حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در همایش نظام سلطه و جریان نفوذ:

پیام انقلاب اسلامی از یمن تا غرب آفریقا عرصه را بر دشمن تنگ کرده است

تولیت آستان مقدس رضوی گفت: راهبرد نظام اسلامی از یمن تا غرب آفریقا پیام بیداری است که عرصه را بر دشمن تنگ و دشمن را دچار استیصال کرده است.
کد خبر: ۲۲۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ - 05February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی» تولیت آستان مقدس رضوی در همایش «نظام سلطه و جریان نفوذ» که عصر امروز در مزکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با اشاره به اینکه فجر سال 95 نیز امتداد خط نورانی انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: دشمن در دهه اول انقلاب سعی کرد با به راه انداختن جنگ تحمیلی 8ساله و ترور خدمتگذاران انقلاب از توفیق آن جلوگیری کند، اما موفق نشد.

تولیت آستان مقدس رضوی با اشاره به دهه دوم پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: دهه دوم انقلاب اسلامی دهه تثبیت پیروزی انقلاب بود که دشمنان برای ناکار آمد کردن نظام اسلامی تلاش کردند که این طرح نیز شکست خورد.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: در دهه سوم انقلاب اسلامی دشمنان تلاش کردند جلوی خروج پیام انقلاب اسلامی به خارج از مرزها را بگیرند. اما امروز راهبرد نظام اسلامی از یمن تا غرب آفریقا پیام بیداری است که عرصه را بر دشمن تنگ کرده و دشمن را دچار استیصال نموده است.

وی تصریح کرد: نظام سلطه با طرح تک قطبی کردن جهان به دنبال چپاول ملت‌ها بوده است.

تولیت آستان مقدس رضوی افزود: مصرف‌زدگی و غرب‌زدگی راهکار غرب برای منحرف کردن جامعه است تا بتوانند با این اقدام در مقابل روحیه مقاومت و شهادت طلبی ملت بایستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه سه راهبرد دشمن نفوذ فرهنگی، تغییر در تفکر انقلاب اسلامی و تغییر ساختار نظام جمهوری اسلامی بود، اظهارداشت: دشمن از طریق راهبردهایی چون جنگ نظامی، فتنه 78 و 88، تحریم‌ها و تهدیدهای همه جانبه و تهاجم گسترده رسانه‌ای به دنبال پیاده سازی راهبردهای خود است. ما باید راهبردهای دشمن را بشناسیم تا بتوانیم با زمینه‌های ایجاد نفوذ مقابله کنیم.

تولیت آستان مقدس رضوی تاکید کرد: مؤلفه‌های قدرت ما در برابر جریان نفوذ، ایمان و اعتقاد مردم، وجود رهبری توانمند که ناخدای کشتی انقلاب اسلامی و دشمن شناسی و دشمن‌ستیزی ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: نفوذ موضوعی تدریجی و شناختش سخت و شناساندن آن سخت‌تر است. اگر ادبیات و گفتمانی روحیه انقلابی را تضعیف می‌کند این مصداق نفوذ است.
 
وی از ترویج مبانی فرهنگ سکولار و تغییر سبک زندگی به عنوان یکی دیگر از مصادیق نفوذ یاد کرد و گفت: دشمن به دنبال آن است تا خطوط قرمز را در جامعه در ابعاد مختلف تغییر دهد؛ حکومت قاجار و پهلوی به دنبال ترویج سبک زندگی غربی بودند، اما انقلاب اسلامی پادزهری برای این اقدام بود.

تولیت آستان مقدس رضوی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که در همه ابعاد ذائقه ما را تغییر دهد، یاد‌آور شد: مسئولین اصلی فرهنگ نباید بگذارند دشمنان نقشه‌های خود را پیاده کنند.

وی افزود: راهبرد‌ دشمن در حوزه نفوذ سیاسی نیز تخریب نهاد‌های وابسته به انقلاب است و در این زمینه استکبار به دنبال تخریب سپاه و بسیج در جامعه است.

تولیت آستان مقدس رضوی ادامه داد: نفوذ سیاسی تلاش برای تغییر رفتار سیاسی جمهوری اسلامی با هدف تضعیف محور مقاومت است. امروز جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت در منطقه است و دشمن تلاش می‌کند تا کوتاه آمدن و سازشکاری و محافظه‌کاری را تقویت کند.

وی ابعاد مختلف نفوذ اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: امروز دشمن به دنبال تسخیر نبض اقتصاد و اقتصاد غیر مولد است و ما باید در مقابل این اقدامات اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا را پیگیری کنیم تا کشور را از تکانه‌های اقتصادی محافظت کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تأکید کرد: غفلت از اقتصاد مقاومتی و منابع داخلی کشور نیز مصداق نفوذ است.

تولیت آستان مقدس رضوی نفوذ امنیتی را به راه انداختن جنگ نیابتی و اختلافات قومی دانست و عنوان کرد: مهمترین مدافع اقوام مختلف قانون اساسی و رهبری و نهاد‌های برخواسته از انقلاب اسلامی است.

وی گفت: اقدامات سپاه در مرز‌ها برای محرومیت‌زدایی کار بسیار خوبی است و بهترین راه مقابله با نفوذ خدمت‌رسانی به مردم محروم است و پرچم دار این خدمت رسانی مقام معظم رهبری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه از بین بردن روحیه بسیجی بسترساز نفوذ امنیتی است افزود: روحیه بسیجی منشأ خدمات و گشایش در مقابل نفوذ است.

تولیت آستان مقدس رضوی اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های مختلف برای مقابله با دشمن، مصون‌سازی و بصیرت‌ آفرینی را از راهکارهای مقابله با نفوذ برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر دشمن دیروز از طریق لشکرکشی نظامی به دنبال پیگیر اهدافش بود امروز همه داشته‌هایمان را تهدید می‌کند و ما باید در این زمینه هشیار باشیم و از داشته‌های خود در مقابل دشمنان صیانت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار