بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران؛

به اهتزاز در آمدن پرچم پیروزی خون بر شمشیر توسط مردم آمل در 6 بهمن سال 1360

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه اسلامی 6 بهمن آمل بیانیه‌ای صادر و در آن تصریح کرد: مردم مومن و انقلابی آمل در ششم بهمن سال 1360 با تمام وجود از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی شهر و وطن‌شان دفاع کردند و پرچم پیروزی خون بر شمشیر را بار دیگر در شهر هزار سنگر آمل به اهتزاز در آوردند.
کد خبر: ۲۲۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ - 24January 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه اسلامی 6 بهمن آمل بیانیه‌ای صادر کرد که در ادامه می‌آید:

در ابتدای این بیانیه آمده است: آمل، تنها شهری است که با افتخارآفرینی و تقدیم 40 شهید سرافراز، در حماسه اسلامی ششم بهمن ماه سال 1360، با عظمت و شایستگی ویژه‌ای در وصیت‌نامه سیاسی- الهی امام راحل(ره) جای گرفته و برای همیشه جاوید و زنده ماند.

در بخش دیگر این بیانیه تصریح شد: مردم مومن و انقلابی آمل در ششم بهمن سال 1360 با  تمام وجود از آرمانها و ارزشهای اسلامی شهر و وطن شان دفاع کردند و  پرچم پیروزی خون بر شمشیر را بار دیگر در شهر هزار سنگر آمل به اهتزاز در آوردند.

این بیانیه جاودانگی این حماسه را به واسطه دمیده شدن روح اسلامی و انقلابی در سرتاسر آن دانست و ادامه داد: دیگر علت جاودانگی این حماسه ی عظیم، دریافت سه عنوان پر افتخار «مردم فداکار»، «شهر مومن» و «اهالی شریف آمل» را از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) بوده است.

اداره کل حفظ آثار مازندران در ادامه بیانیه یادآور شد: ششم بهمن ماه برگ زرینی است که در دفتر پر افتخار این سرزمین نقش بسته و نشان از مردمی دارد که برای دفاع از ارزشهای والای خود و در گذشتن از مال و جان خود به سیدالشهدا(ع) و یارانش اقتدا کردند و نشان دادند که این حرکت مهم به بیان حضرت علامه جوادی آملی نشان از عرق تشیع و ولایت مداری دارد که در روزهای خطر به داد این مملکت می رسد.

اداره کل حفظ آثار مازندران در بخش دیگر این بیانیه آورده است: آمل اکنون به خاطر برپایی سنگرهای مردمی دفاع در برابر مهاجمین در ششم بهمن سال 60 به شهر«هزار سنگر» معروف است که به فرموده مقام معظم رهبری تعبیر ظاهری هزار سنگر از شهر آمل به دلیل سنگر بندی خیابان ها درحادثه ششم بهمن سال 60 است و تعبیر واقعی آن به معنای سنگر دلهاست که با این تعبیر به عدد هر انسان مومن و با انگیزه ای، سنگری در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد.»

در فراز دیگر این بیانیه آمده است: مردم انقلابی آمل با مقاومت حماسی و ایثار جانانه خود ظرف 10 ساعت در هر 15 دقیقه یک شهید تقدیم کردند تا فضای شهر و محیط اطراف آن از لوث وجود و حضور عناصر ملحد، فاسد و مزدور اجنبی پاک و به خون پاک شهیدان شان عطرآگین شود.

در این بیانیه عنوان شد: آزمایش مردم آمل در ششم بهمن سال 1360 نشان داد که با بیداری مردم انقلابی و مقاومت دلیرانه آنها در برابر تهاجمات نوکران استعمار، تاریخ کوفه تکرار نمی شود و فریاد مردم که «ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند» یک حقیقت غیر قابل انکار است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در فراز پایانی این بیانیه یاد و خاطره همه مدافعان و شهدای ششم بهمن ماه سال 1360 آمل و سالروز این حماسه سترگ و مقاومت مردمی را گرامی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار