از نوروز تا پایان شهریور ۹۲؛

اعزام ۸۳۰ دانشجوی بسیجی دانشگاه‌های گیلان به اردوهای جهادی

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: با توجه به سهمیه محدود طرح اردوی جهادی، از نوروز ۹۲ تا پایان شهریور سال جاری ۸۳۰ دانشجوی بسیجی دانشگاه‌های این استان به این اردوها، اعزام شدند.
کد خبر: ۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹ - 05October 2013

اعزام ۸۳۰ دانشجوی بسیجی دانشگاه‌های گیلان به اردوهای جهادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در گیلان، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان اعلام کرد: از نوروز ۹۲ تا پایان شهریور سال جاری ۸۳۰ دانشجوی بسیجی دانشگاههای این استان به اردوهای جهادی اعزام شدند.

کامران مهدی پور با بیان اینکه این تعداد نفر در قالب ۵۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شدند، افزود: کلیه فعالیتها  در عرصههای عمرانی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی و ... با همت و سعی دانشجویان انجام می شود.


مهدی پور اردوهای جهادی را در امر خدمترسانی و محرومیتزدایی مناطق محروم، مثبت و تاثیرگذار ارزیابی کرد و ادامه داد: اردوهای جهادی هزینههای عمرانی دولت را کاهش میدهد و با به پای کار کشاندن مسئولین مربوطه موجب تسریع در انجام پروژهها میشود.


وی با توجه بر فرمان حضرت آقا مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی به شاخصهای نقاط محروم پرداخت و اذعان کرد: با انحلال جهاد سازندگی حرکتهای جهای در مناطق محروم به حاشیه کشیده شد و از این رو باید بسیج سازندگی در عرصه فعال باشد.


مهدی پور آشنایی نسل جوان و دانشجو با مشکلات مناطق محروم، درک صحیح و شناخت مدیریت درست نسل جوان در مواجهه با مشکلات، زمینه سازی برای حضور مسوولان در این مناطق، شناخت میانی از مناطق محروم و فرهنگ سازی ارزش های اسلامی  با حضور نسل جوان تحصیلکرده بسیجی در این مناطق را از اهداف اردوهای جهادی برشمرد.


وی در ادامه افزود: رسالت تعریف شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تشکل بسیج دانشجویی، حضور علمی، انقلابی و معنوی دانشجویان است.


مهدی پور فرق تشکل بسیج دانشجویی را با سایر تشکلهایی دانشجویی حضور بسیجیان در هر زمان و مکان به لحاظ نیازهای متعدد جامعه عنون کرد و گفت: خودسازی، دینداری، پاسداری از اصول تغییرناپذیر نه شرقی و نه غربی و دفاع از اسلام و انقلاب در دانشگاه، اتحاد حوزه و دانشگاه و تلاش برای ایجاد حکومت بزرگ اسلامی و ... از رسالتهای بسیج دانشجویی است.


وی با توجه به فعالیتهای بسیج دانشجویی در سال تحصیلی جدید نیز خاطر نشان کرد: تشکیل ستادهای استقبال از دانشجویان جدید الورود، آموزش مهارتی تشکیلاتی در سطوح مختلف برای اعضا و مسوولان شورای بسیج دانشجویی و تشکیل شورای تبیین مواضع از برنامه های سال تحصیلی جدید است.


مهدی پور،در ادامه تشکیل حلقههای معرفتی، برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی در کنار نشستهای بصیرتی را از دغدغههای مهم مقام معظم رهبری دانست که در سطح دانشگاهها اجرا می شود و افزود: برگزاری جشنواره حمایت از ممتازین علمی و مخترعین، مبتکرین و نوآوران از دیگر برنامههای بسیج دانشجویی استان است.


وی با بیان اینکه گیلان دارنده مقامهای مختلف نشریات دانشجویی از فنی تا محتوایی است، اضافه کرد: حمایت از نشریات دانشجویی و تقویت آنها، فعالیت در حوزه زنان و خانواده، برگزاری دورههای آموزشی مختلف مطالعات و تربیت مربی، اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور و برگزاری یادواره ۹۳ شهید دانشجوی گیلان از جمله برنامه هایی است که در ماه های آینده در حوزه بسیج دانشجویی استان برگزار خواهیم کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار