توجه جدی به نقش زنان و همسران رزمنده گیلان؛ رویکرد جدی آیه های ایثار

انجمن خاطره گویی زنان «آیه های ایثار» بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در نظر دارد به جهت عدم توجه به نقش زنان و همسران رزمنده استان گیلان در طول هشت سال دفاع مقدس با شناسایی و دعوت از این زنان به عنوان راوی در برنامه « آیه های ایثار » خاطراتشان را در بخش های مختلف پشتیبانی، امدادگری و حضور در بیمارستان های مناطق جنگی جمع آوری کند تا برای نسل حاضر و آینده انقلاب اسلامی به یادگار بگذارد .
کد خبر: ۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۴ - 05October 2013

توجه جدی به نقش زنان و همسران رزمنده گیلان؛ رویکرد جدی آیه های ایثار

رقیه اکبرنژاد، رزمنده و امدادگر گیلانی در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، در دیداری که در منزل وی با حضور خواهرش فاطمه اکبرنژاد انجام شد، به خاطرات خود از دوران جنگ اشاره کرد.


وی با اشاره به نقش مادر گرامی خود در دوران جنگ، افزود:  مادرم در تمام لحظات زندگی برای ما و برادران جانبازم کوتاهی نکردند و در راه پیشبرد اهداف انقلابی و رزمندگی ما نقش به سزایی داشتند. 


رزمنده و امدادگر گیلانی با اشاره به سختی زندگی در طول هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: آن روزها از بهترین لحظات زندگی من است با آنکه می دانستیم خطرات زیادی در راه و اهداف ما وجود دارد اما با عشقی که به  امام راحل و انقلاب خود داشتیم، سختی ها را با توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار (ع) تحمل کردیم.
 

اکبرنژاد ادامه داد: در راه اسلام و انقلاب با شهادت برادرم علی اکبرنژاد و همسرم علی زادفلاح با حمایت خانواده و با وجود داشتن شغل توانستم با تربیت دو فرزند پسر و دختر سالم و صالح ، وظیفه ام را انجام دهم که هم اکنون به عنوان استاد دانشگاه در کرسی علم و دانش مشغول به خدمت هستند.


فاطمه اکبرنژاد نیز در ادامه صحبت های خواهرش گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود اینکه در مراکز بهداشتی  و درمانی مشغول به خدمت بودیم و  فرزندانی در آغوش داشتیم هیچ گاه از رسالت مادرانه خود دست برنداشتیم و به عنوان یک مادر و پرستار برای همسر رزمنده خود که جانباز بود، فرزندانی مبتنی با مبانی دین اسلام  پرورش دادیم که هم اکنون دارای تحصیلات عالی علمی دانشگاهی هستند.


در این دیدار که مسئول بسج جامعه زنان و چند تن از خواهران رزمنده آن نهاد حضور داشتند از خواهران اکبرنژاد دعوت گردید تا در میادین مختلف اجتماع بنا به مقتضیات زمان برای جوانان و نوجوانان انقلاب اسلامی به عنوان زنان برگزیده و موفق ، حاضر و از روش و سبک زندگی خود خاطراتی را عنوان نمایند تا دیگر زنان و دختران ایران  اسلامی با توجه به هجمه های بی اساس دشمنان آن روش ها را به کار برده و در تثبیت آن دلاوری ها نقش خود را به خوبی ایفا  نمایند.


یاد آوری می شود، انجمن خاطره گویی زنان «آیه های ایثار» بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در نظر دارد  به جهت عدم توجه به نقش  زنان و همسران رزمنده استان گیلان در طول هشت سال دفاع مقدس با شناسایی و دعوت از این زنان به عنوان راوی در برنامه «آیه های ایثار» و دیگر رسانه های  محلی استان، ضمن سرکشی و دلجویی از این بزرگواران ، خاطراتشان را در بخش های مختلف پشتیبانی، امدادگری وحضور در بیمارستان های مناطق جنگی جمع آوری کند تا برای نسل حاضر و آینده انقلاب اسلامی به یادگار گذارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار