معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافندغیرعامل کشور:

دریای مازندران بستری مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافندغیرعامل کشور گفت: دریای مازندران بستری مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۲۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ - 24January 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، غلامعلی حیدری معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافندغیرعامل کشور در گردهمایی رابطین پدافند غیر عامل دستگاه های اجرایی استان مازندران با اشاره به اینکه دفاع عامل و غیرعامل دو بال یک پرنده هستند٬ اظهار داشت: توانمندی های نظامی ایران اسلامی از عوامل بازدارنده در مقابل تعدی قدرت‌های نظامی به کشور است.

حیدری کاهش آسیب پذیری٬ ارتقا پایداری امنیت ملی و تسهیل مدیریت بحران از اهداف پدافند غیرعامل عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: هدف اصلی پدافند غیرعامل حفظ سرمایه انسانی و کاهش آسیب پذیری این سرمایه است که ظرفیت آن در مازندران شایان توجه است.

وی حفاظت از سرمایه های فیزیکی و زیر ساختی و مراقبت از سرمایه های سایبری را از دیگر اهداف بسیار مهم پدافند غیرعامل دانست و افزود: دستگاه های اجرایی باید تهدیدات را احصا و راه­های مقابله و پیشگیری از بروز آن را به جد در دستور کار قرار دهند.

معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافندغیرعامل کشور با اشاره به این که تهدیدات امروزه بیشتر فناوری پایه و دانش پایه است٬ ابراز کرد: باید پدافند سایبری را قوی کنیم تا هنگام حملات سایبری زمینه تداوم کار در این حوزه را فراهم  کرد.

حیدری تهدیدات زیستی را از جمله تهدیدات مهم و خسارت بار برشمرد و گفت: از آن جا که مازندران در بخش­های مختلف کشاورزی و تامین امنیت و سلامت غذایی٬ استان بسیار مهمی است باید رعایت الزامات پدافند غیرعامل در این حوزه به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه به اهمیت دیگر حوزه های پدافند غیرعامل نظیر پدافند شیمیایی٬ پرتوی٬ اقتصادی و ... اشاره کرد و تصریح کرد: تهدیدات اقتصادی از مهم ترین تهدیدات٬ ابزار آن تحریم و نسخه شفابخش آن اقتصاد مقاومتی است.

معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافندغیرعامل کشور٬ تاکید کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تولید داخلی را تقویت٬ تولید را فرهنگ­سازی و  کیفیت کالای داخلی را بالا ببریم.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این كه مازندران در بخش های مختلف دارای ظرفیت های بی نظیری است كه از آن جمله می توان به منابع انسانی فرهیخته و كارآمد و دریا و توانمندی های آن اشاره كرد، اظهار داشت: دریای مازندران كه در واقع بزرگ ترین دریاچه جهان است دارای مزیت های عظیمی چون وجود منابع نفت و گاز، آبزیان، ظرفیت های ترانزیتی و تجاری، امكان همكاری­های علمی و فناوری كشورهای حاشیه دریا و وجود كشورهایی با وزن ژئوپلتیكی و ... است كه یك فرصت بزرگ اقتصادی محسوب می شود.

وی همچنین به ظرفیت ایجاد بحران در امور راهبردی این دریا اشاره كرد و یادآور شد: میزان بهره گیری از آن از نظر جغرافیایی، سیاسی و گستردگی سواحل، تاثیر موقعیت اقتصادی در اقتصاد ملی، ایجاد بنادر به عنوان مركز مواصلاتی در ابعاد منطقه ای و جهانی، ظرفیت ایجاد مشاغل مختلف و ..از مزایای دریای مازندران است.

حیدری اظهار داشت: دریای مازندران بستری مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور٬ مازندران را برخوردار از مردمی توانمند و فداكار با فرهنگ و با قدمت و دارای منابع انسانی كارآمد و سرزمین علمای بزرگ برشمرد و گفت: امروزه جدا كردن مردم از مسئولین از جمله تهدیدات مردم محور و برنامه های دشمن است كه باید با مدیریت صحیح و در سایه همدلی و اتحاد این تهیدی را به فرصت تبدیل نمود.

در این جلسه مجتبی مولوی معاون مدیركل پدافند غیر عامل وزارت كشور نیز مازندران را در شمار استان­های ممتاز در حوزه پدافند غیر عامل در كشور دانست و گفت: در پدافند غیر عامل مهم ترین هدف، پایداری امنیت ملی است.

وی در پایان افزود: در پی ایجاد وحدت نظر و عمل در حوزه پدافند غیرعامل در بین دستگاه های اجرایی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها