با حضور سردار همدانی

یادواره شهدای گردان علی اکبر(ع) در همدان برگزار می‌شود

یازدهمین یادواره سرداران، فرماندهان و شهدای گردان 154 حضرت علی اکبر(ع) در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹ - 25June 2014

یادواره شهدای گردان علی اکبر(ع) در همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، «امیر خان زاده» دبیر این یادواره ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: جوانان و فرزندان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس با از خود گذشتگی و ایثارگری در جبهههای حق علیه باطل حضور یافته و از خاک پاک میهن خود دفاع کردند.

خان زاده ادامه داد: این از خود گذشتگی و دلیرمردی باعث شد تا دشمن نتواند حتی یک وجب از خاک ایران را از کشور جدا کند و این در حالی بود که دشمن در ابتدای جنگ میپنداشت جنگ با ایران زیاد طول نمیکشد اما ملت ایران هشت سال به مقابله با دشمن ایستادند.

وی خاطر نشان کرد: گرامیداشت یاد و نام همهی شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس امروز برای همه به عنوان یک وظیفه تلقی میشود و باید برای ارج نهادن به خون پاک شهیدان و از خود گذشتگی و ایثار رزمندگان و همچنین آشنا کردن نسل جوان با آن دوران بیش از پیش تلاش نمود.

خان زاده بیان داشت: در طول دوران دفاع مقدس نقش رزمندگان استان همدان در عملیاتهای مختلف ویژه و به سزا بود و کاروانهای مختلفی از همدان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام میشدند.

وی تصریح کرد: گردان 154 حضرت علی اکبر(ع) از گردانهای موفق لشکر 32 انصار الحسین استان در طول جنگ به شمار میرود.

خان زاده گفت: یازدهمین یادواره سرداران، فرماندهان و شهدای گرانقدر گردان 154حضرت علی اکبر(ع) با هدف معرفی این گردان و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در روز پنح شنبه مورخ 5 تیر 93 همزمان با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار میشود.

دبیر این یادواره همچنین از حضور یک میهمان ویژه در این مراسم معنوی خبر داد و اضافه کرد: سردار حاج «حسین همدانی» از فرماندهان دفاع مقدس به عنوان میهمان ویژه در این برنامه حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: بیان خاطرات دفاع مقدس، معرفی چند تن از شهدا و رزمندگان گردان 154 حضرت علی اکبر(ع) و تجلیل از خانواده معزز شهدا و رزمندگان این گردان از برنامههای جانبی این مراسم به شمار میرود.

دبیر یازدهمین یادواره سرداران، فرماندهان و شهدای گردان 154حضرت علی اکبر(ع) در پایان با بیان اینکه ایجاد فضای مناسب برای حضور بیش از 3 هزار نفر دراین مراسم انجام پذیرفته است، تاکید کرد: از علاقمندان و مردم شهید پرور همدان دعوت میشود تا در این مراسم معنوی شرکت کنند.

لازم به ذکر است گردان 154حضرت علی اکبر(ع) در اکثر عملیاتهای دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان خظ شکن عمل نموده و در 16 عملیات و مناطق پدافندی جنوب و غرب کشور ماموریتهای موفقی داشته است.

گفتنی است گردان 154حضرت علی اکبر(ع) 4 فرمانده و 6 معاون گردان را در طول دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما
پربیننده ها