روشنی در جمع خبرنگاران:

20 دستگاه فرهنگی لرستان در برگزاری یادواره شهدای قرآنی مشارکت دارند

مدیرکل بنیاد شهید لرستان با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری یادواره شهدای قرانی لرستان با حضور بیش‌ از ۲۰ دستگاه فرهنگی استان، گفت: وصیت‌نامه‌ها و مشخصات و اطلاعات مورد نیاز از سوی بنیاد شهید و امور جانبازان در اختیار کمیته فرهنگی ستاد برگزاری یادواره قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۲۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲ - 01February 2017

به گزارش دفاع پرس از خرم آباد، مراد روشنی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، در جمع خبرنگاران ، با اشاره به برگزاری یادواره ۴۰ شهید قرآنی منتخب لرستان، اظهار داشت: از میان ۶ هزار ۳۰۰ شهید لرستان ۴۰ شهید برجسته فعال در زمینه قرآن شناسایی شدند که برای گرامی‎داشت یاد و خاطره آن‌ها یادواره‌ای تحت‌عنوان «آیه‌های استقامت» برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که همه شهدای ما با قرآن مأنوس بوده‌اند، ادامه داد: این شهدا به‌نوعی قاری و مربی قرآنی و افراد شناخته شده در زمینه علوم قرآنی هستند که از شهرستان‌های مختلف استان شناسایی شده‌اند.

روشنی با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری این یادواره با حضور بیش‌از ۲۰ دستگاه فرهنگی استان، افزود: وصیت‌نامه‌ها و مشخصات و اطلاعات موردنیاز از سوی بنیاد شهید و امور جانبازان در اختیار کمیته فرهنگی ستاد برگزاری یادواره قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، برگزاری یادواره شهدای قرآنی را حرکت مقدسی دانست و افزود: این شهدا با تمسک به قرآن کریم به این درجه عالی رسیده‌اند.

وی تأکید کرد: تاکنون به اقشار مختلف از شهدا پرداخته شده اما بحثی به‌نام شهدای قرآنی کاری متفاوت از نظر بُعد محتوایی بوده و در راستای نهضت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که کشور باید حداقل ۱۰ میلیون حافظ داشته باشد، نشان می‌دهد که مردم ما از زمان‌های دور به بحث حفظ قرآن پرداخته‌اند.

روشنی با تأکید بر این‌که این حرکت نورانی مربوط به شهدا باعث برکت در استان شده است، اظهار کرد: با طرح پیشنهاد برگزاری این یادواره، از سال گذشته تاکنون، شهدای قرآنی به پیشانی تمام جلسات و محافل قرآنی، تبدیل شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در سراسر استان با نام شهدای قرآنی هر منطقه، اظهار کرد: این کار با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، انجام شد که به نوبه خود، کار خوبی بوده است.

وی افزود: امیدواریم این یادمان که به نام شهدای قرآنی برگزار می‌شود، فتح بابی برای انجام حرکات بهتری در آینده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها