محمود کلاری درباره اظهار نظر خبرنگاری مبنی بر کیفیت پایین تصویر به شیوه ساختاری خاص آن اشاره کرد و آن را جنبه جذاب کار شمرد و افزود: در این فیلم از سه دوربین «دی اس ال آر» بهره برده و در همه سکانسها استفاده شده است و دوره پس تولید آن را پنج روز اعلام کرد.
داوودنژاد درباره نگاهش به نسل جوان گفت: سال به سال دریغ از پارسال هر سال فرهنگ مصرفگرایی افزایش و خلاقیت کاهش مییابد.
داوودنژاد در پاسخ به اینکه آیا شخصیت نادر ایرونیک است، گفت: باید چنین پاسخی را آقای پرتو بدهد؛ لذا انتخاب نام گلنار را به معصومیت روستایی و نادر را به سبب نگرش پست مدرن دانست.
محسن تابنده نیز درباره نقش خود گفت: پروسه کار با داوودنژاد طولانی مدت است، در زمان ساخت پایتخت یک سال پیش از شروع فیلم جلساتی طی چند روز گذاشتیم، چرا او قبل از هرچیز باید از بازیگر خوشش آید و با او ارتباط برقرار کند. درباره استفاده از لهجه قمی برای شخصیت نادر در این فیلم، آقای داوودنژاد خاطرات جذابی از این لهجه داشت که دست آخر از این لهجه برای شخصیت نادر استفاده کردیم.
داوودنژاد درباره فیلم «فراری» گفت: فکر میکنم باید چنین موضوعاتی نشان داده شود چرا که آینده نسل جوان را نگران کننده میدانم و فیلم هشداری است که در چشم انداز من هست.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه کاراکتر نادر در فیلم «فِراری» میخواست که جهان بیرون را به حاجی نشان دهد، آیا شما نیز در این فیلم سعی داشتید جامعه بیرونی را به مخاطب نشان دهید، بیان کرد: من جهان را برای مخاطب بیرونی و این مخاطب را جزئی از این جهان میبینم.
این کارگردان سینما درباره تصادف واقعی موجود در فیلم اظهار کرد: من اشخاص تصادف کرده را نمیشناسم و این تصویر را نیز در آپارات تماشا کردم. من از قضا و تقارن آن بهره بردم.
«ترلان پروانه» درباره پروسه بازی در این فیلم گفت: وقتی شرایط ساخت فیلم برای بازیگر سخت میشود، تنها پارتنر میتواند کمکش کند و پارتنر من در این نقش آقای تنابده بود و بسیار به من کمک کرد، به به نحوی که جلوی دوربین احساس میکردم واقعاً گلنار هستم.
انتهای پیام/121