سردار مقیمی مطرح کرد؛

تسلط بر رویدادهای بین المللی از الزامات افسر پلیس اینترپل/ لزوم توسعه تعاملات منطقه‌ای و بین المللی پلیسی

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه تسلط به زبان انگلیسی، دانش روز و رویدادهای بین المللی از الزامات یک افسر پلیس اینترپل است، بر لزوم توسعه تعاملات منطقه‌ای و بین المللی پلیسی تأکید کرد.
کد خبر: ۲۲۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ - 13February 2017
تسلط بر رویدادهای بین المللی از الزامات افسر پلیس اینترپل/ لزوم توسعه تعاملات منطقه ای و بین المللی پلیسیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس آگاهی ناجا در پنجمین نشست تخصصی، آموزشی افسران رابط پلیس بین الملل ناجا، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) اهداف کلان پلیس آگاهی را در حوزه بین الملل تشریح کرد.

وی با بیان اینکه این اهداف کلان برگرفته از سند راهبردی ناجا است، افزود: مدیریت جرم با روند کیفیت بخشی بر کشف جرایم، روزآمدی تجهیزات و به کارگیری فناوری نوین، بخشی از این اهداف می‌باشد.

رئیس پلیس آگاهی، استانداردسازی نتایج حاصل از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی ناجا را نیز از این اهداف برشمرد و گفت: مطابق با فناوری‌ها و علم روز دنیا با بهره‌گیری حداکثری از تعاملات منطقه‌ای و بین المللی پلیسی با سایر کشورها و سازمان‌های فراملی، باید حرکت کنیم.

وی با اشاره به چشم انداز پلیس آگاهی در افق 1414 خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی باید با اتکا به قدرت لایزال الهی؛ سازمانی ارزشی، توانمند، هوشمند، حرفه‌ای، پاسخگو، مقتدر، مشارکت جو، چابک، علمی، مجهز به فناوری‌های نوین و ممتاز در کشف جرم در منطقه غرب آسیا با تکیه بر تعاملات و همکاری‌های پلیسی منطقه‌ای و بین المللی باشد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به رسالت پلیس آگاهی (برگرفته از سند راهبردی ) بیان کرد: پلیس آگاهی به عنوان تخصصی‌ترین پلیس ناجا، مأموریت دارد در راستای اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران و به منظور ارتقاء امنیت عمومی و آرامش روانی شهروندان سراسر کشور تلاش کند.

وی اضافه کرد: رسالت پلیس آگاهی با بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی شایسته، به کارگیری فناوری‌های نوین و... در جهت کشف جرایم جنایی، سرقت، اقتصادی، کلاهبرداری، قاچاق و... تحقق پذیر است.

سردار مقیمی با اشاره به مأموریت‌های پلیس آگاهی تشریح کرد: مبارزه با سرقت، قاچاق کالا و ارز، جعل و کلاهبرداری، جرایم اقتصادی، جرایم جنایی، قتل، گروگانگیری، آدم ربایی و سرقت مسلحانه بخشی از مأموریت‌های این پلیس است.

وی خاطر نشان کرد: بررسی صحنه‌های جرم، انگشت نگاری و نگهداری سوابق مجرمان، شناسایی هویت مجرمان و مقتولان و همچنین انجام اقدامات مرتبط با استرداد مجرمان، شناسایی، تعقیب و دستگیری مجرمان از دیگر مأموریت‌های این پلیس است.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به ضرورت توسعه و تحکیم تعاملات منطقه‌ای و بین المللی در حوزه آگاهی بیان کرد: مرزهای گسترده آبی و خاکی جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور، حضور اتباع بیگانه در کشور از دلایل مهم برای توسعه روابط پلیسی با دیگر کشورهاست.

سردار مقیمی تأکید کرد: جرایم سیال است و برای پیشبرد مأموریت و اهداف، نیازمند ارتباطات بین المللی و تقویت این حوزه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: متواری شدن مجرمان به کشورهای همسایه، وجود بخشی از اسناد و مدارک مثبت جرم در کشورهای خارجی در جرایمی مانند قاچاق، کلاهبرداری و... نیز از دیگر دلایل لزوم توسعه و تحکیم تعاملات منطقه‌ای و بین المللی در حوزه پلیسی به ویژه آگاهی است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: لزوم اشتراک تجربیات و اطلاعات مرتبط با جرایم و مجرمان با دیگر کشورها، اجرای عملیات‌های مشترک در شناسایی، دستگیری مجرمان حرفه‌ای و بین المللی و همچنین ضرورت آشنایی با علوم، فنون و فناوری‌های جدید پلیسی در دنیا نیز بیانگر اهمیت تقویت تعاملات پلیسی است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: در راستای توسعه تعاملات منطقه‌ای و بین المللی انتظاراتی نیز از افسران رابط وجود دارد که به تسریع و تسهیل مأموریت‌ها کمک می‌کند. تسلط به زبان انگلیسی، دانش روز و رویدادهای بین المللی از خصوصیات یک پلیس بین الملل است.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار