رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

مکانی برای ارائه آثار هنرمندان قزوینی وجود ندارد

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: نبود زیرساخت‌ها و مشکلات موجود در صورتی بوده که استان قزوین به پایتخت بسیار نزدیک است و در زمینه هنر، مکانی برای ارائه آثار هنرمندان وجود ندارد.
کد خبر: ۲۲۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ - 05February 2017

به گزارش دفاع پرس از قزوین، داوود محمدی در پنجمین مجمع بسیج هنرمندان استان قزوین که در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، در خصوص موضوع جلسه اظهار داشت: تا به حال به جامعه هنری توجه خاصی صورت نگرفته و این قشر زحمتکش مظلوم واقع شده‌اند که متأسفانه در مجلس شورای اسلامی هم به سایر موضوعات بیشتر از جامعه هنرمندان توجه می‌شود.

وی افزود: موضوع اقتصاد و اخلاق مکمل یکدیگر است و پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمودند، «لا معاش له لا معاد له» و حدیث ذکر شده گویای این مطلب است اقتصاد در هر زمینه دارای اهمیت بسیاری است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه به کلیات طرح پرداخته شد که طرح باید به وسیله مسؤولان مربوطه پیگیری و در ادامه به جزئیات هم توجه شود که جنبه عملیاتی به خود بگیرد و نباید در قالب جلسه باقی بماند تا تعاونی مورد نظر سازماندهی شود.

محمدی خاطرنشان کرد: تعاونی باید برای تشکیل نمایشگاه‌های مختلف در ایران و سایر کشورها اقدام کند تا آثار هنرمندان قزوینی در این نمایشگاه‌ها به فروش برسد که علاوه بر اقتصاد، انگیزه لازم هم به وجود آید تا هنرمندان با فراغ بال بتوانند اثر هنری تولید کنند.

وی به نبود زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های مختلف در قزوین اشاره کرد و گفت: نبود زیرساخت‌ها و مشکلات موجود در صورتی بوده که این استان به پایتخت بسیار نزدیک است و در زمینه هنر مکانی برای ارائه آثار هنرمندان وجود ندارد و هنرمندان اگر اثری داشته باشند برای ارائه آن با مشکل روبه‌رو هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موضوعات و مباحث فرهنگی هنوز در جامعه نهادینه نشده که روح هر انسانی همانند جسم وی به غذا نیاز دارد تا انسان از هنر لذت ببرد و به وسیله آن به آرامش برسد؛ حلقه گمشده دنیا معنویت در اخلاق است که سازمان بسیج هنرمندان گام مؤثر و قابل قبولی در این زمینه برداشته است.

محمدی مطرح کرد: در اصل 44 قانون اساسی به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی توجه ویژه‌ای شده که در خصوص بخش تعاونی تعرفه‌های مناسبی ارائه و لازم است مسؤولان مربوطه برای تسهیل در امور تعاونی به آن مراجعه و مطالعه کنند.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار