مادر شهید سرلشکر ‌خلبان «غفور جدی اردبیلی» به فرزندش پیوست

مادر شهید امیر سرلشکر خلبان «غفور جدی اردبیلی» شامگاه دوشنبه دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۲۲۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ - 31January 2017

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، شامگاه دوشنبه مورخه 11 بهمن سال جاری مادر شهید سرلشکر خلبان غفور جدی اردبیلی دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع پیکر مادر شهید امیر سرلشکر خلبان غفور جدی اردبیلی امروز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه، ساعت 15 از مقابل مسجد خیرال اردبیل برگزار خواهد شد.

غفور جدی اردبیلی در سال 1324 در اردبیل متولد شد. پس ازاتمام دوره تحصیلی و قبولی در آزمون ورودی، به دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش راه پیدا کرد. پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز در اواخر سال 1348 برای طی دوره تکمیلی به ایالات متحده فرستاده شد.

وی در سال 1350 به ایران بازگشت و طبق امریه ستاد فرماندهی نیروی هوایی به پایگاه هفتم شکاری شیراز منتقل شد. او طی رشادتی که در سالم به زمین نشاندن فانتوم و ترفیع درجه نظامی اعلام می‌کند که، عامل موفقیتم را یاد خدا، حفظ خونسردی و اجرای دقیق دستورالعمل‌های پروازی می‌دانم.

او در ادامه برای انجام وظیفه به پایگاه سوم شکاری همدان منتقل و سپس در شهریور 1355 برای طی دوره امنیت پرواز از آذر مرداد 55 تا مرداد 56 دوباره به ایالات متحده سفر کرد. پس از مراجعت، به پایگاه ششم شکاری بوشهر بازگشت. این پایگاه آخرین پایگاه خدمتی جدی بود. با شروع جنگ در حالی که سمت فرماندهی بازرسی و امنیت پرواز پایگاه را به عهده داشت فعالانه وارد صحنه نبرد شد و در جریان جنگ در تاریخ 59/8/17 در خاک عراق مورد پدافند نیروهای عراقی واقع شده و پس از طی 50 کیلومتر در خاک ایران سقوط کرده و شهید شد.

پیکر سرلشکر جدی به پایگاه ششم منتقل  و آنجا بود که وصیتنامهٔ او خوانده شد که در قسمتی از آن آرزو شده بود سرود ای ایران خوانده شود و در قسمتی دیگر از آن نوشته شده بود: دوست دارم کفنم پرچم ایران باشد.

پس از آن پیکر جدی به تهران و از آنجا به وسیله یک فروند هواپیمای سی-130 به پایگاه دوم شکاری منتقل شد. تشییع جنازه بسیار با شکوهی که مقارن شد با ایام عزاداری حسینی با حضور اهالی اردبیل برای جدی برگزار گردید و به مدت یک هفته در شهر عزای عمومی اعلام شد و از آن تاریخ آغاز حرکت دسته‌های عزاداری شهر از مقابل منزل پدر جدی به رسمی ماندگار بدل شد.

پدر جدی هنگام شهادت او گفت: امانتی بود دست ما که خداوند آن را پس گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار