اولين شهيد انقلاب استان بوشهر که بود؟

استان بوشهر در 13 آبان اولين شهيدش كه جوانی 30 ساله بود را در راه انقلاب داد، تا پس از آن مردم با اتحاد و جديت بيشتری مبارزه را ادامه دهند. مبارزه‌ای كه انقلاب اسلامی را به بار آورد و نگذاشت خون شهيد «سلیمان شریفی» بی اثر شود.
کد خبر: ۲۲۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ - 09February 2017

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، سال 1357 هرچه به زمستان نزديك مي‌شد، موج انقلابي‌گری مردم ايران گسترده‌تر می شد و شور و حال بيشتری می گرفت. حالا ديگر همه اقشار جامعه در كنار هم برای پيروزی انقلاب اسلامی در خيابان‌ها شعار می دادند و مبارزه می كردند.

موج اعتراض‌ها عليه حكومت پهلوي از تهران، قم و تبريز به ديگر شهرها هم رسيد و افراد بيشتري را براي مبارزه بسيج كرد.

استان بوشهر هم يكي از استان هایی بود كه هنوز تظاهرات مردمي اين شهر همه‌گير نشده بود و اعتراض‌ها به صورت محدود و پراكنده وجود داشت اما اتفاقي در آبان 57 افتاد كه مردم شهر را به خروش آورد.

استان بوشهر در 13 آبان اولين شهيدش كه جواني30ساله بود را در راه انقلاب داد تا پس از آن مردم با اتحاد و جديت بيشتري مبارزه را ادامه دهند. مبارزه‌اي كه انقلاب اسلامي را به بار آورد و نگذاشت خون شهيد «سلیمان شریفی » بي‌اثر شود.

از تولد تا ترک تحصیل

شهید سلیمان شریفی در سوم خرداد1327در آبپخش (محله درواهی) به دنیا آمد و در زادگاهش دوره ابتدایی را به اتمام رسانید اما به خاطر مشکلات خانوادگی نتوانست مدرسه را ادامه دهد.

در حالی که در این دوسال ترک تحصیل به کار مشغول بود اما بخاطر علاقه خود به تحصیل دوباره به مدرسه بازگشت و به صورت آزاد کلاس های اول و دوم متوسطه را سپری کرد و برای سال سوم به برازجان رفت.

بعد از اینکه دوره متوسطه را تمام کرد در حالیکه با مشکلات زیادی مواجه بود با پول های اندکی که از کار به دست می آورد، درس خود را ادامه داد و کلاس چهارم دبیرستان را در رشته طبیعی به پایان رسانید و برای ادامه تحصیل به بوشهر رفت و وموفق به گرفتن دیپلم شد.

دوره سربازی

بعد از دوره تحصیل به خدمت سربازی رفت و در سپاه دانش سربازی خود را شروع کرد.پس از شش ماه دوره آموزشی برا ی تدریس به برازجان منتقل شد و در روستای بنه چاه موشی مشغول به تدریس گردید.

اسخدامی در آموزش و پرورش

پس از پایان سربازی به استخدام آموزش پرورشگرفته شد و برای ادامه کار به محله قلایی و سپس درواهی منتقل شد و در کسوت شریف معلمی کار خود را ادامه داد تا اینکه سال 56 با قبول شدن در امتحان ورودی دانش سرای تربیت معلم جهت تحصیل به شیراز رفت.

حضور در تظاهرات علیه شاه

شهید شریفی طبق دستور امام همیشه در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می کرد تا اینکه در یک گردهمایی که از طرف دبیران و آموزگاران آموزش پرورش برازجان در هفتم مهر57 برپا شده بود، شرکت کرد و در حالی که در صف اول راهپیمایان قرار گرفته بود، از طرف ماموران شاه مورد ضرب شتم شدید قرار گرفت.

و سرانجام شهادت...

در این درگیری استخوان بینی وی شکست و بر اثر خونریزی زیاد به بیمارستان شیراز منقل و بستری شد اما سرانجام به علت شدت صدمات وارده در 13 آبان57به شهادت رسید و در زادگاهش آبپخش(محله درواهی) به خاک سپرده شد.

با اين اتفاق شهيد "سلیمان شریفی" به عنوان اولين شهيد انقلاب خرم‌آباد و استان لرستان لقب گرفت. در حالي كه تنها 17 بهار از عمر اين شهيد بزرگوار مي‌گذشت، او با فدا كردن جانش در راه حفظ اسلام و انقلاب به عنوان يكي از مبارزان انقلاب اسلامي ايران در طول تاريخ ماندگار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها