معاون حقوقی رئیس جمهوری:

«آیت الله‌هاشمی رفسنجانی» مدار اعتدال سیاسی بود

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: مرحوم «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» مدار اعتدال سیاسی بود و همچون پدر تمام جریان‌های سیاسی کشور را تحت حمایت خود داشت.
کد خبر: ۲۲۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶ - 11January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام مجید انصاری» معاون حقوقی رئیس جمهوری عصر (چهارشنبه) در آیین بزرگداشت مرحوم «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» در جمع مردم شیراز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) افزود: پیام «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» برای مردم ایران و همه دلسوزان و کسانی که زیر خیمه انقلاب اسلامی هستند، وحدت حول محور ولایت برای ساختن کشور بود و با همین پیام مردم ایران در آیین تشییع او شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی، مدیری توانا و لایق در خدمت نهضت اسلامی، امام راحل و مردم بود، این مرد بزرگ در دوران سخت قبل از پیروزی انقلاب و تبعید امام راحل، کانون وحدت و هماهنگی انقلاب و انقلابیون در داخل و منطقه بود.

انصاری اضافه کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، طلبه فاضلی بود که با ایمان راسخ، هوش سرشار، بصیرت غنی، قدرت تحلیل بالا و شجاعت و پایداری مثال زدنی، در خدمت امام (ره)، انقلاب و مردم بود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی، عالمی فرزانه، شخصیتی جهان شناس و توانا بود و جزو پنج نفر هسته نخست موسسان انقلاب اسلامی به شمار می آید.

این مسئول ادامه داد: امام خمینی(ره) در هر موقعیت دشواری که نیاز بود آیت الله هاشمی رفسنجانی را به دلیل برخورداری از دو ویژگی اخلاص و شجاعت به میدان می فرستادند که دوران دفاع مقدس نمونه بارز آن است.

انصاری اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمانی که کشور درگیر جنگ، تحریم، کمبودها و انواع توطئه ها بود آرامش را به مردم هدیه کرد و در زمان رحلت امام (ره) نیز انقلاب را حفظ کرد و برای آینده انقلاب بدرستی تصمیم گرفت.

وی، با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی، بنیانگذار بسیج کشور است، اظهار داشت: این عالم فقید در بنیان موشکی و هسته ای که در دوران جنگ و تحریم هادر کشور نهاده شد، نقش بی بدیلی داشت.

انصاری خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی، عالم بزرگ، مفسر قرآن، تحلیلگر مسائل سیاسی و شخصیت کم نظیری بود که به مثابه یک یار امین، مشاور دلسوز و رفیق شفیق 59 سال در کنار رهبری ماند.

این مسئول تاکید کرد: امروز هرچه قوه مقننه ما به لحاظ بنیان و ساختار از آن برخوردار است، مرهون آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

انصاری، با بیان اینکه خواستند آیت الله هاشمی رفسنجانی را بشکنند اما او نشکست، اظهار داشت: این عالم ربانی مردی از جنس جهاد، مقاومت بود و این امیرکبیر زمان، بعد از پایان جنگ، ایران ویران شده را ساخت و بیش از 60 سال از عمر 82 ساله خود را به مثابه یک سرباز هوشیار در سنگر خدمت و فرماندهی باقی ماند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: تجلیل از بزرگان، شرط قدرشناسی است اما جامعه ما به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب و نسل های آینده بیش از تجلیل، نیازمند شناخت اندیشه های بزرگان خود هستند و ضروری است که جوانان ما بدانند که کشور و انقلاب اسلامی امانت چه کسانی است و صالحان و بزرگان چگونه آن را حفظ کردند.

وی اظهار داشت: برای حفظ انقلاب اسلامی توسط جوانان باید پیام های نهضت اسلامی را به درستی به نسل جوان و آینده کشور انتقال دهیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در بخش دیگری از مطالب خود گفت: کشور ما با مشکلاتی از جمله بیکاری و فعال نبودن خط تولید در برخی از واحدهای تولیدی مواجه است و بی شک همبستگی، همراهی و کمک به نظام، رهبری و دولت برای رفع این مشکلات، ادای دین به آیت الله هاشمی رفسنجانی، امام (ره) و شهداست.

انصاری با بیان اینکه، ایران و انقلاب اسلامی دشمنان زیادی دارد، اظهارداشت: همدلی و وحدت تنها راه ما برای سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال، رونق تولید، حل مشکل فقر، ارتقای فرهنگ دینی جامعه و ایستادن در برابر توطئه دشمنان است.

وی اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی، آرزوهای بزرگی برای ملت ایران داشت و همواره بر توسعه کشور و برچیده شدن فقر تاکید می کرد و بدون تردید حرکت و مشارکت همگان در این مسیر، روح آن بزرگوار را شاد می کند.

** خبر رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی جهان را لرزاند
معاون حقوقی رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به واکنش رسانه های دنیا از خبر ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: خبر ارتحال ایشان، منطقه و جهان را لرزاند و این خبر در سه روز گذشته در راس اخبار مهم جهان و کانون تحلیل تحلیلگران برجسته بین المللی قرارگرفت که این مهم بیانگر عظمت نقش و شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی این مجتهد بزرگ، سیاست ورز و انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه امروز باور اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در بین ما نیست بسیار مشکل است، اظهار داشت: ایشان در روز نوزدهم دی ماه جاری در 2 کمیسیون نظارت و زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام با روحیه ای بسیار متفاوت، امیدوار، پرنشاط، خلاق و با انرژی فراوان همچون سال های اولیه انقلاب شرکت کردند اما متاسفانه در عصر این روز، ملت بزرگ ایران در غم از دست دادن این عالم ربانی عزادار شدند.

انصاری افزود: صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید نشست روز نوزدهم دی ماه 95 کمیسیون نظارت و زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام را که شامل سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در مورد مروری بر چگونگی تاریخ ساختن کشور است، برای مردم پخش کند.

در این آیین با شکوه که با قرائت قرآن و مداحی همراه بود، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) مدیران دستگاه های اجرایی و مردم استان فارس و شهر شیراز شرکت داشتند.

آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، نوزدهم دی ماه 95 در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار