افتتاح فاز اول مزار سردار شهید «حسین املاکی» در کولاک محله لنگرود

پیش از ظهر امروز دوشنبه 18 بهمن ماه با حضور جمعی از مسئولین ، خانواده معظم سردار شهید حسین املاکی و مردم شهید پرور روستای کولاک محله فاز یک مزار مطهر سردار شهید حسین املاکی افتتاح شد.
کد خبر: ۲۲۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ - 06February 2017
فاز اول مزار سردار شهید حسین املاکی در کولاک محله لنگرود بازسازی شدبه گزارش دفاع پرساز رشت، پیش از ظهر امروز دوشنبه 18 بهمن ماه با حضور جمعی از مسئولین، خانواده سردار شهید املاکی و مردم شهید پرور روستای کولاک محله؛ فاز یک مزار مطهر سردار شهید حسین املاکی افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم سید رضا جوادپور، فرماندار لنگرود به مناسبت در پیش بودن بیست و هشتمین سالگرد سردار همیشه قهرمان گیلان «شهید حسین املاکی» در یادمان این شهید بزرگوار در کولاک محله این شهرستان اظهار داشت: ما باید آرمان های شهدا را در عمل پاس داشته و راه شهدا را ادامه دهیم.

وی مزارها و گلزارهای شهدا را فرصتی برای احیای سبک زندگی انقلابی و اسلامی دانست و گفت: مزار شهدا باید به مراکز گردشگری ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ تبدیل شود.

فرماندار لنگرود  با بیان اینکه مراسم شهید املاکی نهم فروردین ماه 96 در مسجد جامع این شهر برگزار می شود، تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی سردار حسین سلامی(جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ) و مداحی حاج ابوذر بیوکافی در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود.

جوادپور ادامه داد: پارکینگ های شهرداری، دانشگاه آزاد و پارکینگ دانشکده پرستاری در داخل شهر جهت امنیت و رفاه حال مردم اختصاص یافته است.

جوادپور با اشاره به اینکه فاز اول مزار شهید املاکی درکولاک محله تا حدود زیادی بازسازی شده است، خاطرنشان کرد: این کار با مدیریت جهادی و انقلابی و افزایش شیفت کاری پیمانکار مربوطه محقق شد.

وی توزیع بروشور و بسته های فرهنگی، اجرای تئاتر خیابانی«به دنبال قهرمان» در پارک فجر لنگرود و مشق گمنامی را از جمله برنامه های جانبی در راستای برگزاری مراسم شهید املاکی عنوان و اذعان کرد: بعد از مراسم شهید املاکی در نهم فروردین نیز مسابقه والیبال سردار همیشه قهرمان گیلان«شهید حسین املاکی» برگزار می شود.

گفتنی است، سردارشهید حسین املاکی در شب عاشورا سال هزار و سیصد و چهل، در روستای کولاک محله، شهرستان  لنگرود در خانواده ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. خلاقیت حسین در ارائه شناسایی ها و طرح نظامی به قدری عالی و دقیق بود که گویا سالها در دانشکده ها دروس علوم عالی نظامی و رزم آموخته بود؛ لیکن دانشگاه او ایمان به خدا و کلاس او جبهه و میادین نبرد با دشمنان اسلام و قرآن بود.

حسین در عملیات های متعددی چون والفجر مقدماتی، والفجر ۱، والفجر۴، والفجر۶، والفجر ۸، والفجر۹، عملیات بدر نقش آفرینی فوق العاده ای ایفاء نمود و بی تردید می توان عنوان کرد آن موفقیت ها مرهون شجاعت، خلاقیت، توانمندی و خدمات عالی حسین املاکی بود.

حسین در سال ۶۴ به تیپ قدس گیلان رفت؛ واحد اطلاعات و عملیات تیپ را تقویت نمود و بهترین طرح عملیاتی والفجر ۹ را با توجه به شناسایی هایش در منطقه سلیمانیه ارائه و اجرا نمود و به موفقیت های بزرگی دست یافت و سر انجام این دلاور شجاع اسلام در ۹ فروردین سال ۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ به همراه یاران و همرزمانش به آرزوی دیرینه ای که کسب مقام شهادت در راه حضرت دوست بود نائل آمد.

حسین املاکی حسینی زیست و شهید شد و شهادتش الگو و درسی فراموش ناشدنی شد به نام « ایثار» به امت عزیز اسلام آموخت . چرا که در هنگام بحبوحه جنگ و نبرد و آتش حملات و شیمیایی دشمن حسین املاکی به بسیجی ای که ناله و استمداد کمک می طلبید، حسین ماسک صورتش را برداشت و به صورت بسیجی بست و در نهایت هر دو شهید شدند هم بسیجی و هم حسین املاکی. که مقام معظم رهبری می فرماید”شهید املاکی شما، که توی میدان جنگ شیمیایی زدند ، و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود ، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت ،شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش ! قهرمان یعنی این ".

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها