با فروش تسلیحات به ارزش 40 میلیارد دلار؛

رتبه نخست ترویج وحشی‌گری به آمریکا رسید

سهم آمریکا از بازار تسلیحاتی 2015، مبلغ 40 میلیارد دلار به ازای فروش نیمی از تسلیحات مبادله شده در سطح جهان است.
کد خبر: ۲۱۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ - 28December 2016
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اسپوتنیک، گزارش کنگره آمریکا نشان می‌دهد که این کشور در سال میلادی 2015، با فروش تسلیحات به ارزش 40 میلیارد دلار- معادل قیمت نیمی از تسلیحات فروخته شده در جهان- در جایگاه نخست قبل از فرانسه و روسیه قرار گرفت.

البته ارزش کل تسلیحات فروخته شده در جهان در سال 2015 میلادی، با 9 میلیارد کاهش در مقایسه با سال 2014 به مبلغ 80 میلیارد دلار رسید که این امر احتمالا ناشی از افت بهای نفت بوده که قدرت خرید برخی از کشورهای طالب سلاح را کاهش داده است.

با این حال، قطر در سال 2015 میلادی 17 میلیارد دلار سلاح خریداری کرده است و عربستان سعودی، عراق و کره جنوبی نیز از دیگر مشتریان بزرگ آمریکا در بازار فروش تسلیحات بوده اند.

در خصوص روسیه نیز، قرارداهای تسلیحاتی بزرگ بیشتر با کشورهایی مثل چین، هند، مالزی، ویتنام، میانمار و اندونزی منعقد شده است. در این میان، موشک و هواپیما بیشترین سهم از تسلیحات صادراتی روسیه را به خود اختصاص می‌دهند حال آنکه تقاضا برای خرید سیستم های دریایی به مراتب کمتر است.
 
به گزارش دفاع پرس، تسلیحات تروریست‌هایی که در سوریه علیه حکومت قانونی بشار اسد مبارزه می‌کنند، بیشتر ساخت آمریکا است؛ که یا به‌طور مستقیم آمریکا این نوع تسلیحات را به آنها ارسال کرده و یا اینکه با فروش انواع تسلیحات به متحدان منطقه‌ای خود از جمله عربستان و قطر اقدام به تسلیح تروریست‌ها کرده است.
 
ترویج وحشی‌گری آمریکایی‌فقط محدود به تسلیح تروریست‌ها در سوریه نمی‌شود،‌ این کشور ضمن اینکه ائتلاف نمایشی ضد داعش با مشارکت 40 کشور جهان تشکیل داده،‌ بارها به‌طور غیر مستقیم به تروریست‌های داعشی در عراق تسلیحات هلی‌برن کرده است و به محض اینکه از سوی جوامع بین‌الملل مورد انتقاد قرار گرفته اعلام کرده که اشتباه محاسباتی بوده است. جنایت آمریکایی‌ها در یمن نیز خیلی دردناک است؛ چراکه آمریکایی‌ها با فروش تسلیحات موشکی و همچنین سلاح‌های غیر متعارف به سعودی‌های وهابی روزانه جان ده‌ها نفر از شهروندان بی‌گناه یمنی را  می‌گیرند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها