سرلشکر جعفری در مراسم ششمین پاسداشت ادبیادت جهاد و مقاومت:

تهدید علیه ملت ایران فایده ندارد/ امروز آمریکا ببر کاغذی در جهان است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما به دولت مردان آمریکایی توصیه می کنیم که تهدید علیه ملت ایران نه تنها فایده ندارد بلکه برای خود آنها مضر است.
کد خبر: ۲۲۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ - 08February 2017

تهدید علیه ملت ایران فایده ندارد/ امروز آمریکا ببر کاغذی در جهان استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از همدان، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم ششمین پاسداشت ادبیادت جهاد و مقاومت در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: در سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی شاهد هستیم که هر چه از عمر پر برکت انقلاب می گذرد ابعادش بیش از پیش برای همگان نمایان و بر عظمت انقلاب مورد تایید دوست و دشمن است، افزوده می شود.

وی ادامه داد:‌ در سال های اخیر دشمنان قسم خورده این کشور آشکارا به عظمت ایران اقرار کرده اند این در حالی است که ما به دولت مردان آمریکایی توصیه می کنیم که تهدید علیه ملت ایران نه تنها فایده ندارد بلکه برای خود آنها مضر است.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: بسیاری از تحلیل گران آمریکایی در روزهای اخیر واکنش های مختلفی را نسبت به ایران نشان داده اند. تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست می گوید تقابل با ایران خطرات قابل توجهی را به همراه دارد و تحلیل گر دیگری از پنتاگون بر این باور است که آمریکا در موقعیتی است که نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل جهان ببر کاغذی است.

 وی با اشاره به دیدگاه دیگر تحلیل گران آمریکایی گفت: آمریکا ابر قدرتی در حال محو شدن است و آمریکایی ها باید به خانه برگشته و ایده ابر قدرت بودن را فراموش کنند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: یکی از تحلیل گران دیگر نام شیطان بزرگ برای آمریکا را دقیق و حکیمانه دانسته است.

وی با اشاره به قرار گیری در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز که نزدیک به 22 بهمن و سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب است، دشمنان و بیگانگان بیش از گذشته به مجد و عظمت ایران اقرار می کنند که این موضوع اعتراف به ابر قدرت بودن ایران است.

سرلشکر جعفری بیان داشت: مردم در 22 بهمن حضوری دشمن شکنانه خواهند داشت و با مشارکت خود در این روز بزرگ ایستادگی خود را در مقابل تهدیدات دشمنان نشان می دهند.

ماهیت اسلامی بودن انقلاب ضمانت مجد و عظمت آن است

سردار جعفری با اشاره به علت اصلی مجد و عظمت انقلاب اسلامی ایران گفت: تمامی انقلاب ها بعد از چند سال سیر نزولی پیدا کرده اما انقلاب ما هر چه جلوتر می رود سیر سعودی خود را طی می کند.

وی با بیان اینکه دو اصل مهم اسلامی بودن و ولایت فقیه عامل ماندگاری انقلاب اسلامی است، ادامه داد: انقلاب ما انقلابی است که در چارچوب اصول و ضوابط مکتب سرخ تشیع حرکت می کند و به جایگاه ولایت فقیه توجه ویژه و اساسی دارد که این اصلی ترین علل در ماندگاری انقلاب اسلامی است اما آنچه که توانسته موتور حرکت انقلاب ما باشد چیزی جز دفاع مقدس و 8 سال جنگ تحمیلی نیست.

سرلشکر جعفری خاطر نشان کرد: در واقع می شود گفت که بخشی از این پایداری و استمرار نهضت بیداری مرهون 8 سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: همانطور که جنگ های صدر اسلام باعث گسترش اسلام شد هشت سال دفاع مقدس ما نیز دلیل اصلی بقاء و گسترش انقلاب اسلامی در جهان است.

فرمانده کل سپاه بین داشت: باید گفت که جنبه معنوی دفاع مقدس توانست بر ابعاد مادی آن غلبه داشته باشد که امام خمینی نیز در این باره فرمودند جنگ ما غلبه ایمان بر کفر جهانی بود. ایران توانست تنهای تنها با بصیرت انقلابی در صحنه حاضر شده و بعد از هشت سال مجاهدت به پیروزی برسد.

سرلشکر جعفری ادامه داد:‌علت پیروزی ما در جنگ حضور گسترده و انقلابی مردم بود و اگر این حضور صورت نمی گرفت امروز معلوم نبود چه بر سر سرنوشت دفاع مقدس بیاید که رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند ما هنوز هم بعد از گذشت سال ها نتوانسته ایم ابعاد مهم این جنگ را برای مخاطبان تشریح کنیم.

وی گفت: رهبر انقلاب با مخاطب قرار دادن هنرمندان می فرمایند امروز تنها عده معدودی از هنرمندان در راستای اهداف دفاع مقدس حرکت می کنند این در حالی است که ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به ترویج این فرهنگ داریم و باید بدانیم که دوران دفاع مقدس از چه فراز و نشیب هایی برخوردار بوده است.

سردار جعفری با اشاره به دیدگاه مردمی بودن دفاع مقدس گفت: بنی صدر مانع حضور نیروهای مردمی در سال های اول جنگ می شد که به محض فرار وی و حاکمیت نیروهای حزب الله و به دست گرفتن فرماندهی توسط نیروهای انقلابی و مردمی با حکم حضرت امام تحول عظیمی در دفاع مقدس شروع شد و با انجام پنج عملیات بزرگ توانستیم اتفاقات مهمی را در تاریخ 8 سال دفاع مقدس رقم بزنیم.

وی ادامه داد: ما با وحدت، مدیریت و نقش آفرینی مردم توانستیم در مدت یکسال جنگ تحمیلی را در مسیر مناسبی هدایت کنیم امام امام با شناخت ماهیت اصلی صدام که سعی داشت بعد از فتح خرمشهر دوباره به خاک ایران حمله کند دستور داد که جنگ در خاک عراق دوباره ادامه یابد که در نهایت ما پس از 8 سال مقاومت و جان فشانی به پیروزی رسیدیم

عملیات والفجر و کربلای 5 سرنوشت جنگ را مشخص کرد

سرلشکر جعفری با اشاره به دو عملیات والفجر و کربلای 5 گفت: این دو عملیات که در تاریخ جنگ های 200 ساله بی نظیر بودند توانستند اثرات بسیاری را بر سرنوشت جنگ تحمیلی بگذارند؛ ما در دوران دفاع مقدس عملیات های زیادی را انجام دادیم اما عملیات کربلای 5 اوج ایثار و توکل بر خدای متعال بود که در جریان آن بسیاری از فرماندهان ارشد ما نظیر شهید ستار ابراهیمی به شهادت رسیدند.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: در عملیات کربلای 5 ما توانستیم خط شلمچه را بشکنیم و دشمن دریافت که اگر ایران می تواند خط شلمچه را بشکند شکستن دیگر مسیرها غیر ممکن نیست و به این ترتیب قطع نامه 598 صادر شد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ارتباط با عملیات کربلای 5 یادداشتی دارند که در آن فرمودند «سپاه، کربلا را در شلمچه مشق کرد و هر کس که این عملیات و شلمچه را فراموش کند نامش از قلم انقلابی خط خواهد خورد».

سرلشکر جعفری بیان داشت: همه عملیات های ما در دفاع مقدس بازسازی صحنه های عاشورا بود چرا که ما با دست خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادیم.

دغدغه امروز رهبری ثبت، انتشار و انتقال ارزش های دفاع مقدس است

سرلشکر جعفری با اشاره به تکلیف امروز ما بعد از جنگ گفت: دغدغه امروز مقام معظم رهبری ثبت، انتشار و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده است که امروز تعداد محدودی از هنرمندان این حرکت را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: کتاب های دفاع مقدس قابل طرح در سطح جهان است چرا که 8 سال جنگ تحمیلی قابلیت تولید هزاران کتاب را دارد. و از تمامی کسانی که توان چنین کاری دارند می خواهیم که با تکیه بر تکلیف انقلابی خود در این عرصه وارد شده و تا زمانی که رزمندگان آن سال ها در قید حیات هستند هنرمندانه وقایع هشت سال جنگ تحمیلی را ثبت و منتشر کنند و هشت سال دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که مدت طولانی می توانیم از آن استخراج کنیم.

جعفری با اشاره به 4 کتاب تقریظ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: این چهار کتاب منتشر شده توسط نویسندگان همدانی تنها بخشی از خاطرات لشکرهای همدان در دوران دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: همه آنهایی که توان چنین کاری را دارند باید در این جهاد فرهنگی حاضر شوند و مانع از فراموشی هشت سال تاریخ جنگ تحمیلی و رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان و شهدا شده و آن را سینه به سینه به نسل های آینده و به ویژه جوانان منتقل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها