یکی از یادگاران حماسه 6 بهمن آمل:

توسط کمونیست ها شناسایی و محکوم به اعدام شدم/ فرار از چوبه دار در روز ششم بهمن سال 1360

یکی از یادگاران حماسه 6 بهمن آمل گفت: پس از شناسایی توسط عوامل کمونیستی در روز ششم بهمن در حالی که 16 سال سن داشتم به همراه برادر اسدی دستگیر شده و با محکومیت به اعدام در لیست اعدامی‌های کمونیست‌ها قرار گرفتم.
کد خبر: ۲۲۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ - 19January 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، فتح‌الله علی‌تبار از رزمندگان حماسه 6 بهمن سال 1360 مردم آمل بعد از ظهر امروز در نشست تصمیم‌گیری هفته گرامی‌داشت حماسه اسلامی مردم آمل در 6 بهمن، اظهار داشت: آمل از شهرهای استراتژیک و مهم برای دشمنان بود و قصد داشتند با در اختیار گرفتن این شهر به شاهراه‌های ارتباطی و جنگل دسترسی کامل داشته باشند.

وی افزود: زمانی حماسه 6 بهمن سال 1360 در آمل اتفاق افتاد که کشور درگیر جنگ با صدام و عراق بود و در بخش‌های گوناگون هم درگیری‌های مختلف همانند قائله کردستان و گنبد در حال انجام بود.

یکی از یادگاران حماسه 6 بهمن آمل با اعلام جنگیدن مردم کشور طی سال‌های دهه 60 در چند جبهه خاطرنشان کرد: آمل به خاطر در اختیار داشتن جنگل‌های انبوه و گسترده، محور مواصلاتی هراز به عنوان شاهراه، مجاورت به دریا، نزدیکی به پایتخت و دارا بودن پستی و بلندی توسط کمونیست‌ها انتخاب شده بود.

علی‌تبار با اشاره به داستان سیاهکل در آن دوران گفت: نیروهای سپاه و بسیج آن روزها درگیر جبهه و جنگ بودند همچنین کمونیست‌ها در جنگل‌های شمال از شهریور ماه سال 1360 مستقر شدند و سه کمپ با فاصله 700 متر و استعداد 200 نفر که عمدتا از خوزستان و کرد بودند، مهیا کردند.

وی با اشاره به جذب نیرو، انجام آموزش‌های لازم و انتقال آنها به جنگل‌های مازندران توسط کمونیست‌ها افزود: کمونیست‌ها اول بهمن قصد حمله به شهر را داشتند و با توجه به تمام شدن آذوقه و گرسنه بودن چاره‌ای جز آمدن به داخل شهر نداشتند.

علی‌تبار با اعلام تقسیم‌بندی کمونیست‌ها در پنج تیم  گفت: تعدادی از آنها مأموریت حمله به مکان بسیج سابق واقع در پل معلق را داشتند، گروه‌های دیگر به سمت ابتدا و انتهای محله رضوانیه رفته و بقیه افراد برای مناطق اسپه‌کلا و خیابان طالقانی سازماندهی شدند.

وی با اشاره به آغاز عملیات رأس ساعت 23 و 45 دقیقه شب پنجم بهمن سال 1360 با شلیک گلوله آر.پی.چی به ساختمان بسیج  ادامه داد: در آن زمان 16 سال سن داشتم و همراه دیگر هم سن و سال‌ها برای دفاع از اسلام در قالب نگهبانی از محلات فعالیت می‌کردم.

این یادگار حماسه اسلامی 6 بهمن آمل در سال 1360 و آزاده جنگ تحمیلی بیان کرد: پس از شناسایی توسط عوامل کمونیستی در روز ششم بهمن در حالی که 16 سال سن داشتم به همراه برادر اسدی دستگیر شده و با محکومیت به اعدام در لیست اعدامی‌های کمونیست‌ها قرار گرفتم.

علی‌تبار با اشاره به اینکه در روز ششم بهمن با فرار از دست کمونیست‌ها از اعدام رهایی پیدا کردم، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی با ورود به جبهه‌ها بعد از مدتی به اسارت بعثی‌ها در آمدم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار