مراسم گرامی‌داشت شهیدان «غفوری» در مشهد مقدس برگزار شد

همزمان با سی وامین سالگرد عملیات کربلای 5 مراسم گرامی‌داشت شهیدان «وحید، مجیدرضا و حاج حمیدرضا غفوری» در مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ - 11January 2017

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، به‌مناسبت فرارسیدن سی وامین سالگرد عملیات کربلای 5 نشست رزمندگان تخریب تیپ 21 امام رضا(ع) یادبود برادران شهید وحید، مجیدرضا و حاج حمیدرضا غفوری شعرباف و شهید احمد ساجدی در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم صادق علمی مدرس و پیشکسوت ترویج و نشر معارف قرآنی با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم(ع) در خصوص انقلاب اسلامی و حرکتی که حضرت امام(ره) آغاز کردند، اظهار داشت: امام موسی کاظم(ع) در روایتی می‌فرمایند «مردي از قم، مردم را به حق دعوت می‌کند، افرادی پيرامون او گرد آيند که قلب هايشان همچون پاره‌های آهن استوار است. بادهای تند حوادث آنان را نلغزاند، از جنگ خسته نشده و نترسند، اعتمادشان بر خدا است و سرانجام کار از آن پرهيزکاران است».

مراسم گرامی‌داشت شهیدان «غفوری» در مشهد مقدس برگزار شد 
 
مراسم گرامی‌داشت شهیدان «غفوری» در مشهد مقدس برگزار شد 
 
وی افزود: با توجه به این روایت، شیعه‌ای که حضرت امام خمینی(ره) به نام آن از قم قیام کرد حرکتی را ایجاد نمود که امروز شاهد آن هستیم که در نیجریه 24 میلیون نفر شیعه شده‌اند. قم بعد از انقلاب اسلامی سید حسن نصرالله را تربیت کرد که عزت شیعه است.
 
علمی خاطر نشان کرد: امروز جمعی به دفاع از تشیع و به دفاع از اهل بیت(ع) در خصوص مباحثی همچون قمه زنی و یا محسنیه صحبت می‌کنند و یا بیانیه صادر می‌کنند. اینها داعیه چه چیزی را دارند؟ این جمع، 50 سال استعمار مردم ایران توسط پهلوی و رژیم صهیونیست و آمریکا کجا بودند؟ چطور می شود امروز که شیعه و اسلام به برکت انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا عزت و عظمت پیدا می‌کند این افراد اینگونه مسائل را دستاویز قرار می‌دهند.
 
مراسم گرامی‌داشت شهیدان «غفوری» در مشهد مقدس برگزار شد 
 
این استاد قرآنی در پایان خطاب به گروهی که به نام شیعه نسبت به مسائلی که در جهان اسلام می‌گذرد بی‌تفاوت هستند گفت: در سوریه عزیزان ما به شهادت می‌رسند در حالی که شما حتی آنها را شهید نمی‌دانید. شما که از تشیع دم می‌زنید و از حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و حضرت محسن(ع) دفاع می‌کنید برای دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) چه کرده‌اید؟
 
قبل از سخنرانی علمی، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حاتمی به بیان معارف تشیع پرداخت و در ادامه ابطحی و نورالهیان از رزمندگان تیپ 21 امام رضا(ع) در خصوص عملیات کربلای 4 و 5 خاطراتی را از شهیدان غفوری بیان کردند.
 
در حاشیه این مراسم نیز احمد منصوب هنرمند خراسانی، چهره مرحوم محمدتقی غفوری شعرباف پدر شهیدان غفوری را نقاشی کرد.
 
مراسم گرامی‌داشت شهیدان «غفوری» در مشهد مقدس برگزار شد 
 
گفتنی است که «وحید غفوری» در دوم آبان‌ماه 63 در عملیات عاشورا در منطقه میمک به شهادت رسید و برادرش حاج حمید که به عنوان غواص و تخریبچی گردان نوح تیپ 21 امام رضا(ع) از دانشگاه امام صادق(ع) به جبهه اعزام شده بود در 4 دی‌ماه 65 در عملیات کربلای 4 در جزیره بوارین به فیض شهادت نائل آمد و برادر بسیجی دیگرشان مجید که در گردان تخریب تیپ 21 امام رضا(ع) مشغول به خدمت بود  10 روز بعد در 14 آبان 65 در خرمشهر به شهادت رسید و 10 روز بعد از شهادت مجیدرضا، در 23 دی‌ماه 1365 نیز احمد ساجدی شوهر خواهر شهیدان در عملیات کربلای 5 به آسمانی شد.
 
انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار