فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد

ساخت 160 پاسگاه جدید در مرزهای جنوب شرق کشور

فرمانده مرزبانی ناجا از ساخت 160 پاسگاه جدید در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲ - 25June 2014

ساخت 160 پاسگاه جدید در مرزهای جنوب شرق کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «حسین ذوالفقاری» فرمانده مرزبانی ناجا در ارومیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر آن در حال حاضر نزدیک به 230 کیلومتر جاده با همکاری مرزبانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه جنوب شرق کشور ساخته می شود و تا سه ماه آینده، عمده خلاءهای این مناطق پوشش می یابد.

وی اضافه کرد: به سمت ثبات در امنیت مرزهای جنوب شرق کشور گام برمی داریم و اقدامات ایذایی اشرار در این مناطق به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: در مرزهای غرب کشور نیز با امنیت خوب و زیادی روبه رو هستیم و به ویژه از ناحیه گروهک تروریستی تکفیری داعش هیچ ناامنی نداشتیم.

فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به این نیرو در سال جاری نیز گفت: 880 میلیارد ریال از اعتبارات سال گذشته به مرزبانی اختصاص داده شده و با این پرداخت، تخصیص این نیرو از اعتبارات سال گذشته به 100 درصد رسید.

سردار ذوالفقاری از پوشش بخش قابل توجهی از خلاءهای مرزی در کشور خبر داد و افزود: میزان خلاء های مرزی در سطح کشور به نصف کاهش یافته و بسیار کم شده است.

وی با اشاره به اینکه ریسک قاچاق مواد مخدر در ایران بیشتر از دیگر کشورهای دنیاست ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده به خوبی از ورود لجام گسیخته مواد مخدر به کشور جلوگیری کرده ایم و مرزبانی ها با تمام توان برای مقابله با ورود این مواد به کشور تلاش دارند.

وی در خصوص وضعیت مرزهای آذربایجان غربی نیز گفت: طرح انسداد مرزی در حال حاضر در 85 درصد مرزهای این استان به صورت کامل به اجرا درآمده و فعالیت های این فرماندهی در حوزه های مختلف رضایت بخش و موثر است.

آذربایجان غربی در شمالغرب یکی از استانهای مهم مرزی کشور به شمار می رود که نزدیک به 900 کیلومتر با سه کشور جمهوری خودمختار نخجوان، ترکیه و عراق مرز مشترک دارد.

فرمانده مرزبانی کشور به منظور بررسی وضعیت امنیت مرزهای آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرده است.

سردار ذوالفقاری در این سفر از کلیه خطوط مرزی آذربایجان غربی از ماکو تا سردشت به صورت هوایی بازدید کرد.

نظر شما
پربیننده ها