آیت الله حسینی بوشهری:

ظرفیت و اقتدار نظام اسلامی در «9 دی» برای جهانیان آشکار شد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روز 9 دی سال 88، ظرفیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی برای جهانیان به خوبی آشکار شد.
کد خبر: ۲۱۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ - 28December 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز چهارشنبه در آیین گرامیداشت دهه بصیرت و سالروز 9 دی در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم، اظهار داشت: در فتنه 88 حالت ابهام میان مردم به وجود آمده بود، اما در همان روزهای نخست طرح مساله تقلب، سخنان مهم و تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه تهران، این ابهام برطرف شد و بسیاری بعد از این خطبه راه خود را از فتنه گران جدا کردند اما متاسفانه برخی از خواص در همان مسیر خود باقی ماندند و در این امتحان مردود شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبریگفت: درآن سال تمام دشمنان انقلاب از گروه های مختلف برای براندازی نظام اسلامی با یکدیگر متحد شدند و در این راه از منافقین، سلطنت طلب ها، لیبرال ها و سایر مخالفان نظام استفاده کردند، دراین راستا عده ای از فتنه گران و کور دلان با شعار پشتیبانی از امام راحل وارد عرصه سیاسی نظام جمهوری شده بودند اما چهره واقعی آنان نمایان شد.

وی ادامه داد: در سال 88، فتنه گران با حمایت آمریکا و نظام استکبار به هیچ یک از ارزش های دینی و ملی ایرانیان احترام نگذاشتند و حتی حرمت عزای سید الشهدا (ع) را نیز رعایت نکردند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امروز هم برخی از افراد حتی بعد از مشاهده حماسه عظیم ملت در 9 دی که توطئه دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کرد، اتاق فکر تشکیل داده اند و برای براندازی نظام تلاش می کنند، این امر نشان می دهد که فتنه گران هنوز ملت ایران را نشناختند.

وی بیان کرد: کسانی که در فتنه 88 به مردم مظلوم صدمه زدند، مانند لشکر یزید و عمر سعد عمل کردند؛ اما در روز 9 دی مردم سلیقه ها و اختلاف دیدگاه ها را کنار گذاشته و یکصدا در راهپیمایی عظیم پاسخ توطئه های آنها را دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فتنه گران برای تبلیغات رسانه ای خود حتی از کشتن بیگناهان نیز دریغ نکردند و به رئیس جمهور آمریکا نامه فرستادند تا با ایران در حال فروپاشی مذاکره نکند.

وی افزود: پس از این نامه اوباما تمام امکانات رسانه ای آمریکا را در اختیار فتنه گران قرار داد و با همه اختیارات مادی و معنوی خود از توطئه گران حمایت کرد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: حمایت دشمنان از فتنه گران به دلیل امدادهای الهی، نقش کلیدی رهبر معظم انقلاب و تدبیرهای ایشان، حضور نیروهای سپاه و بسیج که از حمایت مردم برخوردار بودند و بصیرت ملت ایران، ناکام ماند و نقشه های شوم آنها به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: درجریان راهپیمایی عظیم ملت ایران در روز 9 دی سال 88، ظرفیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی برای جهانیان به خوبی آشکار شد و مردم چهره واقعی منافقان را شناختند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: نخبگان و خواص جامعه همواره مورد توجه دشمنان هستند تا با نفوذ در آنها، در مسیر حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی اختلال ایجاد کنند، بنابراین باید بیش از پیش مراقب این گروه از جامعه بود تا در آینده نگوییم عده ای از خواص با توطئه دشمنان در امتحان حراست از دستاوردهای نظام، مردود شدند.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب درسال های اخیر در مورد نفوذ بسیار تاکید دارند، افزود: نفوذ مرز و محدوده نمی شناسد و دشمن در هر موقعیتی نفوذ می کند تا روزی به نتیجه مورد انتظار خود دست یابد و در این مسیر حوزویان، استادان و طلبه ها و همه اقشار مردم باید مراقب باشند.

وی گفت: دشمن تمام امکانات خود را برای نفوذ اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به کار گرفته است اما تا این ملت زنده و بیدار است نمی تواند کاری انجام دهد.

آیت الله حسینی بوشهری درادامه به تلاش منافقان برای ضربه زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: منافقان تلاش می کنند با پنهان کاری و نقاب زدن برچهره هویت خود را مخفی نگاه دارند اما هویت حقیقی آنها در موضع گیری هایشان و سخنانی که بیان می کنند برای تمام اقشار مردم مشخص می شود.

وی افزود: منافقان نمی توانند تا ابد کینه خود را نسبت به مومنان پنهان کنند و این دشمنی روزی در گفتار و رفتار آنها مشخص می شود و بالاتر از این خداوند در تمام لحظه ها بر اعمال منافقان آگاه است و توطئه های این بیماردلان را برملا و آن را خنثی می کند.

وی بیان کرد: درجریان فتنه سال 88، افراد بیماردل و منافق ماه ها برنامه ریزی کردند و با طرح برنامه هایی همچون ایجاد دولت وحدت ملی و ترویج واژه تقلب پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تلاش کردند فضای کشور را به آشوب کشانده و با حمایت دشمنان خارجی مساله براندازی نظام را دنبال کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تغییر رفتار سیاسی مسئولان نظام اسلامی بودند چرا که می دیدند با حمایت ایران از کشورهای مظلوم منطقه، قدرت آمریکا در کشورهای مختلف در حال ضعیف شدن است.

وی بیان کرد: مستکبران زمانی که نتوانستند در رفتار مسئولان نظام تغییری ایجاد کنند به فکر کمک به دوستان خود در داخل ایران افتادند و تلاش کردند با حمایت از آنها، نظام اسلامی را از داخل دچار چالش کنند که نمونه آشکار آن در فتنه 88 مشخص شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار