روایتگری انقلاب/ 6

انقلاب اسلامی در وصایا و دست‌نوشته‌های شهدای هویزه

شهدای دوران دفاع مقدس در وصیت‌نامه‌ها و دست‌نوشته‌هایشان به انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره و بر حفظ آن تاکید کرده‌اند.
کد خبر: ۲۲۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ - 06February 2017

//به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در كلام گوهربار حضرت امام خمينی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب بارها به مطالعه «وصیت‌نامه شهدا» توصیه شده است. به مناسبت دهه فجر مروری بر وصایا و دست‌نوشته‌های شهدای هویزه داریم، که در ادامه گلچینی از آن‌ها را می‌خوانید.

دانشجوی شهید سید محمد حسین علم الهدی: در این مرحله حساس در پیروزی انقلاب اسلامی، مسوولیت‌ها و رسالت‌های همه ما سنگین‌تر از پیش و کوله بار رسالتمان پر بارتر است. باید به امام هم فکر کرد، به زندگی، مبارزات، ایمان، استقامت و بالاخره اخلاص ایشان. زمانی به خود می‌اندیشم و زمانی به خمینی روح خدا و به مردم و فضای پر غوغای راهپیمایی‌ها.

دانش آموز شهید سعید جلالی پور: انقلاب ما بيهوده به دست مردم نيفتاده است. عزيزترين دارايى مردم يعنى خون، ضامن پايدارى آن است. شهيد شريعتى مى‌گفت: «هر انقلابى دو چهره دارد؛ خون و پيام.» ما رسالتمان را به پايان رسانديم و (حالا) نوبت شماست كه پيام انقلاب را به گوش جهانيان برسانيد.

دانشجوی شهید علی حاتمی: انقلابى كه در هيچ كجاى دنيا تاكنون رخ نداده و وحدت كلمه آن، كوبنده هر قدرت شيطانى و اهريمنى است. انقلابی که اگر شُكرش نگوئيم، كفرش را گفته‌ايم و اگر در جهتش گام برنداريم، ناگزير بر ضد آن عمل نموده‌ایم.

دانشجوی شهید فرخ سلحشور: خدایا! این انقلاب، نقطه شروع حرکتی است که ابتدای آن، ایران و انتهایش وعده ای است که تو در قرآن به مستضعفین جهان به رهبری مهدی موعود (عج) داده‌ای و من امیدوارم که با نثار قطره‌ای از خونم بتوانم برگی از این درخت نو نهال را جان دهم. پیروز باد انقلاب جهانی اسلام به رهبری امام زمان (عج)؛ پاینده باد قرآن.

سرباز وظیقه شهید حسنجان امینی: به امید روزی که طلوع صبح، طلوع آزادی فریادمان زند و امت در آن طلوع بی آغازد ماندن را...

کارمند بسیجی شهید سلیمان تی تی: برای یک انقلابی راستین ننگ است که زنده باشد و ببيند فرد يا افرادی می‌خواهند مقام رهبری را تضعیف کنند.

طلبه شهید رمضانعلی آقایی: بار الها، طعم انقلاب اسلامي را به تمام مسلمين، مستضعفين جهان برسان و شر جنايتکاران تاريخ را هر چه زودتر از سرزمينت پاک ساز.

دانش آموز شهید غفار درویشی: برادران و خواهران عزيز؛ از انقلاب به شدت محافظت كنيد. بدانيد كه چنانچه اين انقلاب شكست بخورد جهانخواران چنان بلائى و مصيبتى بر مسلمين روا مى دارند، كه رهايى از آن بسيار مشكل است.

دانشجوی شهید سید محمد علی حکیم: مادر؛ بعد از انقلاب من خيلى خوشحال بودم؛ زيرا مى‌ديدم كه تو و پدرم سخت به انقلاب علاقه داريد و از انقلاب و امام طرفدارى مى‌كنيد. تو را به خدا قسمت مى‌دهم كه بر سر عقيده‌ات بمان. خواهش مى‌كنم اين وصيت مرا بپذير و هيچگاه عقيده‌ات را درباره انقلاب و امام تغيير نده، بلكه روز به روز بر اعتمادت اضافه كن و بر سر اين عقيده پافشارى كن و در هر حال و در هر موقعيت و شرايط سخت از آن دفاع بنما.

دانش آموز شهید محمود قاسمی: دولت های استعمارگر با کمک های خود به عراق می خواهند انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرند؟ چرا اینها می خواهند انقلاب نباشد و حاضرند برای از بین بردن انقلاب اسلامی، حتی ثروت‌های خود را بدهند؟ برای پیدا کردن (پاسخ) این چراها (باید) به عمق انقلاب اسلامی پی ببریم. این انقلاب، درس انسانیت به بشر ناآگاه از خود می دهد و به او می گویدکه خود را بشناسد و (بداند) کیست و برای چه هست و زندگی می کند؟ از کجا آمده و به کجا می رود؟
انقلاب ما اسلامی است و اسلام به تمام اینها جواب داده است. درس چگونه زیستن و چگونه مُردن را به ما آموخته است. استعمارگران به خاطر همین خصلت های اسلامی است که می خواهند این انقلاب نباشد. (که در غیر از این) مردم دنیا، خود را می شناسند. ضد آنها برمی خیزند و تاج و تخت و ظلم و فساد آنها را از بین می برند.

دانشجوی شهید مجید مهدوی: سخنم را با سوره مبارکه والعصر شروع می کنم. والعصر؛ قسم به زمان. خداوند با همه عظمتش قسم می خورد. قسم به زمان و زمان رسول الله صلی الله علیه و آله. به زمان انقلاب؛ به روزهایی همانند 15 خردادها، 17 شهریورها، 22 بهمن ها... قسم به زمان هایی که انسان در راه رسيدن به الله خون می دهد و حتی کوشش می کند به هر صورتی که شده از دیگران سبقت بگيرد.
انقلاب اسلامی یعنی امام و امام یعنی امت و وحدت اسلامی.

آموزگار شهید رضا خاکساری: انقلاب ما تمام نشده؛ تازه اول خودسازی و مبارزه با نفس است.

بسیجی شهید سید مهدی جعفری: (همواره) اولین کسی باشید که در راه خدا، انقلاب و کشور به دفاع برمی خیزید.

پاسدار شهید عبدالمحمد چهارمحالی: انقلاب تمام نشده؛ امروز، روز جهاد است. نباید آرام به سر برد.

پاسدار شهید محمد رضا ملایی زمانی: دفاع از انقلاب و ارزش ها یک واقعیت انکارناپذیر است.

پاسدار شهید محمد شمخانی: انقلاب اسلامی، منشأ همه دگرگونی های روحی و فرهنگی است.

جهادگر شهید سید مصطفی مختاری: انقلاب ما باید صادر شود.

دانش آموز شهید اصغر پهلوان نژاد: در همه حال و همه وقت گوش به فرمان رهبر باشید، تا انقلاب حفظ شود.

دانش آموز شهید امین سلطانی: تنها قشری که می تواند انقلاب را به سرانجام خوبی برساند، روحانیت است. از روحانیت جدا نشوید.

دانشجوی شهید حسن فتاحی: این انقلاب باید در تمامی ابعاد، ارزش های خود را نشان دهد. علاوه بر اسلامی بودن انقلاب که ریشه تاریخی داشته (انقلاب ما) یک انقلاب فرهنگی نیز بوده است، که تفکرات انحرافی و غیر امام را از صحنه خارج می کند.

دانشجوی شهید محمد فاضل: تداوم انقلاب (در) پیروی (از) خط امام است و پیروی خط امام، حفظ خون شهداست.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار