و جنايت

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران رسانه ها به ويژه سينماي هاليوود و فضای مجازی، سياست زدگی سازمان های بين المللی و نگرش سطحی و ظاهر گرايانه توام با فلسفه سكولاريستی به دين را از عوامل ظهور و بروز و ترويج خشونت در دنيای معاصر بيان كرد و گفت: داعش، فرآورده ای جهانی است كه به مظهر خشونت و جنايت تبديل شده است.
کد خبر: ۲۱۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ - 24December 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، عليرضا يونسی رستمی، معاون سياسی امنيتی و اجتماعی استاندار مازندران در نشست تخصصی جهان عاری از خشونت و مفهوم ديگری كه به مناسبت 17 دسامبر روز جهاني عاری از خشونت برگزار شد، با اشاره به اين كه در شصت و ششمين مجمع عمومي سازمان ملل، پيشنهاد دكتر روحاني، رييس جمهوري اسلامي ايران مبنی بر جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراطی گری با رای قاطع 190 كشور و اجماع كم سابقه بين المللی به تصويب رسيد، گفت: كشورهای جهان به استثنای رژيم صهيونيستی به اين سخنان رای مثبت داده و ضمن تعهد به مفاد منشور سازمان ملل، به محكوميت حمله به غير نظاميان از جمله كودكان، زنان، ممانعت از حمله به اماكن مقدس، حرم ها، مراكز فرهنگي، اتحاد جهانی برای مقابله با خشونت های قومی، مذهبی و فرهنگی، محكوميت انواع خشونت عليه جامعه زنان و محكوميت نفرت ناشی از ملی گرایی رای دادند.

يونسی با بيان اين كه اين عنوان ريشه در انقلاب اسلامی به عنوان فرهنگی ترين و الهی ترين انقلاب جهان دارد، افزود: انقلاب اسلامي بدون بهره گيری از اقدامات خشونت آميز از جانب حضرت امام خمينی (ره) به پيروزی رسيد.

وی با اشاره به اين كه افراط و خشونت، ريشه های تاريخی، ذهنی و روانی دارد و اسلام دين رحمت، اعتدال، ميانه روی و پرهيز از خشونت است، خاطر نشان ساخت: اسلام مردم را به نيكي كردن با خويشان، هم كيشان، اهل كتاب و شهروندان به ويژه يتيمان و سالمندان سفارش مي كند در برنامه های اجتماعی، اولويت را به پرهيز از تهمت زدن به اهل كتاب حتی رعايت حقوق مشركان و رعايت حقوق حيوانات و طبيعت مورد استفاده انسان می داند.

معاون استاندار مازندران رسانه ها به ويژه سينماي هاليوود و فضای مجازی، سياست زدگی سازمان های بين المللی و نگرش سطحی و ظاهر گرايانه توام با فلسفه سكولاريستی به دين را از عوامل ظهور و بروز و ترويج خشونت در دنيای معاصر بيان كرد و ابراز داشت: داعش، فرآورده ای جهانی است  كه به مظهر خشونت و جنايت تبديل شده است.

معاون سياسی امنيتی و اجتماعی استاندار مازندران، تفكر اعتدال را در مقابل افراط و تفريط و به معنای ميانه روی در امور و شامل همه عرصه های حيات فردی، اجتماعی و بين المللی دانست و اظهار نمود: اعتدال بايد در همه قواي انسان متبلور باشد تا فضيلت هايی نظير شجاعت، عفت، حكمت و عدالت تحقق يابد و قرآن كريم در سوره بقره، بهترين امت را امت وسط معرفی می نمايد.

يونسي با اشاره به اين كه در اين دنيای خشونت زده، مبارزه ميدانی با تروريسم تكفيری، كمك موثر به صلح و كمك رسانی انسان دوستانه به مردم، عدم تجزيه كشورها و تغيير مرزهای جغرافيايی و تكيه بر صندوق هاي رای و حاكميت مردم بر امور كشورشان از اصول سياست منطقه ای ماست، ياد آور شد: اشغالگری  شرم آور بنام دين، كشتار انسان ها، تخريب اماكن مقدسه و باستانی متعلق به تمدن بين المللی محكوم است و بايد گفتمان وحدت جای گفتمان تخريب و ياس را بگيرد.

در ادامه اين نشست كه از سوی اداره كل دفتر امور اجتماعی استانداری و با همكاری بنياد فردای بهتر به مناسبت 17 دسامبر روز جهانی عاری از خشونت و با حضور برخی مديران و كارشناسان استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها، دانشگاه ها و دستگاه های اجرايی و مسئولين روابط عمومی برگزار شد، دكتر سيد جواد ميری، عضو هيات علمي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگی پيرامون آرمان های جهان بدون خشونت و مفهوم ديگری به سخنرانی پرداخت.

ميری با اشاره به اين كه انسان بايد حالت پرسشگری داشته باشد، عنوان كرد: شخصيت انسان ها در نظام اداری، اجتماعی، سياسی، فرهنگی و ... بايد اعتلا پيدا كند و در اين راستا مديران و نهادهای مسئول نقش محوری دارند.

اين استاد دانشگاه و عضو هيات علمي پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، با طرح اين پرسش كه جهان عاری از خشونت آيا سخن از امر واقع است يا امر ايده آل، گفت: امر ايده آل آن است كه نظام جهانی، نظامی عاری از خشونت، خشم و ظلم و سرشار از مودت و اخلاق در عالم واقع باشد.

وی، ياد آور شد: مفهوم مشاركت بايد در جامعه جا بيفتد، چرا كه پروسه شكوفايی اجتماعی، فرهنگی و ... نيازمند تداوم حضور در كنشگری است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها