همزمان با 19 بهمن روز نیروی هوایی صورت گرفت؛

تجدید میثاق پرسنل پایگاه شهید نوژه همدان با آرمان‌های امام خمینی (ره)

هم‌زمان با 19 بهمن روز تاریخی دیدار همافران نیروی هوایی ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی استان همراه با پرسنل پایگاه سوم شکاری شهید نوژه با نماینده ولی فقیه در استان همدان دیدار کردند.
کد خبر: ۲۲۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ - 07February 2017

به گزارش دفاع پرس از همدان، فرمانده پایگاه سوم شکاری خلبان شهید محمد نوژه و ارشد نظامی ارتش در منطقه همدان در این دیدار که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مقدس اظهار داشت: 38 سال قبل در چنین ایامی و در شرایطی که هنوز انقلاب به پیروزی نرسیده بود کارکنان نیروی هوایی با امام خمینی (ره) بیعت کردند.

امیر سرتیپ دوم خلبان رحمان افسری در ادامه با بیان اینکه همافران تصمیم بزرگی گرفتند و در تاریخ ماندگار شدند، افزود: این نیروها تصمیم گرفتند با امام امت بیعت کنند و همان بیعت سبب شد تا کمر رژیم پهلوی در 22 بهمن 1357 شکسته شود.

وی اضافه کرد: حالا پس از 38 سال همه ما بار دیگر آمده ایم تا با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کنیم و بگوییم بر سرهمان عهد و پیمان گذشته استوار ایستاده ایم.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه خاطرنشان کرد: کسانی که در 19 بهمن 57 با امام خمینی (ره) دیدار کرند نمیدانستند که سه روز بعد انقلاب ملت بزرگ ایران پیروز خواهد شد اما نفس مسیحایی امام راحل باعث شد تا جان فشانی کنند.

افسری هم چنین با اشاره به اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بعد از انقلاب نیز در همه عرصه ها همچنان حضور دارد، یادآور شد: در 31 شهریور 1359 زمانی که عراق به خاک ایران اسلامی حمله کرد اولین پاسخ کوبنده از دو پایگاه هوایی که یکی از آن ها پایگاه همدان بود کمتر از دو ساعت به عمق خاک عراق نفوذ کرد.

وی گفت: در طول دوران دفاع مقدس علاوه بر حمله دشمن بعثی به ایران جبهه تحریم هم در مقابل نیروی هوایی بود و صدام به خیال خام خود تصور می کرد بعد از قطع ارتباط ایران با آمریکا می تواند کشور ما را تصرف کند ولی فرزندان دلیر این ملت بزرگ ایستادند و تجهیزات پیچیده ای را که برای پرواز لازم بود را آماده کردند.

وی در پایان با اشاره دوعملیات بزرگ و مانای حمله به پایگاه الولید عراق (H3) و کمان 99 (140 فروندی) که توسط این نیرو انجام شد، تصریح کرد: امروز تاسف می خوریم که بسیاری از این حماسه آفرینان با غفلت ما در جای جای کشور زندگی می کنند و به فراموشی سپرده شده اند.

گفتنی است پایگاه سوم شکاری شهید خلبان محمد نوژه همدان 104 شهید والامقام را تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار