روایت پیوند رزمندگان دفاع مقدس با مدافعان حرم در«سرگشته»

فیلم سینمایی «سرگشته» که پیش از این صحبت از ساخت آن توسط «جواد شمقدری» بود به تهیه‌کنندگی «محسن آقاعلی‌اکبری» و به کارگردانی «سهیل سلیمی» ساخته شد.
کد خبر: ۲۱۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ - 28December 2016

 
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، فیلم سینمایی «سرگشته» جدیدترین محصول انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است که به تازگی، به تهیه‌کنندگی «محسن آقاعلی‌اکبری» و کارگردانی «سهیل سلیمی» تولید آن به پایان رسیده است.

فیلمبرداری این فیلم که در سکوت خبری از 15 آبان 95 در تهران کلید خورد پس از 50 روز، در 5 دی به پایان رسید. بخش عمده لوکیشنهای این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس بوده است. پیش از این صحبت از ساخت آن به این فیلم به کارگردانی جواد شمقدری بود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «حاج شیخ مصطفی»، رزمنده روحانی مدافع حرم است که در سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمده است. او در این اسارت خاطرات خود را از سالهای دفاع مقدس مرور می‌کند و...

محسن آقاعلی‌اکبری، تهیه‌کننده این فیلم که تهیه آثاری چون «استرداد»، «کتاب قانون»، «مریم مقدس» و... را در کارنامه خود دارد، از «سرگشته» به عنوان یکی از سخت‌ترین کارهای خود یاد کرد گفت: «تعدد لوکیشنهای فیلم به لحاظ مقطعی، در سه دوره تاریخی گذشته، حال و آینده، نیاز به فضاهایی چون تهران قدیم و بویژه بازسازی صحنه‌های مربوط به سوریه و اراضی اشغالی توسط نیروهای داعش و نیز دوران دفاع مقدس کار را برای ما بسیار سخت کرد».

علی‌اکبری در خصوص حضور «سرگشته» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: «نسخه اولیه فیلم تحویل دفتر جشنواره شده است».

این تهیه‌کننده، «سرگشته» را اثری ارزشمند و ماندگار از حضورل روحانیت در مقاطع حساس انقلاب از جمله دفاع‌مقدس و نیز نبرد با نیروهای تکفیری داعش دانست و خاطرنشان کرد: «چنانچه این فیلم به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند، تنها فیلم جشنواره با موضوع دفاع مقدس و ارتباط آن با شهدای مدافع حرم و مبارزه با نیروهای تکفیری داعش خواهد بود که نگاهی نو به این موضوع دارد».

علی‌اکبری با اظهار رضایت از روند کیفی تولید این فیلم و همکاری با انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اعلام کرد: «این فیلم را به مقام شامخ شهدای روحانی، به ویژه شهدای روحانی مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس تقدیم می‌کنیم».

فیلمنامه «سرگشته» را سیدناصر هاشم‌زاده که پیشتر نگارش فیلمنامه «بید مجنون» و «سیب و سلما» را در کارنامه خود دارد نوشته است.

علاوه بر حسین امهز (بازیگر لبنانی) و رزاق رادان (بازیگر عراقی)، بازیگرانی چون: سلمان فرخنده، سوگل طهماسبی، صالح میرزاآقایی، کاوه سماک‌باشی، حمید همتی، حشمت آرمیده، علی مقدم، مهدی کاظمی، توحید لطفعلی‌خانی، فرزاد رمضانی، منصوره باندرولچی، محمد حدادیان، شایان میرزایی و ... در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از: مشاور کارگردان: سیدناصر هاشم‌زاده، مجری طرح: علی غفاری، مدیر فیلمبرداری: حسن پویا، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: حمید همتی، تدوین: محمود غلامی، مدیر صدابرداری: بابک اخوان، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، جلوه‌های ویژه بصری: رسول گورکانی، مدیر هنری: عباس بلوندی، طراح صحنه و لباس: حبیب کریم‌زاده، موسیقی متن: سیدمحمد میرزمانی، طراح گریم: محمدرضا توسلی، مدیرتولید: مهدی افتخاری،‌ مدیر تدارکات: سعید کنگاورنظری، عکاس و کارگردان فیلم پشت صحنه: محمدمهدی نبی زاده، صداگذار: بابک اخوان، منشی صحنه: یاسمن کفایتی، مدیر روابط عمومی: رسول شادمانی، ناظر کیفی: شفیع آقامحمدیان.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار