با شهدای انقلاب/ 14

افشاگری جنایات رژیم پهلوی در دانشگاه

شهید پرویز (داود) میرزایی با ورود به دانشگاه، فعالیت سیاسی خود را آغاز کرده و به افشا گری جنایات رژیم پهلوی و روشنگری دانشجویان پرداخت.
کد خبر: ۲۲۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰ - 08February 2017

به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، شهید پرویز میرزایی به سال 1334 هجری شمسی در شهرستان زنجان چشم به جهان گشود. تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خود با موفقیت به پایان رساند. در آزمون سراسری 1356 از رشته « علوم تربیتی » دانشگاه تبریز پذیرفته شد.

با ورود به دانشگاه فعالیت سیاسی خود را آغاز کرده و به افشا گری جنایات رژیم پهلوی و روشنگری دانشجویان پرداخت. وی از طرف گارد دانشگاه شناسایی شده و تحت تعقیب بود که در راهپیمایی 29 بهمن ماه 56 (اربعین شهدای قم) دستگیر شد و پس از بازجویی و شکنجه، آزاد شده و به زنجان اعزام گردید.

پس از بهبودی به تبریز مراجعه نمود و به تحصیل خود ادامه داد. او همچنان به فعالیت سیاسی ادامه می داد و در اعتراض دانشجویان به تعطیلی کلاسها و تدارک راهپیمایی و اعتراضات مردمی نقش فعالی داشت که در نهایت جانش را فدای آرمان اسلامی خود نمود؛ وی در راهپیمایی اعتراض آمیز دانشگاهیان که در تاریخ 18 اردیبهشت ماه 57 به صورت آرام در داخل دانشگاه برگزار شده بود به ضرب گلوله های مزدوران شاه به شهادت رسید.

شهید میرزایی از استعداد بالایی برخوردار بود. با اینکه همراه تحصیل، کار می کرد تمام مقاطع تحصیلی را با معدل بالایی سپری نمود به طوری که دیپلم را با معدل 18.5 از دبیرستان صدر جهان زنجان اخذ نمود. از کودکی با معارف دینی آشنا بود و از دوازده سالگی نماز می خواند و روزه می گرفت. فقرا و مستضعفین را دوست داشت و بیشتر با آنها معاشرت می نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار