عصر امروز در مدرسه عالی شهید مطهری صورت گرفت؛

برگزاری مراسم بزرگداشت 16 آتش‌نشان شهید حادثه پلاسکو/ ملت قدر خدمتگزارن خود را می دانند+ تصاویر

آیین بزرگداشت شهدای آتش‌نشان عصر امروز در مسجد مدرسه عالی شهید مطهری با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ - 01February 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دو هفته پیش در پی ریزش ساختمان پلاسکو آتش‌نشان قهرمانان کشورمان دل به آتش زدند تا آتش این ساختمان را اطفاء کنند که در اثنای عملیات ساختمان پلاسکو یکباره فرو ریخت و منجر به شهادت 16 تن از آتش نشان کشورمان شد.

دو روز پیش (دوشنبه 11بهمن‌ماه) پیکر 16 آتش‌نشان قهرمان که در حادثه تلخ ریزش ساختمان پلاسکو، دلاورمردانه به شهادت رسیدند، توسط مردم قدرشناس تهران تشییع و پیکرهای 13 تن از این شهدا در قطعه 50 بهشت زهرای تهران به آسمان سپرده شدند. پیکرهای 3 تن از شهدا نیز در شهرستان‌های اراک،‌ اسلام شهر و رضوان‌شهر  .در آرامگاه ابدی خود آرامیدند

امروز هم مردم و مسئولان کشوری دوشادوش هم در مراسم یادبود این شهدای نجات که در مدرسه عالی شهید مطهری واقع در میدان بهارستان تهران برگزار شد، حضور و قدرانی خود را نسبت به خدمت‌گذارانشان ثابت کردند. مردم با حضور پرشور خود امروز در این مراسم نشان دادند که همچنان به آرمان‌های آنهایی که جان خود را به خاطر امنیت و آرامش آنها در کف دستان خود قرار می‌دهند و دل به خطر در هر کجا که باشد می‌زنند، پایبند هستند.

برگزاری آیین بزرگداشت 16 آتش‌نشان شهید حادثه پلاسکو/ ملت قدرشناس خدمت‌گذاران خود هستند 

حجت الاسلام والمسلمین «محمدی گلپایگانی» رئیس دفتر مقام معظم رهبری با حضور در مراسم بزرگداشت شهدای آتش نشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آتش نشانان از جان خود مایه گذشتند و با اینکه می دانستند خطر برایشان 100 درصد جدی است، دل به آنش زدند.

وی در ادامه افزود: مردم قدر این فداکاران را خوب می‌دانند. ازدحام جمعیتی که در این مراسم حضور دارند، نشان دهنده این است که مردم قدردان خدمت گزاران خود هستند.

سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حادثه پلاسکو دارای 2 جنبه بود. نخست این که روحیه ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی آتش‌نشان‌ها را برای خدمت به مردم به نمایش گذاشت و جنبه دیگر آن نیز صحنه قدردانی ملت از فرزندان خود بود که خطر را پذیرفتند، برای اینکه مانع آسیب رسیدن به مردم شوند.

وی ادامه داد: درسی که از این حادثه می‌توان گرفت این است که هر کسی برای ملت خدمت کند، ملت قدردان آن خواهد بود.

«مسعود پزشکیان» نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان در جمع خبرنگاران با اشاره به ایثار و فداکاری این عزیزان، اظهار داشت: این حادثه قابل گفتن نیست، زیرا تا انسان نسوزد، نمی فهمد که چه درد و اتقاق ناگواری برای آتش نشانان فداکار افتاده است.

وی افزود: آنها با این کاری که کردند پیامی به جامعه ما دادند که برای نجات جان هموطنان و امنیت مردم حتی حاضرند تا پای جان پیش روند.

نماینده مجلس ادامه داد: درس اولی که از این حادثه تلخ می‌توان گرفت این است که اجازه ندهیم، چنین اتفاقی دیگر رخ دهد و اگر چنین اتفاقی رخ داد با کمترین تلفات و ضایعه از آن بیرون بیاییم.

وی تاکید کرد: اگر هماهنگی و فرماندهی واحدی داشتیم و یا امکانات و تجهیزات مناسبی داشتیم، خیلی بهتر می‌توانستیم با مشکلات این چنینی برخورد کنیم.

پزشکیان گفت: قبل از اینکه چنین اتفاقاتی حادث شود، باید ساختمان های فرسوده و کانون‌های خطر را شناسایی و با رسیدگی از حوادث تلخ پیشگیری کنیم.

برگزاری آیین بزرگداشت 16 آتش‌نشان شهید حادثه پلاسکو/ ملت قدرشناس خدمت‌گذاران خود هستند 

«مرتضی طلایی» عضو شورای شهر تهران در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای آتش نشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت این حادثه اظهار داشت: همه ما در وقوع چنین حوادثی مقصر هستیم. از شهروند تا بالاترین مقام کشوری در وقوع چنین حوادث ناگواری هر کدام به سهم خود مقصریم.

وی افزود: برای اهل این مساله تنها از یک نهاد و یا یک دستگاه کاری برنمی‌آید. از این رو باید همه دست به دست هم داده و با کمک مردم از این گونه مسائل پیش‌گیری کنیم، زیرا هر کجا که بر روی مردم سرمایه گذاری کردیم و به آن‌ها بها دادیم، نتیجه گرفتیم.

طلایی تصریح کرد: مباحثی چون آموزش موضوع تقویت و تجهیز جهت ارتقای ایمنی، توجه به حوزه امنیت شغلی و روانی کسانی که در این عرصه خدمت می‌کنند، مدیریت یک پارچه شهری و اصلاح قوانینی که بتواند از حقوق چنین حوادثی پیشگیری کند، از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

«سعید حدادیان» مداح اهل بیت عصمت طهارات نیز در این مراسم به نوای دلسوزی با مداحی پرداخت و لحظه‌ای دل‌ها را به کربلا برد.

برگزاری آیین بزرگداشت 16 آتش‌نشان شهید حادثه پلاسکو/ ملت قدرشناس خدمت‌گذاران خود هستند 

گفتنی است، در این مراسم «حجت الاسلام حسن روحانی» رئیس‌جمهور، «آیت‌الله احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان، «سردار حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی، «محمد سعیدی‌کیا» رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، «مهدی چمران» رئیس شورای شهر تهران، و آیت‌الله «امامی کاشانی» امام جمعه موقت تهران، «محمدرضا عارف» نماینده مردم تهران، «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران، «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی، «مسعود پزشکیان» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، «علیرضا محجوب» نماینده مردم تهران در مجلس و حجت‌الاسلام «مجید انصاری» معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، حجت الاسلام «محمدعلی شهیدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عموم مردم شهر تهران، خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و پرسنل سازمان آتش‌نشانی حضور داشتند.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار