یادداشت/ سرگرد علی شیبانی

«ایثار، مقاومت و شهادت» اسباب ماندگاری انقلاب اسلامی

ارزش‌های دینی حاکم است و تا راه شهیدان ادامه دارد، انقلاب اسلامی نیز به حیات خود ادامه می‌دهد. سه عامل مهم جهادی «ایثار، مقاومت و شهادت» سبب ماندگاری جمهوری اسلامی شده است.
کد خبر: ۲۲۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ - 08February 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سرگرد علی شیبانی معاون روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داد، به تبیین روند انقلاب اسلامی از دیدگاه ایثار و شهادت پرداخته است.

وی در یادداشت خود آورده:

به گفته شهید مطهری خون پاک شهید، رگ های خشکیده جامعه به خواب رفته را به تحرک می اندازد و ایجاد پویایی می کند. همانگونه که واقعه عاشورا اسلام را بیمه کرد، دفاع مقدس هم انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرد.

استکبار جهانی بعد از انقلاب فکر ضربه زدن به جمهوری اسلامی را در ذهن داشت و با این افکار شوم هشت سال جنگ را بر مردم ایران تحمیل کرد. آمریکا، اسرائیل و انگلیس که بعد از پیروزی انقلاب، جایی برای جولان و منافع خود در ایران نمی دیدند و از طرفی ترس از صدور انقلاب به منطقه خواب را از چشمان آنها گرفته بود، می خواستند انقلاب را در نطفه خفه کنند و حکومتی بر اساس موازین خودشان بنا نهند. رزمندگان توانستند ضربه سهمگینی بر پیکره دشمن وارد کنند و انقلاب اسلامی ایران را صادر و به جهانیان معرفی کنند.

شعار راه شهیدان ادامه دارد بیانگر این است که ارزش‌های دینی حاکم است و تا راه شهیدان ادامه دارد، انقلاب اسلامی نیز به حیات خود ادامه می‌دهد. آنچه موجب برتری جمهوری اسلامی در منطقه بین‌الملل شده، عامل آن ایثار و شهادت بوده و این فرهنگ زنده است. سه عامل مهم جهادی «ایثار، مقاومت و شهادت» سبب ماندگاری جمهوری اسلامی است. به برکت خون شهیدان این انقلاب به حیاتش ادامه می‌دهد تا به دست صالحش سپرده شود.

امنیت پایدار ایران مرهون انقلاب اسلامی و ارزش های آن است و مردم ما آن را به خوبی با گوشت و خون خود احساس می کنند.

لذا اين اصل، حق طبيعي جامعه مومن ماست كه پاي انقلاب اسلامی همه نوع فداكاري را صورت داده اند و بستر را براي گشوده شدن فعالیتهای فرهنگي به ویژه نشر ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت فراهم کردند.

ایجاد ارتباط مستمر با مردم و نسل امروز برای ا نتقال مفاهیم و آرمانهای انقلاب که برگرفته از آموزه های دینی و اسلام ناب محمدی (ص) است به ویژه برای جوانانی که در دوران انقلاب و دفاع مقدس حضور نداشتند وظیفه را برای مسئولین دو چندان کرده است. به حول و قوه الهی با برنامه ریزی و شناسایی اهداف شوم دشمنان و با استفاده از ابزارهای نوین ارتباط جمعی نخواهیم گذاشت راه و سیره امام خمینی (ره) کم رنگ شده و با دنبال کردن گفتمان انقلاب اسلامی زمینه را برای به وجود اوردن امنیتی پایدار برای آبادانی کشور عزیزمان فراهم خواهیم کرد.

در طلیعه سی و هشمتین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تجدید میثاق دوباره با آرمان­های حضرت امام خمینی (ره) و ارزش­های والای نظام مقدس اسلامی و بیعت مجدد با ولایت فقیه و رهبری امام خامنه‌ای عزیز مدظله العالی آرزوی تحقق اهداف عالی نظام را از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار