رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

ماندگارترین دیپلماسی ارتباطات مردمی دارای ریشه‌های مذهبی است

«حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب» گفت: ماندگارترین، اصیل‌ترین و اساسی‌ترین دیپلماسی ارتباطات مردمی، دیپلماسی با ریشه‌های دینی و مذهبی است و اگر چنین شود ماندگار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ - 04January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب» رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب  امشب در نشست علمی «حوزه و بایسته‌های دیپلماسی مذهبی» گفت: دیپلماسی دینی همان دیپلماسی مردمی است که اساس و قاعده درست سیاست‌های خارجی است.

وی ابراز داشت: دین جزئی از زندگی مردم است و باید آن را قوی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوع برای مردم بدانید.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه دیپلماسی خارجی بر چارچوب قوانین و قواعد به درستی جواب نمی‌دهد گفت: دیپلماسی دینی یعنی برقراری ارتباط با افراد دیگر از طریق زیربنایی‌ترین مسئله که همان دین است.

وی با بیان اینکه اگر روی دین مردم کار کنیم می‌توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم افزود: امام(ره) با دین مردم کار کرد و توانست پایه های انقلاب را محکم بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به اینکه ارتباط ایران و عراق را مردم حفظ کرده‌اند گفت: ارتباط بین مردم ایران و عراق ریشه‌ای دینی دارد که توانستند هشت سال جنگ دو کشور را فراموش کنند گویی که هیچ جنگی نبوده است.

وی بیان کرد: ماندگارترین، اصیل‌ترین و اساسی‌ترین دیپلماسی ارتباطات مردمی، با ریشه‌های دینی و مذهبی است و اگر چنین شود دیپلماسی ماندگار می‌شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه ضمن قدردانی از نویسندگان کتاب اطلس رهبران گفت: وقتی این کتاب را دیدم احساس غرور و افتخار کردم، چرا که سال‌ها در این رنج بودم که در کارهای بین‌المللی تعداد محدودی هستیم و یاوران جدیدی به ما نمی‌پیوندند.

وی با بیان اینکه وقتی این رویش را در جوانان دیدم بسیار خوشحال شدم که جوانانی به این زیبایی دارند فعالیت می‌کنند تصریح کرد: این رویش را یکی از رویش‌های مبارک در حوزه علمیه قم می‌دانم، چراکه ما نیاز دارم که حوزه علمیه قم بین‌المللی شود و طلبه‌های ایرانی بین‌المللی شوند.

منبع: حوزه

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار