شهدای گمنام گناباد شاهد عقد یک زوج طلبه شدند+ تصاویر

مراسم عقد یک زوج گنابادی در جوار مزار 5 شهید گمنام گناباد برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ - 31January 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، 5 شهید گمنام گناباد که در جوار مرقد علامه بهلول آرمیده ­اند شاهد عقد یک زوج گنابادی شدند.

خطبه عقد محدثه طحان­ زاده جوی­ مندی خواهر زاده سرداران شهید سید حسن و سید حسین دوستدار و محمد حسن عباسی مندی منصوب به خانواده رزمندگان که هر دو از طلاب علوم دینی هستند را حجت الاسلام و المسلمین فلاح از اساتید حوزه و دانشگاه و با حضور خانواده آنان جاری کرد.

محمد حسن عباسی­ مندی در پاسخ به این سؤال که علت انتخاب یادمان شهدای گمنام به عنوان محل عقد چه بوده است اظهار داشت: از این جهت که امر ازدواج یک پدیده مقدس و الهی است. من و همسرم بنا را بر این گذاشتیم که محلی که قرار است عقدمان در آنجا جاری شود باید محل مکان مقدسی باشد تا جنبه معنوی ازدواج پررنگ تر شود.

وی افزود: در واقع ما برای ازدواجمان به یک پشتوانه محکم و مستحکم نیاز داشتیم. تا در مشکلات و سختی ­ها به این پشتوانه پناه ببریم. فلذا شهدا را بهترین پشتوانه برای این پیوند آسمانی دیدیم. زیرا دستگیری­ های زیادی از شهدا دیده بودیم. هر وقت در جامعه مشکلی، فتنه ­ای یا فضای غبار آلودی شکل می­ گرفت این شهدا بودند که با عطر وجودشان فضای جامعه را معطر می­ کردند و مشکلات را از بین می­ بردند.

عباسی خاطر نشان کرد: ما در زندگی شخصی ­مان نیز دستگیری­ های زیادی از شهدا دیده بودیم که همچون کوهی استوار در مشکلات ما را یاری کرده بودند. فلذا تصمیم گرفتیم برای مسیر پر پیج وخم زندگیمان نیز از این پشتوانه محکم استفاده کنیم و شروع زندگیمان را در حضور گرم شهدا و با عهد و میثاق بستن با آنها آغاز کنیم. از طرفی دیگر نیز چون بنده و همسرم طلبه هستیم جزء رسالت ­های طلبگی خودمان دیدیم تا فرهنگ شهادت را در جامعه ترویج دهیم زیرا رهبر عزیزمان فرموده ­اند «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست».

عباسی در بخش دیگری از سخنانش به عوامل و موانع تحقق ازدواج آسان اشاره کرد و گفت: بنده کتابی مطلع عشق که حاوی بیانات پر ارزش مقام معظم رهبری در زمینه ازدواج است را خلاصه نویسی کردم و با فکر بروی کلمه کلمه آن این کتاب را مطالعه کردم. دغدغه اصلی ایشان این است باید جوانان را به ازدواج ترغیب کرد. در ابتدای جوانی باید زمینه­ های ازدواج جوان ها فراهم شود. این که بعضی از زوج­ ها در ابتدای امر، زندگی­ را با تجملات و هزینه های سنگینی شروع می­ کنند از طرفی آسیب این رفتار را جوانان دیگر می­ بینند و از طرفی فرهنگ جامعه را به سمت غلطی سوق می ­دهند و این گناه بزرگی است که باید به خاطر آن مؤاخذه شوند.

وی ادامه داد: از این جهت ما برای شروع زندگی­مان با الگو گیری از بیانات رهبر معظم انقلاب و ائمه اطهار سعی کردیم مراسمی برگزار کنیم تا در عین این که ساده است عرف جامعه نیز آن را بپسندد. به همین دلیل برای عقدمان جشن مختصری بین اقوام درجه یک برگزار کردیم و بنابر روایات معصومین که مستحب است شب ازدواج ولیمه داده شود، ولیمه ای دادیم. بسیاری از خرج­ های عقد را کنار گذاشتیم و حتی در مورد وسایل منزل هم با هم به توافق رسیدیم که وسایلمان ایرانی باشد و همچنین وسایلی که اول زندگی برای زوج لازم نیست خریداری شود از خریداری آن پرهیز کنیم.

شهدای گمنام گناباد شاهد عقد یک زوج طلبه شدند+تصاویر
 
شهدای گمنام گناباد شاهد عقد یک زوج طلبه شدند+تصاویر
 
شهدای گمنام گناباد شاهد عقد یک زوج طلبه شدند+تصاویر
 
شهدای گمنام گناباد شاهد عقد یک زوج طلبه شدند+تصاویر
 
شهدای گمنام گناباد شاهد عقد یک زوج طلبه شدند+تصاویر 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها