جلالی:

بسیاری از مشکلات جامعه پزشکی به دلیل فاصله گرفتن از اخلاق است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) گفت: بسیاری از مشکلات امروز جامعه پزشکی به دلیل فاصله گرفتن از اخلاق پزشکی اصیل و پر محتوای گذشته است و من مطمئنم که نسل آینده سربلندتر از گذشته خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ - 05February 2017
بسیاری از مشکلات جامعه پزشکی به دلیل فاصله گرفتن از اخلاق استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، دکتر «علیرضا جلالی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در جشن روپوش سفید ویژه دانشجویان دوره بالینی رشته پزشکی اظهار داشت: این مراسم یک مراسم نمادین است که ما احساس حضور و ورود به جامعه پزشکی داشته باشیم؛ چرا که حفظ قداست جامعه پزشکی بر دوش شما است و شما از همین امروز باید برای حفظ آن بکوشید.

وی در ادامه با اشاره به این آیه از قرآن مجید که نجات جان یک نفر؛ نجات یک جامعه است، افزود: شما عزیزان در دو نوع ارتباط باید تمرین کنید و خود را تقویت نمائید. یکی ارتباط با سایر مردم و دوم ارتباط با سایر همکاران، بسیاری از مشکلات امروز جامعه پزشکی فاصله گرفتن از اخلاق پزشکی اصیل و پر محتوای گذشته است و من مطمئنم که نسل آینده سربلندتر از گذشته خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین دهقانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه از دیگر سخنرانان این جشن طی بیاناتی خطاب به دانشجویان عنوان کرد: شما بسیار خوشبخت هستید که در چنین دوران و فضایی حضور دارید، شکرگزار این نعمت و موقعیت باشید و قدر فرصت‌ها را بدانید که فرصت‌ها خیلی سریع از دست خواهند رفت. فکر نکنید همیشه جوان و دانشجو هستید و مراقب باشید این نعمت به راحتی از دست نرود که هدر دادن آن نوعی کفران نعمت است.

وی افزود: شما باید همانند شهدا مسئولیت‌های خطیر و بزرگ را بر دوش بکشید؛ چرا که شما در آینده نزدیک باید پاسخگوی تعهدات به خصوص در حوزه درمان در جمهوری اسلامی ایران باشید. ما در مقابل این جامعه با احساس و مطالبه‌گر باید پاسخگو باشیم و تلاش کنیم.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها