سردار اکبر شاهی خبر داد؛

رصد آنلاین سراسر خطوط ریلی در محدوده ایستگاه‌ها

فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: با افتتاح مرکز مانیتورینگ، ايستگاه‌های راه‌آهن تهران و در آينده‌ای نزديک سراسر خطوط ريلی در محدوده ايستگاه‌ها با پوشش تصويری زنده رصد خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ - 27December 2016

رصد آنلاین سراسر خطوط ریلی در محدوده ایستگاه‌هابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «عليرضا اکبرشاهی» فرمانده پلیس راه آهن کشور در حاشيه افتتاح و راه‌اندازي مرکز مانيتورينگ پليس راه آهن کشور با تشريح مزيت‌های بهره‌برداری از اين مرکز، از اشراف واحد مرکز کنترل و فرماندهي پليس راه‌آهن کشور بر ايستگاه‌ها، همچنين هدايت و نظارت بر عملکرد کارکنان در هنگام بروز هرگونه حادثه خبر داد.

وی با اشاره به اينکه مرکز مانيتورينگ با امکان دسترسي به کليه دوربين‌هاي مداربسته ايستگاه‌هاي راه‌آهن، آغاز به کار کرده است، افزود: با راه‌اندازی اين مرکز، ايستگاه‌های راه‌آهن تهران و در آينده‌ای نزديک سراسر خطوط ريلي در محدوده ايستگاه‌ها با پوشش تصويري زنده رصد خواهد شد.

فرمانده پليس راه آهن کشور بيان کرد: ثبت نقشه توپوگرافي کليه مسيرهاي شبکه ريلي به صورت تفکيک شده و مکان‌نمايي دقيق کليه ايستگاه‌هاي طول مسير بر روي اين نقشه از ديگر مزيت‌هاي فعاليت و راه اندازي مرکز مانيتورينگ است.

وي اضافه کرد: با توجه به مشخص بودن فاصله کليه واحدهاي امدادي تا مراکز ايستگاهي در صورت بروز هر گونه حادثه خاص امکان هدايت و پيگيري براي ستاد پليس راه آهن وجود دارد.

سردار اکبرشاهي گفت: با ثبت فراواني جرايم ويژه شبکه ريلي در نقشه توپوگرافي، امکان شناسايي نقاط آسيب پذير و پرحادثه به صورت کاربردي فراهم ‌آمده است و بر همين پايه پياده‌سازي تدابير و تمهيدات پيشگيرانه را به اندازه چشمگيري آسان‌تر خواهد کرد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار