فرمانده سپاه فجر فارس:

«دفاع مقدس» فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی را در منطقه و جهان پایه‌گذاری کرد

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان این‌ که «دفاع مقدس» فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی را در منطقه و جهان پایه‌گذاری کرد، بر لزوم جلوگیری از تحریف و نابودی میراث مادی و معنوی دفاع مقدس تأکید کرد.
کد خبر: ۲۲۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ - 27January 2017

به گزارش دفاع پرس از شیراز، سردار سیدهاشم غیاثی در دیدار با سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، با تأکید بر اینکه ثبت دقیق وقایع و حقایق دفاع مقدس رسالت مهم اداره کل حفظ آثار است، اظهار داشت: حماسه‌آفرینی و ایثار رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس باید در تاریخ کشور ثبت و برای نسل حاضر و آینده کشور تشریح شود، زیرا این حماسه‌آفرینی‌ها شکل‌دهندۀ روحیه افتخار به گذشته در نسل آینده کشور خواهند بود.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به پیشرفت روزافزون رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای نوین اطلاع ‌رسانی، گفت: استفاده از فناوری روز برای آرشیو اسناد و مستندات دفاع مقدس یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گیرد.

لزوم جلوگیری از تحریف و نابودی میراث مادی و معنوی دفاع مقدس

وی با بیان اینکه کمرنگ کردن آرمان شهادت و حقایق دفاع مقدس در جامعه ایران یکی از اهداف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی است، بیان کرد: گرچه تحمیل جنگ هشت‌ ساله به ایران از سوی صدام و با حمایت استکبار جهانی برای کشورمان هزینه‌های بسیاری داشت اما دفاع مقدس علاوه‌ بر اینکه مشارکت فعال مردم در تأمین امنیت کشور را به صحنه عمل آورد بلکه فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی را در منطقه و جهان پایه‌گذاری کرد.

غیاثی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی و نظامی را در بر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه معضلات اخلاقی را کاهش می‌دهد و اهمیت اتکا به توان داخلی را گوشزد کرده و با زنده نگه ‌داشتن روحیه ایثار و شهادت به‌ویژه در اذهان نسل جوان امنیت پایدار کشور را تضمین می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جلوگیری از تحریف و نابودی میراث مادی و معنوی دفاع مقدس جنبه مهم مسؤولیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری به‌ویژه در عرصه ادبیات مقاومت و پایداری می‌تواند یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را در اذهان ملت ایران ماندگار کند.

غیاثی خاطرنشان کرد: جنبه‌های بسیاری از نقش‌آفرینی رزمندگان و شهدای استان فارس در دفاع مقدس همچنان ناگفته باقی مانده که باید با تلاش هرچه بیشتر اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس تشریح و ثبت شود.

وی با بیان اینکه فارس در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشته است، تصریح کرد: تقدیم 15 هزار شهید ولایتمدار در راه دفاع از انقلاب اسلامی یکی از افتخارات مردم مؤمن و شهیدپرور این استان است که ظرفیت عظیم موجود برای فعالیت و تلاش بیشتر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس را یادآوری می‌کند.

برخی درصدد کم‌رنگ کردنتوطئه‌های استکبار جهانی در اذهان ملت ایران هستند

غیاثی خطاب به مدیر کل و مسؤولان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، خاطرنشان کرد: روحیه جهادی یکی از شاخصه‌های فرماندهان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس و عامل اصلی موفقیت در مأموریت‌های سخت دفاع مقدس بود و امروز نیز راه‌حل مؤثر مشکلات اجتماعی و اقتصادی رجوع مدیران کشور به فرهنگ دوران دفاع مقدس و بهره‌گیری از روحیه جهادی در انجام مسؤولیت‌هاست.

وی با اشاره به این‌که جریان‌هایی در داخل کشور سعی می‌کنند توطئه‌های گذشته استکبار جهانی علیه ملت ایران به ‌ویژه حمایت‌های آمریکا از صدام را در اذهان جامعه کمرنگ کنند، گفت: دشمنی آمریکا و استکبار جهانی با ملت ایران در جای‌جای جنگ تحمیلی از حمایت سیاسی گرفته تا حمایت نظامی از صدام به ‌طورکامل مشهود است و استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هیچ‌گاه از توطئه علیه ملت ایران فروگذار نکرده و این چیزی است که نباید فراموش شود.

غیاثی خطاب به سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، بیان کرد: انتظار از شما ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین سازمان‌ها و پیشکسوتان دفاع مقدس در این استان، حراست همه‌جانبه از ارزش‌های دفاع مقدس و تلاش هرچه بیشتر برای اعتلای فارس در کشور است و لازمه تحقق این انتظار تلاش جهادی و تکیه‌بر معنویت در انجام مسؤولیت‌هاست که در تک‌تک اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار