راشد الراشد:

خاورمیانه جدید با اراده ملت‌ها در منطقه تاسیس می‌شود/ بر باد رفتن دلارهای نفتی سعودی و فتواهای قلابی

کارشناس بحرینی گفت: جهان وارد بخشی از خاورمیانه جدید می‌شود؛ اما نه آن خاورمیانه‌ای که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌خواستند، بلکه این دوره عصر اراده ملت‌هاست.
کد خبر: ۲۲۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ - 05February 2017
خاورمیانه جدید با اراده ملت‌ها در منطقه تاسیس می‌شود/ بر باد رفتن دلارهای نفتی سعودی و فتواهای قلابیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در ذیل ماحصل گفت‌وگو با «راشد الراشد» فعال سیاسی بحرینی پیرامون موفقیت ملت های منطقه به ویژه سوریه، عراق، یمن و بحرین در مقابل دسیسه های دشمنان محور مقاوت و تحرکات ملت ها برای تغییر سرنوشت کشورهای عربی را می خوانید.

در 5 سال گذشته شاهد جنبش های مردمی در برخی از کشورهای منطقه بودیم، اما مدتی نگذشت که انقلاب های مردمی علیه دیکتاتورهای منطقه سرکوب شد علت این سرکوبگری ها را چه می دانید؟
 
جهان از 5 سال گذشته شاهد سقوط پنج پادشاه دیکتاتوردر کشورهای عربی بوده است، که این افول ها با سقوط طاغوت صدام حسین نادان و حکومت های طاغوتی دیگر همچون بن علی در تونس و قذافی در لیبی آغاز شد. موضوعی که موجب نابودی انقلاب ملت ها شد سرکوب ملت های عربی توسط کسانی بود که آخرین پشتیان طاغوتیان و مستبدان بودند.

یعنی اگر خواسته ها و رفتارهای انقلابیون مخالف خواسته های غرب به ریاست آمریکا مبنی بر باقی ماندن برخی از دیکتاتورها برای حفظ مصالح استراتژیک آنها در منطقه نبود، این انقلاب ها سرکوب نمی شد.
 
از سوی دیگر رسانه های رسمی و دولتی به خاطر شکست دادن انقلاب های ملی که خواهان سقوط حکومت های دیکتاتوری بودند، سر و صدا به راه انداختند و شروع به کوبیدن طبل شادی برای پیروزی بر اراده ملت ها کردند، در این بین برای از بین بردن شعله حرکت های مردمی و درخواست آنها برای سقوط حکومت های دیکتاتوری متوسل به اتهام زنی شدند و مردم را با زشت ترین صفات توصیف کردند.

یکی از ملت هایی که از سال 2011 تاکنون علیه حکومت دیکتاتوری کشورشان با یکدیگر متحد شدند ملت بحرین بود ملت بحرین در این مدت چه مطالباتی را دنبال کردند؟
 
جهان در طول این سال ها شاهد انقلاب عظیم ملت بحرین بود، این انقلاب سراسری شد و در خواست ملت سقوط و نابودی حکومت آل خلیفه دیکتاتور و سراسر مستبد بود.

تظاهرات در بحرین

جهان شاهد این مطالبه عدالت خواهانه بود و راهپیمایی های مسالمت آمیز و اعتراض به دخالت غرب به رهبری آمریکا به خاطرسرکوب کردن جنبش های ملی و زنده به گور کردن خواسته های جنبش های عدالت خواه برگزارمی شد. این جنبش ها خواهان تحقق نظام دموکراسی نشات گرفته از اراده ملت بودند اما با نیروهای سپر الجزیره ملت بحرین راسرکوب کردند.
 
همچنین به بانوان کشور هتک حرمت می کردند و حتی قانون بین المللی که به ارتش ها  اجازه دخالت در کشورهای دیگر را نمی دهد مگر با صدور حکم از سوی شورای امنیت در بحرین اجرایی نشد و حتی از این نیز پا را فراتر گذاشته و با کمک ارتش سپر جزیره به سرکوب حرکت های مردمی و زنده به گور کردن مطالبات دموکراسی در بحرین پرداختند.

هدف از ائتلاف بین المللی علیه ملت های کشورهای منطقه چه بود و غرب و برخی از حامیانش در منطقه چطور اهدافشان را اجرایی کردند؟

انقلاب ملت ها با ائتلاف بین المللی به طورغیر علنی متشکل از 8 کشور جهان روبرو شدند و در راس این ائتلاف ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و نیروهای سپر جزیره به رهبری عربستان سعودی و نیروهای پلیس اردن و ارتش های مزدور مانند پاکستانی ها بودند.

همزمانی جنگ های نیابتی با سرکوب ملت های اسلامی
 
و در همان زمانی که که غرب با قدرت زیاد به جنبش های مردمی در بحرین فشار می آورد برای حمایت از دیکتاتوری و حاکمان مستبد و در مقابل اراده ملت ها ایستادند ،غرب شروع به شعله ور کردن جنگ های نیابتی و آتش افروزی های وسیع کرد که بخش وسیعی از سرزمین های عربی را در عراق و سوریه و یمن و لیبی را در بر گرفت.

پروژه سعودی غربی برای سرکوب ملت بحرین و سوریه و یمن
 
همچنین جهان شاهد ظهور داعش شد. داعشی که با قدرتش موفق به اشغال بیش از یک سوم سوریه و عراق در مدت زمانی بی سابقه شد، در حالی که قدرتش در عرصه فنی و مالی بیش از مجموع ارتش های عربی بود. و به طور حتمی و قطعی نظام سعودی -قطری دیدگاهی برای سرکوب انقلاب در بحرین و نابودی نظام سوریه و سایر کشورهای آزادی خواه به کمک رسانه ها داشتند.

اما در عراق، سعودی ها و قطری ها به دنبال فکر و طرح دیگری بودند که آن موضوع طایفه گری بود. در جنگ یمن نیز تمام تلاششان را برای بی چاره کردن و تسلیم کردن مردم و تبدیل کردن این کشور به یک ویرانه به کار گرفتند.
 
در راستای تشکیل ائتلاف غربی-عربی ضد انقلاب های منطقه و جنبش های مقاومت چه مساعدت های مالی و تبلیغاتی برای تحقق اهدافشان به کار گرفته شد؟

در حد زیادی پول های سعودی و اماراتی و قطری و میلیاردها پول برای رویارویی با مطالبه دموکراسی خواهی و آزادی و کرامت ملت ها صرف می شد. از سوی دیگر سرو صداهایی در جهان به راه انداختند، به طوری که این سه کشور از حکومت های کشورهای خلیج فارس با همه قدرت مالیشان حمایت کردند و وظیفه داشتند جنگ آشکار و اعلام شده ای ضد سوریه و عراق و مصر و تونس و یمن و حتی لیبی به راه بیاندازند، همچنین کشورهایی همچون لبنان و الجزایر و مغرب دور از این جنگ ها و دخالت هایی که هدفش تسلیم اجباری ملت هاست، نبودند.

خرید برخی از اهالی رسانه های عربی با پول سعودی
 
پول های کشورهای عربی خلیج فارس، اهالی رسانه ای عرب و شبکه های ماهواره ای را به طور کامل خریداری کردند، تا در مقابل آنها هم نقششان را در راستای این پول ها ایفا کنند. البته فراموش نشود که این سه کشور حوزه خلیج فارس به دنبال خریدن وجدان ها ، علما و رهبران دینی نیزبودند تا بعد از مقابله با آنها به لحاظ دینی و عقیدتی بتوانند برخی را با خود همراه کنند.

در این شرایط برخی از افراد غافل فتواهایی صادر کردند و افراد بی گناه را متهم کردند و از طرف دیگر از عیوب حامیانشان با این فتواها دفاع می کردند. این فتواها در راستای جنگ افروزی که هدفش نابودی و خراب کردن کشورهای منطقه بود صادر می شد و روشن است که امروز بعد از گذشت بیش از 5 سال منطقه در آتش خود خواهی عربی -غربی می سوزد.

حمله ائتلاف غربی و عربی به برخی از کشورهای منطقه همچون سوریه، عراق و یمن و بحرین با چه اهدافی انجام شد و آنها تا چه اندازه موفق به تحقق خواسته هایشان در این کشورها شدند؟
 
دشمنان توقع داشتند نظام سوریه یک هفته طول نمی کشد که سقوط می کند و عراق به حالت ویرانه تبدیل شده و ذلیلانه تسلیم می شود و بیش از دوهفته طول نمی کشد که عراق سقوط  خواهد کرد. در این بین گمان می کردند انقلاب ملت بحرین خاموش و سرکوب می شود، آنها به دنبال انتشار خبر دروغ در خصوص ورود ارتش سعودی برای سرکوب حرکت های ملی  در بحرین بودند در حالی که آنها با تجهیزات وارد بحرین شدند وعلیه انقلاب بحرین از سوی آل خلیفه پشتیبانی می شوند و نیروهای زره پوش(سپر جزیره)  از پلی که دو کشور بحرین و عربستان را به هم ارتباط می دهد وارد بحرین شدند.

ناکامی ائتلاف سعودی- آمریکایی از یمن تا بحرین

در یمن بارها به طور قطعی اعلام کردند و تکرار شد که عملیات و جنگ علیه این کشور سه روز بیشتر طول نمی کشد و یمن در این مدت کوتاه سقوط می کند، بنابراین اسم عملیات را طوفان قاطع نامیدند.

انقلابیون یمن

اما امروز شاهدیم، حکومت سوریه سقوط نکرد بلکه ارزش و جایگاه و ثباتش بیشتر از گذشته باقی ماند.عراق به زمان گذشته بازنگشت چراکه فتوای مرجعیت موازنه قدرت را به سمتی که غیر قابل بازگشت بود هدایت کرد و حشد الشعبی امروز از عناصر مهمی شده که نمی توان به راحتی  از آن گذشت.بحرین انقلابش به پایان نرسید و حرکت های ملی خاموش نشدند.یمن به اراده یمنی های مقاوم پیروز شد و مقاومت آنها تعجب بر انگیز بود و جنگ دوباره به یمنی ها شخصیت و جایگاهشان را برگرداند و ممکن نیست که یمن به زمان گذشته بازگردد و تسلیم بی چون و چرا و حقیرانه دشمنان سعودی شود و یا در حد یک کشور بدوی باقی بماند.

طرح صهیونیستی داعش طرحی  برای به زانو آوردن ملت ها

بازتاب پیروزی ها، چنانچه انتظار می رفت تاثیرات زلزله گونه و تکان دهنده ای داشت که در این روزها بیشتر از هروقت آن را مشاهده می کنیم و در عرصه ها زیادی شاهد آنیم . چه بسا این جنگ ها فاصله انداخت با دوران و عصر طولانی سیاهی که دشمنان مقاومت برای ملت های مظلوم انتظارش را می کشیدند، سال هایی که سیاه تر از تاریخ معاصر ما باشد . طرح داعش هدف غرب و هم پیمانان حامی اش در منطقه بود آن هم برای تسلیم کردن منطقه و اراده ملت ها و تبدیل کشورهای منطقه به کشورهای عقب افتاده و تسلیم غرب .

در شرایط کنونی که به نظر می رسد داعش و حامیانش در منطقه بویژه در سوریه و عراق به آخر خط رسیدند چه تحلیلی در روند پیروزی های جبهه مقاومت در منطقه دارید؟
 
در حال حاضر جنگ های سخت و حقیقی در موصل در جریان است و این آخرین مرحله و مهمترین و خطرناک ترین مرحله ریشه کردن داعش و پاکسازی عراق از نیروهای اشغالگری است که لباس داعش به تن کردند . در حلب که پایگاه و مرکز اصلی داعش بود بالاخره به دست ارتش و ملت مقاوم سوریه آزاد شد. و یمن نیز که پیروزی های فراگیر و پرسرو صدا و بی سابقه ای علیه طوفان قاطع به دست آورد . نزدیک است یمنی ها در مرکز صنعا به زودی این پیروزی ها را جشن بگیرند و پیروزی های بزرگشان را علیه توطئه هایی که دشمن برای آنها به کار گرفته اعلام کنند.

خاور میانه جدید با اراده ملت ها در منطقه تاسیس می شود

با آغاز آزاد سازی موصل و حلب و پیروزی های یمنی ها منطقه و جهان وارد بخشی از خاورمیانه جدید می شود اما نه آن خاورمیانه ای که آمریکایی ها و انگلیسی ها می خواستند، بلکه این دوره عصر اراده ملت هاست و نه سازمان های دیکتاتوری مستبد. البته ملت های منطقه از امروز برای جشن های پیروزی باید آماده شوند و شکست و ناکامی را فراموش کنند، در واقع سونامی تغییر با جنبش ها و حرکت های مردمی آغاز شده و تمامی سازمان های دیکتاتوری مستبد باید آماده چنین تغییراتی با اراده ملت ها باشند و ملت ها تا ریشه کن شدن و نابودی موانع بازدارنده در مقابل جنبش های مردمی به سمت آزادی و کرامت حرکت کرده و هرگز آرام نمی شوند و به زودی ناظر و شاهد این پیروزی های بزرگ در سراسر منطقه خواهیم بود.
 
منبع: حوزه نیوز
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار