به مناسبت دهه مبارک فجر:

آئین شعر وخاطره گویی نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر آئین شعر وخاطره گویی زنان در دفاع مقدس در سالن همایش های اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ - 01February 2017
آئین شعر وخاطره گویی نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از سنندج، همزمان با ایام الله دهه فجر آئین شعر سرایی وخاطرگویی زنان در انقلاب ودفاع مقدس به همتادراه کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس ایتان کردستان وبا مشارکت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان در سالن شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان کردستان برگزار گردید.
 
در این مراسم که با حضورمسئولین  وجمعی از شعرا برگزار گردید، مسئول امور بانوان استانداری کردستان ضمن تبریک ایام  دهه فجروهمچنین با گرامی داشت یاد وخاطره شهدای آتشنشان در حادثه پلاسکو اظهار داشت:شعرا ونویسندگان رسالت، وظیفه و نقش صدور انقلاب را برعهده دارند.
 

وی در ادامه گفت : انقلاب ایران یک انقلاب ایدئولوژیک ، یک انقلاب ارزشی ویک انقلابی برای هنجارها بود وتنها انقلابی بود که بر پایه اسلام در جهان استوار گردید.

 
آژیر در ادامه ضمن اشاره به دیدگاه های امام (ره) در خصوص نقش زنان در انقلاب تصریح کرد:اگر سخنرانی ها و نظریات امام راحل در اوایل انقلاب را مرور کنیم مشاهده خواهیم کرد که در جایجای سخنانشان به اهمیت جایگاه ونقش حضور زنان در پیروزی انقلاب وحفظ آن تاکید داشته اند.
 
وی گفت: زنان ایران در پیروزی انقلاب سه نقش عمده را برعهده داشتند، اول اینکه با حضور مستقیم خود در صحنه های  راهپیمایی به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداختند، نقش دومی که زنان در انقلاب بعنوان همسر ، مادرخواهر و فرزند ایفا کردند نقش مشوقانه، حمایتی و هدایتی بود وبالاخره نقش تربیتی را برعهده داشتند تا فرزندانی را تربیت کنند که در عرصه دفاع مقدس جانفشانی بکنند.
 
مسئول اموربانوان استانداری کردستان با اشاره به این سه ویژگی ها بیان کرد:پیامی که زنان عرصه انقلاب ودفاع مقدس برای ما دارند این است که،این راه واین رسالت هنوز ادامه دارد.

در ادامه این مراسم تعدادی از شاعره ها و زنان ایثارگر به بیان خاطرات وسرودن اشعار حماسی خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها