کریم زاده:

تضعیف نهادهای حاکمیتی و انقلابی از راهبردهای دشمن برای نفوذ سیاسی است

دبیر کمیته علمی همایش نظام سلطه و جریان نفوذ گفت: تخریب و تضعیف نهادهای حاکمیتی و انقلابی از راهبردهای کلان دشمنان در جهت نفوذ سیاسی در کشور است.
کد خبر: ۲۲۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ - 08January 2017
تضعیف نهادهای حاکمیتی و انقلابی از راهبردهای دشمن برای نفوذ سیاسی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، «علی کریم زاده» دبیر کمیته علمی همایش سراسری «نظام سلطه و جریان نفوذ» با تشریح راهبردهای کلان دشمنان در جهت نفوذ سیاسی اظهار کرد: ایجاد اشتباه محاسباتی در فکر مسئولان، نخبگان و مردم نسبت به غرب، تقویت جریان همسو با غرب در داخل، جهت حضور آنان در مناصب قدرت، تغییر رفتار و سیاست‌های ایران در منطقه با هدف تضعیف محور مقاومت و عادی سازی روابط جهت تسهیل پیاده سازی اهداف خود در ایران از جمله راهبردهای دشمنان برای نفوذ سیاسی است.
 
وی با اشاره به سابقه دشمنی ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: طی سال‌های بعد از انقلاب، یکی از راهبردهای کلانی که آمریکایی‌ها و همپیمانان جهانی آنها در قبال جمهوری اسلامی ایران پیگیری کرده‌اند، راهبرد نفوذ در فضای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی ایران در جهت تغییر رفتار و تضعیف تفکر انقلابی گری ایران و در صورت امکان تغییر ساختار جمهوری اسلامی ایران بوده است.

دبیر کمیته علمی همایش سراسری نظام سلطه و جریان نفوذ با بیان اینکه آمریکایی‌ها در پی اثبات ناکارآمدی گزینه‌های نظامی و تحریم اقتصادی علیه ایران مترصد فضا و فرصت مناسبی برای مقابله با ایران بودند، اظهار کرد: شکلگیری شرایط جدید در کشور در ایجاد مذاکرات هسته‌ای، فرصت مناسبی را برای آمریکایی‌ها ایجاد کرد تا شاید از این طریق بتوانند اهداف شوم خود را در ارتباط با ایران پیگیری کنند.

کریم زاده افزود: آنها در صدد بودند با یک تغییر رویکرد که می‌توان آن را «دکترین تعامل، مذاکره، نفوذ و استحاله» نامید، راهبردها و سیاست‌های خود را از حوزه تقابلی با ایران به حوزه تعاملی تغییر دهند و در این مسیر اهداف شوم خود را پیگیری نمایند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی و گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسات تحقیقاتی آمریکا تأکید کرد: اظهارنظرهای مسئولان بلند پایه آمریکایی باعث شد تا مقام معظم رهبری به عنوان دیده‌بان و سکاندار اصلی انقلاب اسلامی با به خدمت گرفتن واژه فراموش شده نفوذ، علیه اهداف پنهان آمریکایی‌ها دست به افشاگری بزنند و راهبرد اصلی آنها در شرایط جدید را تحت عنوان راهبرد «نفوذ برای استحاله» مطرح کنند و همه نهادها و ارکان‌های اصلی قدرت در جمهوری اسلامی را به مقابله با این راهبرد شیطانی آمریکا فراخوانند.

دبیرکمیته علمی همایش نظام سلطه و جریان نفوذ تأکید کرد: با اذعان به هشدارهای مقام معظم رهبری پیرامون تهدید نفوذ و با نگاهی به تحلیل اندیشکده های آمریکایی که کلید واژ هایی مثل «در آوردن لباس انقلابی‌گری، ‌تغییر، ‌تغییر رفتار،‌ متعهد شدن به جامعه جهانی، ‌ادغام در اقتصاد جهانی، ‌باز شدن فضای سیاسی داخلی» را به کرات مورد استفاده قرار داده اند، می توان چنین حکم کرد که فرضیه نفوذ مورد نظر مقام معظم راهبری در وضعیت پسابرجام، بسیار جدی است و از هوشمندی و درایت ایشان حکایت می‌کند.
 
کریم زاده در ادامه با تأکید بر اینکه تبیین علمی تهدید نفوذ یک ضرورت انکارناپذیر است به برگزاری همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ اشاره کرد و گفت: دانشگاه جامع امام حسین(ع) به عنوان دانشگاه سازمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نظر دارد با کمک سایر دانشگاه‌ها و نهادهای علمی- پژوهشی و آموزشی کشور با برگزاری همایش «نظام سلطه و جریان نفوذ» به بررسی، تبیین و واکاوی گفتمانی مفهوم «نفوذ»، به عنوان راهبرد اصلی جریان سلطه علیه انقلاب اسلامی در شرایط جدید بپردازد.

وی، تبیین مطالبات و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه راهبردها و روش‌های نظام سلطه در ارتباط با نفوذ در کشور را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: متاسفانه تاکنون سخنان مقام معظم رهبری در حوزه نظام سلطه و جریان نفوذ به درستی و با رویکردی علمی بررسی و تبیین نشده است و بهتر است بگوییم این موضوع با نوعی کم لطفی بخصوص در حوزه های علمی و پژوهشی روبه‌رو شده است؛ لذا بررسی و تبیین علمی فرمایشات ایشان یکی از اهداف برگزاری این همایش است.
 
دبیر کمیته علمی همایش نظام سلطه و جریان نفوذ در تشریح راهبردهای دشمن جهت نفوذ در کشور تصریح کرد: دشمن با سوژه سازی، الگوسازی و الگودهی فرهنگی هم در عرصه‌های نخبگی و هم درعرصه‌های عامه و توده مردم، تخریب باورهای فرهنگی و انقلابی را به عنوان سنگرهای اصلی جامعه هدف گرفته است و درصدد است تا با تغییرات ارزشی و هنجاری مردم و مسئولان، نظام معنایی جامعه را منهدم و نظام ارزشی جدیدی را جایگزین آن کند.
 
کریم زاده در تبیین زمینه‌ها و عوامل شکل گیری داخلی نفوذ سیاسی خاطرنشان کرد: وجود گروه‌ها و جریان‌های سیاسی همسو با ارزش‌های لیبرال در جامعه، بی توجهی به قواعد و اصول مدنظر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در تصمیم گیری و تصمیم سازی، سیاه نمایی نسبت به وضعیت موجود جامعه و ایجاد حس بدبینی به نظام در بین آحاد مردم از جمله زمینه های داخلی نفوذ، به شمار می آید.
 
وی افزود: ایجاد دو دستگی، قرار گرفتن افراد و جریان های تصمیم گیری و تصمیم ساز همسو با غرب در ساختار قدرت و انفعال وعدم ایستادگی ومقاومت مسئولان ومدیران ارشد کشور در برابر زیاده خواهی های نظام سلطه و در نهایت پذیرش خواسته های آنان نیز از موضوعات داخلی است که می تواند زمینه نفوذ در کشور را هموار سازد.
 
همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ به اهتمام دانشگاه جامع امام حسین(ع)، 17 بهمن امسال در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار