سفیر فلسطین در تهران:

وضعیت کنونی جهان اسلام به سود فلسطین نیست/ همه سلاح‌ها باید به سمت دشمن صهیونیستی نشانه رود

سفیر فلسطین گفت:‌ وضعیت کنونی جهان اسلام به سود فلسطین نیست. همه سلاح‌ها باید به سمت دشمن صهیونیستی نشانه رود.
کد خبر: ۲۲۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ - 11February 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «صلاح الزواوی» سفیر فلسطین در ایران در ابتدای نشست خبری که امروز شنبه به مناسبت سالروز تأسیس سفارت فلسطین برگزار شد، فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر انقلاب و ملت ایران تبریک گفت و اظهار داشت:  رابطه ما با امام راحل به پیش از انقلاب باز می‌گردد و اوج آن به فتوای امام برای حمایت از ملت فلسطین است. همینطور سفر شهید یاسر عرفات به ایران بود.

سفیر فلسطین گفت: بسیاری از مقامات ایران در اردوگاه‌های فلسطینی دوره دیدند و با قدرت ایمان و رهبری واحد بود ملت ایران پیروز شد.

زواوی با اشاره به توطئه‌های زیاد علیه ملت ایران و جنگ با عراق گفت شما با پیروزی این مسائل را پشت سر گذاشتید.

وی ادامه داد:‌ امام همواره می‌گفت «امروز ایران و فردا فلسطین». ما با توطئه‌های زیادی علیه ملت فلسطین روبرو بوده‌ایم و صدها هزار شهید دادیم.

سفیر فلسطین افزود: ما به وحدت ملی نیاز داریم و بعد از آن می‌توانیم اعراب و مسلمانان را جمع کنیم. متاسفانه وضعیت کنونی جهان اسلام به سود فلسطین نیست. همه سلاح‌ها باید به سمت دشمن صهیونیستی نشانه رود.

زواوی با اشاره به اظهارات نتانیاهو که به دنبال تغییر پایتخت است، گفت: اگر چند کشور بزرگ اسلامی با هم متحد شوند می‌توانیم به پیروزی برسیم. متاسفانه حتی در فلسطین هم انشقاق داریم.

وی با اشاره به گزارش «برنارد لوئیس» برای تجزیه منطقه گفت همه این توطئه‌ها با وحدت حل می‌شود. رهبر انقلاب می‌خواهد همه سلاح‌ها به سمت دشمن صهیونیستی نشانه رود.

زواوی گفت: متاسفانه تازه وارد کاخ سفید ما را رودر روی صهیونیسم بین‌المللی قرار داده است. زیرا هیچ اطلاعی از مسئله فلسطین ندارد.

هر رئیس جدیدی باید از پرونده‌ها مطلع شود؛ اما وی قبل از خواندن هر پرونده‌ای از تروریسم اسلامی سخن می‌گوید.

زواوی گفت: این سرزمین مقدس است و قبله اول مسلمانان است و این آقا آمده تا کار را تمام کند. این رئیس جمهور ساخت شهرک‌های صهیونیستی را تایید می‌کند.

وی با بیان اینکه سوریه تاریخ زیادی در مسئله فلسطین داشته و دارد و به همین دلیل از نظر غربی‌ها باید از بین برود، گفت: ایران هم پرچم حمایت از فلسطین را دارد و با وجود اینکه برنامه هسته‌‌ای ایران پیش از انقلاب وجود داشته است، اما اکنون ایران را تحت فشار قرار می‌دهند.

وی افزود: ترامپ نماینده فلسطینی پیشنهادی سازمان ملل برای یمن را وتو کرده است تنها به این دلیل که او یک فلسطینی است و نتانیاهو هم از آن قدردانی کرد.

سفیر فلسطین ابراز امیدواری کرد که به رهبری مقام معظم رهبری نماز آزادی فلسطین را در قدس بخوانیم.

در خصوص نشست بین‌المللی فلسطین گفت: رئیس مجلس ملی فلسطین در این نشست حضور خواهد داشت و همینطور گروه‌های مختلف فلسطینی در آن حضور خواهند داشت.

زواوی در خصوص تسلیح کرانه باختری گفت: مسئله مبارزات ملت فلسطین محکوم به شرایط و وضعیت زمین است. ملت فلسطین از سال 1947 مبارزه داشته است. در جنگ 50 روزه توانستیم پیروز شویم؛ اما غزه با کرانه باختری متفاوت است و تسلیح غزه آسان‌تر از کرانه غربی است.

وی با اشاره مداکرات اسلو گفت: با این مذاکرات دولت فلسطین مستقر شده و بیش از 40 هزار آواره فلسطینی بازگردانده شدند. طبق پیمان اسلو در سال 1999 باید دولت فلسطینی در کرانه باختری شکل می‌گرفت اما این طور نشد؛ ولی مبارزات مردم در این بخش هیچگاه متوقف نشده است. رهبری ملت فلسطین مبارزات را گام به گام پیش می‌برد؛ اما با سیاست‌های این تازه‌واردِ کاخ سفید تسلیح کرانه باختری دیر نیست.

وی در خصوص سخنان مقام معظم رهبری درخصوص آزادی فلسطین گفت: امیدوارم زودتر محقق شود و از آسمان‌ها برآورده شود. فلسطین آزاد خواهد شد چه با چوب، چه با سلاح و این کار زمان می‌برد و دشمن صهیونیستی هم به آن آگاه است.

سفیر فلسطین در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت: دشمن برنامه دارد. در این رژیم دو خط حاکم است که یکی به دنبال تشکیل اسرائیل بزرگ است که رهبر آن نتانیاهو است و جنگ‌های جهان اسلام نیز متاسفانه به این کمک می‌کند. خط دیگر به دنبال ساخت اسرائیلی با عظمت با استفاده از ملت‌های منطقه است که شیمون پرز رهبری آن جریان را برعهده دارد. مسئله امروز ما ضمیمه کردن کل خاک فلسطین است و ما در مقابل آن خواهیم ایستاد.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار