جهانگیری:

وجود مشكلات معيشتی جانبازان چيزی جز شرمندگی برای مسئولين به همراه ندارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: يادآوري مشكلات جسمي و روحي جانبازان در كنار تنگناي معيشتي اين عزيزان، چيزي جز شرمندگي براي مسئولين به همراه ندارد.
کد خبر: ۲۲۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ - 19January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «اسحاق جهانگيري» معاون اول رئیس جمهور در ديدار اعضاي هيات امناء انجمن جانبازان نخاعي اظهار داشت: از خداوند مي خواهم كه ما را ياري كند تا بتوانيم به گونه اي عمل كنيم كه در پيشگاه شهدا، جانبازان، ايثارگران و نيز امام شهدا شرمنده نباشيم.

وي با يادآوري مشكلات و دغدغه هاي متعدد جانبازان و مسائل و دشواري هاي مختلفي كه خانواده هاي جانبازان با آن مواجه هستند، تصريح كرد: يادآوري مشكلات جسمي و روحي جانبازان در كنار تنگناي معيشتي اين عزيزان، چيزي جز شرمندگي براي مسئولين به همراه ندارد.

جهانگيري با تاكيد بر نگاه ويژه شخص رييس جمهور و توجه ساير اعضاي دولت نسبت به جانبازان و ايثارگران گفت: رفع مشكلات جانبازان و ايثارگران و تامين نيازهاي آنان از اولويت هاي مهم دولت است كه همواره مورد تاكيد دكتر روحاني نيز بوده است و دولت با حداكثر توان تلاش خواهد كرد دغدغه هاي جانبازان و ايثارگران كه مدافعان اصلي كشور و نظام بوده اند را مرتفع سازد.

معاون اول رييس جمهور از رييس سازمان برنامه و بودجه كشور خواست ظرف دو هفته جلساتي را با نمايندگان بنياد شهيد و امور ايثارگران و نمايندگان انجمن جانبازان نخاعي برگزار و براي بهبود وضعيت معيشتي و رفع دغدغه هاي جانبازان راهكارهايي پيدا كنند.

وي افزود: دولت از لحاظ درآمد و بودجه در تنگناي شديدي قرار دارد اما با اين وجود تلاش خواهد كرد وضعيت جانبازان 70 درصد را بهبود بخشد.

در اين جلسه رييس سازمان برنامه و بودجه كشور هم با اشاره به عمق و گستردگي مشكلات و مسائل جانبازان گفت: در اسرع وقت براي بررسي مشكلات و يافتن راهكارهايي براي رفع دغدغه هاي جانبازان جلساتي برگزار خواهيم كرد.

در اين نشست كه معاون رئيس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران هم حضور داشت، برخي از اعضاي هيات مديره جانبازان نخاعي دغدغه ها و مشكلات جانبازان را مطرح و گزارشي از تعداد و وضعيت جانبازان نخاعي گردني و كمري ارائه كردند.

براساس اين گزارش انجمن جانبازان نخاعي از سال 89 تاسيس شده است و اعضاي هيات مديره آن از طريق انتخابات تعيين مي شوند.

در اين گزارش همچنين شرايط خاص و ويژه جانبازان نخاعي و مشكلات متعدد آنها و خانواده هايشان تشريح و اعلام شد كه 2 هزار نفر جانباز نخاعي كمري و 201 نفر جانباز نخاعي گردني در كشور وجود دارند كه با مشكلات متعدد و سختي هاي فراوان مواجه هستند و همسر و خانواده هاي آنها نيز به دليل آنكه بار رسيدگي و پرستاري از اين جانبازان را بر عهده دارند، دچار مشكلات جسمي شده اند كه اين موضوع بر دغدغه ها و گرفتاري هاي آنها افزده است.

در پايان اين جلسه مقرر شد با توجه به شرايط سخت و وضعيت ويژه جانبازان 70 درصد نخاعي گردني و كمري، سازمان برنامه و بودجه كشور و بنياد شهيد و امور ايثارگران ظرف دو هفته آينده جلساتي برگزار و راهكارهايي براي بهبود وضعيت اين جانبازان و كاهش مشكلات و رفع دغدغه آنان پيدا كنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها